عمومیکسب و کار ویژه

مواد لازم برای ساخت عطر

اگر می خواهید عطر زنانه بخرید، ممکن است فکر کنید که خرید عطر راحت تر از ساختن عطر خانگی است. این نظریه تا حدودی درست است، اما جالب است بدانید که راه های ساده ای برای ساخت یک عطر خوشبو وجود دارد. با این روش ها می توانید به جای خرید عطر زنانه، خودتان این کار را انجام دهید و عطری دست ساز برای خود بسازید که بوی مطبوع آن تا مدت ها در خاطرتان خواهد ماند. پس اگر به فکر ساختن عطر در خانه افتاده اید، توصیه می کنیم در انتهای این مقاله با ما همراه باشید و این کار فوق العاده را یک بار برای همیشه انجام دهید.

مرحله اول: آشنایی با یادداشت های آغازین، میانی و پایانی

قبل از شروع عطرسازی بهتر است در مورد نت های عطر توضیحی بدهید. عطرها از نت های بالایی، میانی و پایینی تشکیل شده اند و اولین چیزی که از عطر به مشام می رسد نت بالایی آن است. بوی این نت حدود 15 دقیقه طول می کشد و به طور کلی بوی مرکباتی مانند گریپ فروت، لیمو، لیموترش، ترنج و گیاهانی مانند ریحان، اسطوخودوس، رزماری، نعناع و شکوفه پرتقال می دهد.

پس از محو شدن نت‌های آغازین، نت‌های میانی در عطر فعال می‌شوند و این عطرها معمولاً حدود 30 دقیقه ماندگاری دارند و رایحه دلپذیر آن‌ها از گل‌ها، میوه‌ها، گیاهان و ادویه‌های بهاری گرفته می‌شود. رایحه میانی شامل نعناع، ​​فلفل سیاه، هل سبز، گشنیز، دارچین، پالماروزا، بابونه، میخک، مرزنجوش، برگ لیمو، بهار نارنج، گل رز، رزماری، جوز هندی، یلانگ یلانگ و اسطوخودوس است.

در نهایت نوبت به نت پایه یا پایانی می رسد که اساس عطر را تشکیل می دهد و مدت زمان آن حدود 4 تا 24 ساعت است. نت های پایه پس از اتمام نت های میانی فعال می شوند و عطرهای زنانه معمولا نت های پایه چوبی یا بالزامیک دارند. رایحه سدر، چوب صندل، کاج، سرو، وانیل، زنجبیل، نعناع هندی، مشک و کندر را می توان از برجسته ترین رایحه ها نام برد که رایحه مطبوع آنها در نت پایانی به کار رفته است. با این حساب برای ساخت یک عطر خانگی باید روغن معطر معطری که به آن اشاره کردیم را خریداری کنید.

مرحله دوم: شناسایی تعداد رکوردها

تمرین نشان می دهد که اکثر عطرها به طور متوسط ​​حدود 20٪ پایه یا پرداخت دارند و 50٪ غلظت عطر متوسط ​​است و 30٪ باقی مانده برای عطرها برتر است. به این ترتیب توصیه می کنیم برای ساخت یک عطر زنانه خوشبو در خانه، میزان غلظتی که گفتیم را رعایت کنید.

مرحله سوم: میزان ترکیب اسانس عطر

عطرها نه تنها از نت هایی که به آن ها اشاره کردیم تشکیل شده اند، بلکه باید یک روغن پایه نیز اضافه کنیم تا نت های عطر را با هم مخلوط کنیم. روغن هسته انگور، روغن جوجوبا و روغن بادام شیرین به عنوان معروف ترین روغن های حامل در عطرها شناخته می شوند. پس از تهیه روغن پایه و رایحه های مورد نظر برای نت های آغازین، میانی و انتهایی، نوبت به ترکیب مواد عطر می رسد. برای این کار باید از نت بالایی شروع کنید و سپس نت میانی و بالایی را به روغن پایه اضافه کنید.

در نهایت برای ایجاد  مواد عطرسازی برای یک عطر زنانه به الکل نیاز دارید تا نت ها و بنزین همدیگر را بیان کنند و رایحه را برجسته کنند. شرابی که برای این کار انتخاب می کنید باید خلوص بین 80 تا 100 داشته باشد. توجه داشته باشید که خلوص شراب دو برابر می شود و الکل 80 درصد حدود 40 درصد و الکل 100 درصد دارای چگالی حدود 50 درصد است.

مرحله چهارم: مواد لازم برای تهیه عطر در خانه

برای تهیه عطر زنانه لوازم زیر را تهیه کنید:

2 قاشق چایخوری روغن بادام شیرین (یا روغن حامل دیگر)؛

6 قاشق چایخوری الکل؛

2 قاشق غذاخوری آب مقطر؛

9 قطره اسانس دلخواه برای رایحه اولیه؛

6 قطره اسانس دلخواه برای رایحه متوسط؛

15 قطره اسانس انتخابی برای عطر پایه؛

دو بطری تمیز برای نگهداری عطر شما.

کاغذ صافی قهوه؛

3 لیوان کوچک؛

قیف ها

مرحله 5: یک دنباله بسازید.

پس از تهیه مواد لازم طبق مراحل پیشنهادی ما، شروع به ساخت عطر زنانه مورد علاقه خود کنید.

2 قاشق چایخوری الکل را در سه لیوان مختلف بریزید.

نت پایه را به سطل اول، نت میانی را به سطل دوم و نت ابتدایی را به سطل اول اضافه کنید.

روغن حامل را در بطری عطر آماده شده بریزید.

نت پایه، نت میانی و نت اول را به ترتیب در لیوان بریزید.

در ظرف را محکم ببندید و به مدت 48 ساعت و 6 هفته در جای خنک قرار دهید. هر چه عطر بیشتر در این حالت بماند، ترکیبات بهتری با هم ترکیب می‌شوند و رایحه دلپذیرتر خواهد بود.

سر عطر را بررسی کنید و اگر بوی عطر به اندازه کافی قوی نیست، کمی اسانس به آن اضافه کنید یا زمان بیشتری برای مخلوط کردن مخلوط عطر بگذارید.

وقتی عطر شما بوی خوبی داد، آب مقطر اضافه کنید.

بطری عطر را به مدت 60 ثانیه تکان دهید.

لوله قهوه را قرار داده و در لیوان دوم صاف کرده و عطر لیوان اول را در لیوان دوم بریزید.

او به این ترتیب موفق به ساخت عطرهای مورد علاقه بانوان شده است.

یک نکته مهم

اسانس های محبوب مورد استفاده برای تولید عطرهای معروف جهانی از طریق فرآیندهای پیچیده و گران قیمت آکادمی عطرسازی به دست می آیند. برندهای معروف عطرسازی دنیا بر اساس فرمول های خاصی که توسط متخصصین این حوزه طراحی شده است، از ترکیبی منحصر به فرد و تکرار نشدنی از چندین اسانس برای ایجاد محصولی خاص و دلپذیر با دوز مشخص استفاده می کنند. با این حساب عطرهای خانگی را به هیچ وجه نمی توان با عطرها و ادکلن های برندهای معروف مقایسه کرد.

همانطور که قبلاً به شما گفته شد، ساخت عطر چندان پیچیده نیست و باید یک بار انجام شود، اما اگر به دلایلی وقت یا مواد لازم برای ساخت عطر را ندارید، پیشنهاد می کنیم حتماً نگاهی بیندازید. عطرها را از فروشگاه اینترنتی آردم و عطرهای زنانه را از بهترین برندها انتخاب کنید. با توجه به این موضوع، مقاله «راهنمای آسان برای خرید عطر زنانه مناسب برای هر خلق و خوی» خواندنی نیست. در آخر در قسمت نظرات از رایحه ها و تجربیات مورد علاقه خود از عطرهای خانگی بگویید.

دکمه بازگشت به بالا