رویدادها و حوادث

ممنوعیت، سفرهای کرونایی مردم را کمتر می‌کند؟

دسترسی:

شب گذشته وزارت کشور و ستاد ملی مبارزه با تاجگذاری اعلام کردند که محدودیت های ترافیکی در 25 استان کشور تا ظهر امروز اعمال می شود و در صورت یافتن پلاک های غیر محلی در این استان ها 500000 تومان جریمه می شود.

در همین رابطه مژگان جلیلیان – معاون مرکز مدیریت راه – به پرتال پارسی گفت: طبق اعلام وزارت کشور ، از 25 فردا در 25 شهرستان استانهای سرخ تردد محدود می شود و در 25 مرکز استان خودروهای شخصی با پلاک محلی و دسترسی به خودروهای شخصی باقی می ماند. ساخته خواهد شد. طبق گفته وزارت کشور ، اداره کل راه های موتوری و وسایل نقلیه موتوری استان ، در توافق با پلیس راهنمایی و رانندگی استان ، بزرگراه های غیر بزرگراهی را می بندد ، اما این امر برای وسایل نقلیه عمومی ، پلیس ، تخفیف ، پزشکی ، خدماتی ، کالا و کالاهای اساسی ممنوع نیست.

وی افزود: ما از همه می خواهیم در ارتباط با بسیاری از بیانیه های ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی برای ایجاد اختلال در ویروس کرونا از سفر خودداری کنند.

باید دید آیا این محدودیت های ترافیکی در نهایت باعث کاهش سفر و شیوع بیماری می شود یا اینکه نه تنها باعث کاهش ترافیک در پنج مگاستان کشور مانند ماه قبل می شود ، بلکه رکوردهای جدید را نیز افزایش می دهد. در روزهای آینده می بینیم

طبق آماری که مرکز ملی مدیریت راه ها در مهرماه سال جاری منتشر کرده است ، بیش از 53 میلیون ترافیک بین استانی شاهد بوده ایم که نسبت به اکتبر سال گذشته 12 درصد کاهش داشته است. همچنین ، در مقایسه با شهریور ماه سال گذشته ، میزان جابجایی مسافر بین استانها 13 درصد کاهش یافته است ، این بدان معناست که کاهش ترافیک مسافر در مهرماه با در نظر گرفتن کاهش ترافیک پس از اعمال سهمیه بنزین ، نشان دهنده کاهش تأثیر در ترافیک و بازگشت به ترافیک عادی بین استانی است.

از طرف دیگر ، در 7 ماهه نخست امسال با وجود کاهش 20 درصدی ترافیک بین استانی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ، بیش از 1.9 میلیون ترافیک در روز چهارشنبه 14 اکتبر و تا سقف 5 مگا شهری به دلیل تاج وجود داشته است. حرکت بین پایین ترین استان ها در این ماه جمعه ، 16 اکتبر انجام می شود.

در ماه سپتامبر ، استان های مازندران ، اصفهان ، گیلان ، فارس و خراسان رضوی با استفاده از تجزیه و تحلیل دوام وسایل نقلیه غیر محلی ، در میان مقاصد برتر گردشگری قرار گرفتند.

یکی دیگر از عواملی که منجر به کاهش نسبی سفر شده است ، لغو سفرهای زیارتی اربعین است. امسال اخبار و اخبار منتشر شده است ، استانهایی مانند ایلام ، همدان و کرمانشاه در پایین راهروی اربعین بیشترین کاهش و هرمزگان یک درصد کاهش یافته است ، در حالی که ترافیک بین استانها کاهش می یابد. در مقایسه با اکتبر سال گذشته.

لازم است بدانید که در روزهای آینده این هفته ، تعداد مسافران کاهش می یابد و ممنوعیت های رانندگی و جریمه های در نظر گرفته شده ممکن است بر بسته شدن شبکه های حمل و نقل استان تأثیر بگذارد ، یا مردم نباید صبح امروز به این محدودیت ها توجه کنند. آیا به مسافرت رفته اید؟

دکمه بازگشت به بالا