اقتصادی

«امیکرون» سفرها را دوباره ممنوع می‌کند؟

از ابتدای آذرماه با گسترش واکسیناسیون و کاهش ابتلا به بیماری های عروق کرونا ویروس در کشور شاهد بازگشایی و کاهش محدودیت های مختلف از جمله ممنوعیت سفر و محدودیت های مسافرتی هستیم تا مردم بتوانند بسیاری از کارهایی را انجام دهند که قبلا ممنوع بود. . نقشه واکسن اما سوال اینجاست که آیا شیوع سویه جدید ویروس کرونا به نام آمیکرون که باعث نگرانی در سراسر جهان شده است، سفرهای داخلی و خارجی را محدود خواهد کرد؟

به گزارش پرتال پارسی، با وجود توسعه و گسترش ویروس کرونا در جهان، شیوع ویروس کرونا که سازمان بهداشت جهانی آن را “آمیکرون” نامیده و آن را خطرناک طبقه‌بندی کرده است، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های کرونا را در بسیاری از کشورها احیا کرده است. .

پیش از این شبکه خبری سیانان گزارش داده بود که اسپانیا و اتریش اولین موارد ابتلا به سویه را در 24 ساعت گذشته گزارش کرده اند و آلمان نیز اولین مورد ابتلا به سویه آمیکرون را در یک بیمار که به خارج از کشور سفر نکرده بود، تایید کرده است. استرالیا، اتریش، بلژیک، بوتسوانا، کانادا، جمهوری چک، دانمارک، آلمان، هنگ کنگ، اسرائیل، ایتالیا، هلند، پرتغال، آفریقای جنوبی، اسپانیا، سوئد و بریتانیا از جمله کشورهایی هستند که تحت تاثیر ایمیکرون قرار دارند. تایید شده.

این ویروس اکنون در امارات نزدیک ایران گزارش شده است. این موضوع باعث نگرانی متخصصان بهداشت در مورد ورود ویروس به کشور و حتی کشف مجدد و رفع ممنوعیت ها و محدودیت های مختلف شده است.

دکتر مسعود یونسیان، دبیر کمیته ملی تحقیقات اپیدمیولوژی و تحقیقات مقابله با کووید 19، با بیان اینکه عدم شناسایی Omicron به این معنا نیست که سویه هنوز وارد کشور نشده است، به پرتال پارسی گفت: بازگشایی; زیرا هیچ کس بازگشایی همزمان را پیشنهاد نمی کند.

وی افزود: سویه Omicron برخلاف سایر سویه ها ابتدا متوجه عوارض و تغییر در بیماری زایی و سرعت انتقال شد و سپس باید توجه داشت که این عوارض به این سویه نسبت داده می شد اما اکنون سویه آن پیدا شده است. جهش های زیادی وجود داشته است.” این سویه قبل از اینکه بتواند تغییراتی در بیماری زایی یا انتقال، علائم یا حساسیت به واکسن ها نشان دهد شناسایی شد و به عنوان یک اقدام پیشگیرانه، سازمان بهداشت جهانی آن را یک سویه نگران کننده اعلام کرده است. بنابراین ما هنوز اطلاعات کافی در مورد آن نداریم، اما باید مراقب باشیم زیرا جهش های زیادی در ویروس وجود دارد.

کووید در ادامه سخنان دبیر کمیته اپیدمیولوژی و تحقیقات کمیته ملی تحقیقات علیه 19 گفت: مدارس، مراسم فرهنگی و ورزشی و …. در مورد بازگشایی مدارس همزمان با بازگشایی، بد و بد است. ویروس جدید وارد چرخه کرونا شده است.» جهان نیز در حال تشدید این مشکل است و نیاز به تجدید نظر دارد. البته بررسی لزوماً به معنای تعطیلی نیست، بلکه ارزیابی وضعیت موجود و تصمیم گیری مجدد در مورد تغییرات احتمالی یا ادامه یا پایان آن است.

البته رضا نفیسی، رئیس مرکز مدیریت بحران حمل‌ونقل و مدیریت بحران پدافند غیرعامل وزارت راه و شهرسازی پیش از این در گفت‌وگو با پرتال پارسی، از وضعیت کنونی شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان خبر داده بود. ، پروتکل های جدیدی برای دسترسی اعلام شده، سویه جدیدی از تاج به نام “emicron” و کشورهای مختلف به ترتیب به کشورهای کم خطر، پرخطر و خاص تقسیم شده و کشورها محدودیت های ویژه ای در نظر گرفته اند. ویروس آمیکرون گسترش یافته است.

وی افزود: اگر مسافری از کشور هدف اعلام شده و به روز شده توسط وزارت بهداشت (کشوری با مسیر جدید کرونا) قصد ورود به کشور را داشته باشد، در پروتکل های جدید محدودیت های جدیدی اعمال می شود. “

حال باید دید که آیا محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های سفرهای داخلی و خارجی به دلیل نگرانی‌های فزاینده در مورد نوع جدیدی از ویروس کرونا کاهش می‌یابد یا اینکه آمیکرون مانند ماه‌های گذشته به آنها بازمی‌گردد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا