اجزا و الزامات طراحی دکوراسیون مغازه املاک
اولین نکتهای که یک بنگاه موفق املاک باید در نظر داشته باشد ایجاد فضایی مملو از حس اعتماد بین خود و مراجعهکنندگان است. خیلی مهم است که قبل از طراحی دکوراسیون مغازه املاک این احساس اعتماد و اتحاد را به وجود آورد. بعد از آن ایجاد فضایی در مغازه املاک برای نشستن دور هم میباشد. چرا که بنگاه املاک مکانی است که گفتگوهای اغلب طولانی صورت میگیرد و بحثهای زیادی رد و بدل میشود.

هزینه طراحی داخلی مغازه: برای اینکه این گفتگوها نتیجهبخش باشد نیاز است فضایی وجود داشته باشد تا افراد دور هم جمع شوند و مذاکرات خود را به راحتی انجام دهند.
اجزا دفتر املاک
دکوراسیون مغازه املاک در حالت کلی دارای دو بعد است: ۱- بعد کلی ۲- بعد جزئی.
بعد کلی
طراحی داخلی جواهر فروشی: بعد کلی شامل طراحی کلی از زمانی که مراجعه کننده وارد میشود تا محیطهای دیگر بنگاه. طراحی بخش ورودی از مهمترین طراحی کلی دکوراسیون مغازه املاک است. هر چقدر روی این بخش تمرکز داشته باشید و آن را بهبود دهید میل و رغبت افراد برای ورود به بنگاه بیشتر میشود.
مواد و مصالحی که برای مغازه املاک به کار میرود باید به گونهای انتخاب شود که فضا و حال و هوای اقتصادی را بیشتر نمایان کند. متریال مناسب باعث برگزار شدن بهتر جلسات خصوصی و عمومی میشود.
طراحی صرافی: موردی که نیاز است برای دکوراسیون داخلی مغازه املاک بدانید این است که شلوغکاری و پر زرق و برق بودن هیچ کمکی به زیبا شدن دکوراسیون مغازه املاک نمیکند. اتفاقا نظم و خلوت به افراد آرامش بیشتری میدهد و فضایی مناسب برای جلسات ایجاد میکند. حتی از نظر روانشناسی، لوازم تزئینی اضافی و عکسها و پوسترهای زیاد باعث ایجاد استرس و اضطراب در افراد میشود و این برای دکور مشاور املاک مناسب نیست.
بعد جزئی
طراحی جزئی دفتر املاک و زیباسازی و تزئين آن در جزئيات دکوراسیون مغازه املاک قرار میگیرد. مثلا رنگ از عوامل طراحی فضای بنگاه است. رنگ نیز مانند بعد کلی باید به گونهای باشد که فضای آرامش بخشی را ایجاد کند و از به کار بردن انواع رنگهای زیاد و شلوغ اجتناب شود. رنگهای مات، ساده، ملیح و ملایم انتخابهای مناسبی هستند تا فضای رسمی بودن و صمیمیت را ایجاد کنند.
برای کف بنگاه نیز بهتر است از مصالح و موادی استفاده کنید که حس صمیمیت را ایجاد کند. بسیاری از بنگاهها برای این کار موکت به کار میبرند که احساس در خانه بودن، گرم و نرم بودن را القاء میکند.
از اجزای مهم دیگر در دکوراسیون مغازه املاک مبلمان است که برای جذب مشتری و راحت بودن او باید بهترین مبلمان را به کار گرفت.
به کار بردن نور طبیعی در دفتر املاک
همیشه بهترین نور برای فضای دفتر املاک نور طبیعی است. اگر دسترسی به نور طبیعی برای شما امکانپذیر نیست میتوانید با نورپردازی اصولی و دقیق، مغازه املاک خود را زیباسازی کنید. شاید به ذهنتان برسد که پارتیشنبندی و جداسازی فضا کمک کند جداسازی دما و نور را به خوبی انجام دهید. اما فضای داخلی مغازه املاک با دیگر مغازهها و شرکتها متفاوت است و نیاز به فضای بازتری دارد.
اگر فضای مغازه املاک شما کوچک است میتوانید با استفاده از آینه این فضا را دلبازتر و بزرگتر کنید. علاوه بر این، آینه به افراد احساس راحتی و صمیمیت میدهد.
گلدانهای طبیعی
هر چقدر که تلاش کنید فضایی شاد و آرام را ایجاد کنید به همان نسبت در زیباسازی دکوراسیون مغازه املاک موفق عمل کردهاید. یکی از کارهایی که میتوانید انجام دهید به کار بردن گلهای طبیعی و گلدانهای زیبا است. گیاهان کمک میکنند احساس نشاط و سرزندگی به مخاطبین شما در مشاور املاک القاء شود
طراحی و دکوراسیون دفتر مشاور املاک
تجارت در زمینه املاک و مستغلات باعث می شود تا صاحبان املاک مشاوره علاوه بر مطالبات ملکی، در زمینه روند طراحی جدید و مناسب به روز باشند. این افراد هر گونه انتخابی که در طراحی و دکوراسیون دفتر املاک خود انجام دهند به طور مستقیم در عین حال تأثیرگذاشتن بر کارمندان، پیامی در مورد زمینه تجارت به مراجعه کنندگان انتقال دهد. همانند سایر فضاهای اداری، دفاتر مشاور املاک دارای حساسیت شغلی بالایی هستند از این رو طراحی و دکوراسیون فضای داخلی آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است و شما به عنوان طراح باید به عنوان فضای تخصصی برخورد کنید و با طراحی، چیدمان و انتخاب رنگ مناسب بتوانید حس اعتماد را در مراجعین ایجاد کنید.
طراحی فضایی با پلان باز
همانطور که می دانید در دفاتر مشاور املاک طرفین قرار داد مدت زمان طولانی به گفتگو می پردازند. از این رو طراحی فضایی صمیمانه با پان باز برای این گونه گفتگوها و دور هم قرار گرفتن افراد مناسب می باشد.
ابعاد مختلف طراحی داخلی دفتر مشاور املاک
به طور عمده فضاهای دفاتر مشاور املاک دارای دو دسته ی کلی و جزئی می باشند که در ادامه به طور خلاصه آن ها را شرح خواهیم داد:
منظور از بعد کلی طراحی تمامی بخش های دفتر مشاور املاک می باشد. همانطور که می دانید هنگام ورود به یک فضا اولین چیزی که در ذهن مخاطبان نقش می بندد و تأثیرگذار است، ورودی آن فضا می باشد. از این رو طراحان و کارشناسان دکوراسیون داخلی همواره توصیه می کنند تا ورودی آن را تاحدامکان جذاب و زیبا طراحی کرده تا مشتریان را به ورود به فضا ترغیب سازد. همچنین آن ها توصیه می کنند تا همانند سایر فضای اداری مدرن تا حدامکان از قرار دادن اشیای و مبلمان اضافی بپرهیزید و فضای آرامنش بخشی را برای مشتریان ایجاد کنید.
هدف از بعد جزئی توجه به بحث زیبایی شناسی و افزودن عناصر تزئینی و اکسسوری ها می باشد که در ایجاد فضای صمیمانه، آرام و جلب اعتماد مشتریان نقشی اساسی دارد.