اقتصادی

مرغ ارزان شد! – پرتال پارسی

گزارش های میدانی خرده فروشان نشان می دهد که امروز قیمت هر کیلوگرم مرغ تازه به حدود 33-35 هزار تن رسیده است ، یعنی بیش از 5000 تن ؛ با این حال ، هنوز گرانتر از نرخ ثابت حدود 10 هزار جلد است.

به گزارش پرتال پارسی ، قیمت مرغ در مرداد ماه وارد کانال 40 هزار تن شد اما گزارشات امروز فروشندگان نشان می دهد امروز قیمت هر کیلوگرم مرغ تازه به حدود 33-35 هزار تن رسیده است. به عبارت دیگر ، قیمت هر کیلوگرم مرغ با کاهش 5 هزار تنگی به 7000 تن رسید.

البته در ابتدای سال جاری ، ستاد تشکیلات مرغ ، قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم را 24 هزار و 900 تومان برای مصرف کننده تعیین کرد و ارز دولتی که در تولید گوشت مرغ گنجانده شده است ، باید با تمام قیمت های ثابت موجود باشد. ؛ بنابراین ، قیمت مرغ در سطح خرده فروشی بالاتر از نرخ مصوب 8000 تا 10.000 تن است.

فعالان طیور طی ماه های اخیر بارها ادعا کرده اند که مرغ هستند نباید با قیمت بیش از 27 هزار تومان به دست مصرف کننده برسد و فروش مرغ به قیمت 40 هزار و بیشتر سودآورتر است.

البته در روزهای اخیر انتقاداتی از سوی فعالان صنعت مطرح شده است گران و عدم جوجه های یک روزه پرورش داده می شوند.

در پایان سال گذشته ، وحشت در بازار طیور شدید بود ، که منجر به صف طولانی برای خرید پرندگان با قیمت بازار در تاج شد. علاوه بر این ، منابع دام و طیور ارز دولتی را دریافت می کنند و طیور باید با قیمت ثابت در دسترس عموم قرار گیرد. اما وزارت جهاد کشاورزی وزارت صلح را مقصر می داند که مسئول نظارت بر بازار و گران فروشی است ، اگر بگوید تولید مرغ کافی در کشور وجود دارد و کمبودی وجود ندارد. وزارت صنعت ، معدن و تجارت (سکوت) اعلام می کند که کمپ مرغداری تهیه و توزیع این محصول را بر عهده دارد. بنابراین ، این وزارتخانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال اظهارنظر ندارد.

علاوه بر این ، تولیدکنندگان توجه دارند که با وجود افزایش هزینه های تولید و افزایش هزینه مرغ ، مرغداران مرغ زنده را با قیمت ثابت 17 هزار و 100 تن به کشتارگاه ها تحویل می دهند. از کشتارگاه تا بازار رگولاتورهای مربوطه باید نظارت کنند که در صورت افزایش قیمت چه اتفاقی می افتد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا