عمومیکسب و کار ویژه

مراقبت های بعد هایفو صورت

مراقبت در برابر آفتاب

بعد از هایفوتراپی باید تا چند هفته از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب پرهیز کنید. معمولاً پزشکان توصیه می‌کنند که ۴ تا ۶ هفته بعد از جلسه‌ی درمانی زیر نور خورشید نروید و همچنین بهتر است همین توصیه را پیش از جلسه‌ی درمانی هم رعایت کنید. نور خورشید می‌تواند باعث افزایش احتمال بروز هایپر پیگمنتیشن یا تیره شدن رنگ پوست شود. به علاوه می‌تواند به پوست شما آسیب رسانده و موجب آفتاب سوختگی شود.

استفاده از کلاه و از آن مهم‌تر، کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید. کرم‌های ضد آفتاب مقاوم به آب با SPF بالاتر از ۳۰، بهترین انتخاب هستند. از کرم با کیفیت و برندهای معتبر استفاده کنید تا پوست شما لک نشود. کرم‌های ضد آفتاب از پوست شما در برابر اشعه‌ی فرابنفش یا UV محافظت خواهد کرد.

یادتان باشد که دستگاه سولاریوم و دیگر دستگاه‌های مشابه که پوست بدن را برنزه می‌کنند، برای این کار از اشعه‌ی UV استفاده می‌کنند. یعنی اثرات مخرب سولاریوم دقیقاً مشابه قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب است. پس آفتاب گرفتن و سولاریوم را به بعد از اتمام دوره‌ی درمانی واگذار کنید و پیش از انجامشان، حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

آموزش پاکسازی پوست اغاز می شود و این مرحله اولین بخش از فیشیال به حساب می آید که باید حتما مراحل را به ترتیب انجام دهید؛ در این مرحله باید پوست صورت را با استفاده از مواد مخصوص پاک کننده تمیز کنید تا مواد آرایشی و یا هر گونه الودگی که بر روی سطح پوست وجود دارد از بین برود و پوست صورت کاملا تمیز شود.

تغییرات بعد از هایفو |شستن صورت بعد از هایفو

تغذیه

محدودیت مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار و نوشیدنی‌های الکلی در مورد با جراحی بسیار مهم‌تر است؛ اما در روش‌های غیرجراحی هم اهمیت زیادی دارد. معمولاً توصیه می‌شود که حداقل تا ۲ روز بعد از هایفوتراپی از مصرف این مواد خودداری کنید؛ ولی هرچه بیشتر پرهیز کنید، احتمال موفقیت هایفوتراپی نیز بیشتر می‌شود. الکل و کافئین باعث درگیر شدن کبد می‌شوند. در واقع کبد شما به جای این که بعد از هایفوتراپی به حذف سلول‌های چربی غیرفعال شده بپردازد، درگیر سم‌زدایی و دفع این مواد می‌شود.

هرچند که مصرف چای و قهوه تا مدتی بعد از هایفوتراپی ممنوع است، نوشیدن آب و دیگر مایعات سالم‌ مانند آب میوه و سبزیجات برای شما بسیار مفید خواهد بود. سعی کنید که تا حد امکان آب بنوشید. اگر بدن و پوست شما آب کافی در اختیار داشته باشند، با سرعت بیشتری بهبود یافته و میزان ساخت کلاژن افزایش می‌یابد. به یاد داشته باشید که چای و قهوه به دلیل داشتن کافئین می‌توانند باعث کم آبی بدن شوند. پس تا مدتی به نوشیدن آب و آبمیوه بسنده کنید.

دوش گرفتن و حمام

حمام آب گرم، جکوزی و موارد مشابه را فراموش کنید. البته این توصیه به این معنی نیست که نباید حمام بروید یا با آب یخ دوش بگیرید. صرفاً از قرار گرفتن در معرض آب گرم پرهیز کنید و با آب خنک‌تری دوش بگیرید. جکوزی و همچنین هوای داغ سونای خشک و سونای بخار هم اثراتی مشابه حمام آب گرم خواهند داشت.

حمام‌های طولانی با آب گرم می‌تواند باعث شسته‌ شدن چربی‌های طبیعی پوست شود. در سمت مقابل حمام آب خنک یا آب ولرم می‌تواند باعث افزایش سرعت بهبودی و پیشگیری از التهاب و آسیب پوستی شود. در هنگام شست و شوی صورت نیز از آب گرم استفاده نکنید.

 

دکمه بازگشت به بالا