فرهنگ و هنر

قاضی زاده هاشمی:بنیاد شهید و امور ایثارگران یک نهاد کاملاً آرمانی است

سومین همایش ملی کارکنان و مدیران تراز انقلاب اسلامی با حضور رئیس سازمان “صندوق شهدا و امور ایثارگران” در سالن اجتماعات شهید رسول زاده برگزار شد.

به گزارش پرتال پارسی، امیرحسین قاضی زاده هاشمی در این همایش که به همت مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، با گرامیداشت هفته دولت و شهادت شهیدان رجایی و بهنر، گفت: این دیدار می تواند توجیهی باشد. بیایید کارکنان بنیاد خود را در سراسر کشور به خاطر خدماتشان تجلیل کنیم و از کارشان در یک نهاد مقدس و انقلابی تشکر کنیم. بنیاد مجموعه ای است که گاهی با تنش و مشکلات جانبی فراوان به وجود می آید و خداوند متعال اجر همه صبر و تلاش و انسانیت شما را خواهد داد.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: مدیران باید درک کنند که هر مدیری با هر سطح دانش، خلاقیت و درستکاری و با هر سطحی از توانایی مدیریتی نمی تواند این مجموعه بزرگ را به تنهایی مدیریت کند، قطعاً یک گروه جناحی می توانند چندین را مدیریت کنند. مردم اما وقتی این تعداد به هزار نفر می رسد او به تنهایی نمی تواند پاسخگوی همه نیازها باشد و به همراهی و همدلی و اعتماد گروه تحت امر خود نیاز دارد.

قاضی زاده هاشمی با تاکید بر اهمیت آرمان ها در بینش مشترک مردم گفت: گاهی افراد به دلیل تحقق یک آرمان مشترک و ارزش والایی که همه را دور خود جمع می کند دچار دودستگی می شوند و گاهی ممکن است مسائل دیگری چه معنوی باشد. یا مادی و حتی ممکن است شخصیت کاریزماتیک یک فرد باشد و عشق به او می تواند یک حرکت جمعی ایجاد کند.

وی با تاکید بر اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران یک نهاد کاملا آرمان گرایانه است، تاکید کرد: از بدو تاسیس بنیاد شهید همه دوستانی که پا پیش گذاشته اند خود را در کنار شهدا و ایثارگران دیده اند. این افراد سال‌هاست که کار می‌کنند، با انگیزه‌ها و توانایی‌های مختلف می‌آیند و می‌روند و هر کدام تأثیر مثبت یا منفی از خود برجای گذاشته‌اند، اما این سفر تا حدودی تکمیل شده و انتظارات برآورده نشده زیادی در بنیاد وجود دارد و این انتظارات همچنین از سوی عموم مردم، زیرا موقعیت صندوق بسیار شکننده است.

رئیس صندوق «ایثارگران» و اداره امور ایثارگران در ادامه سخنان خود گفت: دومین وظیفه معنوی همکاران ما در کنار خدمت، تعامل با جامعه ایثارگران، گفتگو، خویشاوندی، همدردی و همچنین معنوی آنان است. هدف بالاست یعنی کمک به جامعه اطراف. ما باید اطرافیان خود را از مسائل، ارزش ها و مشکلات موجود در بنیاد آگاه کنیم تا بتوانیم به طور مداوم هم جامعه هدف و هم دیگران را از کارهایی که باید انجام دهیم آگاه کنیم.

معاون رئیس جمهور: بر خلاف تصور برخی، مشکل خدمت این است که برخی از سیاسیون و حامیان وظایف و مسئولیت های بنیاد را درک نمی کنند، جامعه هدف ما همیشه در پاسداری از انقلاب از ما جلوتر است. اگر این مسائل را درک می کنیم، اما بلد نیستیم درست صحبت کنیم و ارتباط برقرار کنیم، این عزیزان مقصر نیستند.

رئیس صندوق شهدا و ایثارگران در خصوص تلاش کارکنان این صندوق برای خدمت به ایثارگران تاکید کرد: وظایف زیادی به این افراد محول می شود، بنابراین صندوق یک نهاد اداری، انقلابی و هیئت مدیره نیست. . سازمانی، اما یک جنبش اجتماعی، این یک حرکت فرهنگی-انقلابی است که با ابعاد و ساختار اداری آن قابل بررسی و سنجش نیست.

وی تاکید کرد: در انتصاب مدیران کل استان ها به آنها یادآوری می کنم که ما در ستاد یک وظیفه داریم که آن هم حمایت از شما و توزیع عادلانه منابع است و حق تقسیم بین تهران و بیگانگان را نداریم. تهران، همه منابع باید بر اساس شاخص ها و توزیع متوازن باشد، اما شما هم وظیفه دارید که در این مسیر متوقف نشوید، بلکه در حدود اختیارات قانونی خود قانون را رعایت کنید و فرصت ها و توانایی های اجتماعی خود را بسیج کنید. رفع نیازهای شهدا

معاون رئیس جمهور درباره سفر اخیر خود به استان اردبیل گفت: در این سفر خدمت آیت الله آملی نماینده این استان، فقیه و امام جمعه این استان بودم و به ایشان گفتم که رسیدگی به شهدا وظیفه همگانی است و این امر مهم است. این به تنهایی بر عهده صندوق شهدا نیست، بلکه هر فردی در هر کجا و با هر ظرفیت اجتماعی، اداری، اجرایی و حتی اجتماعی و تجاری مسئول مسائل ایثارگران است.

قاضی زاده هاشمی در پایان تاکید کرد: بنیاد فرصت دارد و باید از این فرصت برای پاسخگویی به ایثارگران استفاده کند و در صورت عدم پاسخگویی سازمان و اداره در این زمینه باید برای فعال سازی آن تلاش شود و اگر ما انجام دادن. به این ترتیب مشکلات شهدا حل خواهد شد.

سرهنگ فریبرز خزایی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهدا و ایثارگران نیز در این همایش با گرامیداشت هفته دولت گفت: اگر می خواهیم ناممان جاودانه باشد باید کردار و گفتار و رفتارمان برای خدا باشد. اگر بتوانیم از این جلسات چیزی به دست بیاوریم، موفق بوده ایم، اما اگر فقط یک جلسه باشد، نتیجه ممکن است زیاد نباشد.

سرهنگ خزایی افزود: ما معتقدیم همکاران و مدیران ارشد بنیاد متدین هستند اما ما به ویژه در این نهاد مقدس همواره نیازمند تذکر خدمتگزاران به بهترین لایه های این نظام هستیم و هدف ما از این جلسات این است که تا برای خودمان و نسل آینده الگو باشیم.

وی افزود: ترویج الگوی رفتاری بسیج و گفتمان مدیریت جهادی و ظرفیت سازی از مواردی است که در نظام تجربه داریم، امروز هم اگر مدیریت جهادی و کار ساده انجام شود خداوند توجه ویژه ای دارد. ما”.

در ابتدای این مراسم بهروز زاگیری دبیر همایش ملی کارگران و مدیران انقلاب اسلامی ضمن ارائه گزارش مختصری از نحوه برگزاری این همایش گفت: همایش ملی کارگران و مدیران انقلاب اسلامی. اداره بسیج بر اساس سیاست‌های منتشر شده از سوی سازمان و بیانیه گام دوم است و پست‌های ارشد رهبری و کارکنان و مدیران در سطح انقلاب بر اساس شاخص‌ها و معیارهای تعریف‌شده و ابلاغی گنجانده شده‌اند. نهادها

در این راستا کارگروهی از ناحیه مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران به سرپرستی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بنیاد تشکیل و جلسات متعددی برگزار و در جهت رفع نقاط ضعف گام برداشت. تهیه دستورالعمل برای شناسایی شاخص ها و کارکنان و مدیران. . از مهم ترین شاخص ها می توان به حفظ ارزش ها، وجدان کاری و رازداری، انضباط اداری و اجتماعی، تعالی و حسن شهرت در امور رسمی و همچنین خلاقیت و نوآوری و ارتقای بهره وری اشاره کرد که 9 معیار تعریف شده و 26 شاخص انتخاب و گزارش شدند و این معیارها در دومین همایش سال گذشته مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی افزود: در این همایش از 82 نفر از سراسر کشور تجلیل شد که 55 درصد شهدا، 15 درصد فرزندان شهدا، 18 درصد جانبازان و 22 درصد شهدا بودند.

در پایان این همایش از تعدادی از رهبران و تلاشگران انقلاب اسلامی توسط سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تجلیل شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا