اقتصادی

فرمانده جدید تجارت ایران می‌شویم

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران بر اهمیت صنعت نمایشگاهی به عنوان یکی از ابزارها و الزامات توسعه بازار تاکید کرد.

به گزارش پرتال پارسی، علی رضا پیمان پاک در مراسم روز جهانی نمایشگاه با بیان اینکه سیاست دولت جدید توسعه بازار است و نقش نمایشگاه ها در این زمینه مهم است و باید تداوم داشته باشد، اظهار کرد: این سیاست در حال توسعه است.

پیمان پاک گفت: فعالیت دولت سیزدهم با کمی نقشه راه و برنامه آغاز شد و وجود طرحی با اعداد و ارقام را می توان با دقت و سهولت بیشتری برای دستیابی به اهداف مورد نقد قرار داد.

وی با بیان اینکه توسعه تجارت و صادرات نیازمند الزاماتی از جمله زیرساخت های لجستیکی، حقوقی، ارزی و بانکی است، خاطرنشان کرد: مراکز تجاری، توسعه بازار، تقاضا و استقبال هیات های تجاری، تقویت بخش خصوصی و … از ابزارهای مهم و نقش ویژه ای است. . .

معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران نقش سیاست گذاری، هدف گذاری و تعریف محتوا را بر عهده سازمان توسعه تجارت ایران دانست و گفت: از بهترین و بهترین و کامل ترین سیاست استفاده کنید.

پیمانپک افزود: فعالان صنعت نمایشگاهی مجریان بخش‌های توسعه تجارت هستند که نماینده تجار و صادرکنندگان شده‌اند و با تعامل با سه اتاق بازرگانی، اصناف و تعاونی مسئولیت گسترش بازار را بر عهده خواهند داشت.

معاون وزیر صمت با تاکید بر اینکه سازمان توسعه تجارت از اجرای این سیاست حمایت می کند، تاکید کرد: لازم است کارگروهی به عنوان نهاد مشورتی سازمان ایجاد شود تا بسته های سیاستی تهیه و به نتیجه برسد.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت با اشاره به نبود سامانه نرم افزاری مناسب خاطرنشان کرد: همانند سامانه جهانی باید بستر نرم افزاری برای شناسایی افراد مناسب با ابزار و پشتیبانی مناسب فراهم شود.

پیمان پاک همچنین با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری سال 1401 را سال تولید، دانش بنیان و اشتغال نامیدند، افزود: بر این اساس حرکت صادرات و تجارت از مرز آموزش و پرورش باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: معاملات مبتنی بر متا، ارزهای دیجیتال، ناوبری در فضای b2b، b2c، توزیع مویرگی، خرده فروشی در بازارهای هدف، دسترسی به بازارهای تعیین شده و غیره. به معنای استفاده از چنین فرصت هایی است.»

معاون وزیر سازمان توسعه تجارت ایران در پایان گفت: صنعت نمایشگاهی وارد نسل جدیدی شده است. “

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا