اقتصادی

تجارت ایران و اوراسیا به زودی آزاد می‌شود

سازمان توسعه تجارت می گوید تجارت بین ایران و اوراسیا تا پایان سال جاری آزاد خواهد بود.

به گزارش پرتال پارسی، معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در دیدار با وزیر اقتصاد اوراسیا در مسکو تاکید کرد که دولت سیزدهم بر تسریع در انعقاد توافقنامه تجارت آزاد با منطقه اوراسیا و مذاکرات فشرده متمرکز شده است.

علیرضا پیمان پاک گفت: محور مذاکرات بر تسریع همه جانبه مذاکرات بوده است. گروه های کاری برای تسریع در تهیه فهرست موارد.

این پیمان می افزاید: تجارت اوراسیا باید تا پایان سال 2022 تکمیل و به تصویب کشورهای عضو برسد تا بتوانیم قرارداد تجارت آزاد امضا کنیم و شمال-جنوب را تشدید کنیم. کارگروه مشترکی به نمایندگی از ایران بین اتحادیه اوراسیا و سازمان توسعه تجارت ایران تشکیل شده است تا معیارها و زیرساخت های لازم برای فعال سازی جدی کریدور شمال-جنوب را فراهم کرده و اقدامات لازم را در این راستا انجام دهد. با توجه.

وی گفت: راه اندازی کریدور شمال – جنوب هزینه و زمان حمل و نقل از اوراسیا به هند و خلیج فارس را تقریباً 30 درصد کاهش می دهد و بستر مناسبی را فراهم می کند. برای اینکه ایران میلیاردها دلار درآمد داشته باشد.» درآمد ترانزیت تامین می شود.

اتحادیه اقتصادی اوراسیا یک اتحادیه اقتصادی بین دولتی متشکل از بلاروس، قزاقستان، روسیه، قرقیزستان و ارمنستان است.

این سازمان همچنین سیاست تهاتر کالا را با کشورهای همسایه این بار در مرکز پاکستان اعلام کرد.

بر اساس مذاکرات بعدی وزیر صنعت، معدن و تجارت و سازمان توسعه تجارت ایران و بر اساس قوانین و مقررات جدید وزارت بازرگانی پاکستان، هم اکنون تجارت رسمی با ایران امکان پذیر است. مکانیزم تمیز کردن

با توجه به اهمیت استفاده از «دایره پاکیزگی» به عنوان ابزاری برای تقویت تجارت بین دو کشور، در آنلاین ماه 1400 در نهمین اجلاس کمیته مشترک تجاری ایران و پاکستان (JTC) در تهران، دو کشور برای ایجاد یک زیرساخت های تجارت پاک در چارچوب این یادداشت تفاهم، روسای هیأت‌های ایرانی و پاکستانی با رعایت الزامات پاکسازی بین دو کشور موافقت کردند و موافقت پاکستان با تجارت پاکسازی با ایران مطابق این توافقنامه‌ها است. .

در آبان 1400 عبدالرزاق داود مشاور نخست وزیر پاکستان و هیئت همراه وی برای برگزاری نهمین اجلاس تجاری مشترک به تهران سفر کردند. اکنون هر دو طرف برای انجام پاکسازی نیاز به تبادل پایگاه عملیاتی دارند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا