بین الملل

فراخوان معلمان و دانش آموزان برای اعتصاب در فرانسه

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین پرتال پارسی، اتحادیه‌های آموزشی فرانسه متشکل از چندین اتحادیه بخش آموزشی این کشور در فراخوانی از دانش آموزان دبیرستانی خواسته تا در اعتراض به طرح جدید بازنشستگی از دوشنبه آینده با عدم حضور در مدارس به خیابان‌ها آمده و تظاهرات کنند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» در بیانیه این اتحادیه توصیه شده که مدارس در دوشنبه و سه شنبه آینده تعطیل باشند. این اتحادیه خواستار اعتصاب تمام مدارس فرانسه در روز‌های نام برده شده است.

این فراخوان به عنوان بخشی از تظاهرات علیه اصلاحات بحث برانگیز «حقوق بازنشستگی» پیشنهاد شده توسط دولت «امانوئل ماکرون» رئیس ‌جمهور فرانسه مطرح شده است.

در بیانه اتحادیه‌های آموزشی فرانسه آمده است: «نباید کوچکترین فضای تنفسی به دولت بدهیم. این اتحادیه خواستار تمدید اعتصابات تا پیروزی و تسلیم کردن دولت است.»

این گزارش حاکیست، از دانش آموزان فرانسوی خواسته شده تا با معلمان در خیابان‌ها تظاهرات کنند تا اصلاحات مرتبط با بازنشستگی لغو شود.

 

اتحادیه های کارگری فرانسه خواستار مقابله با برنامه‌های دولت ماکرون برای افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ سال به ۶۴ سال، پایان دادن به مزایای بازنشستگی در برخی صنایع و افزایش تعداد سالهای اشتغال لازم برای دریافت مزایای کامل بازنشستگی شده اند. این اصلاحات برای اجرا شدن نیازمند تصویب در پارلمان فرانسه است.

 

«اولیویه وران»، سخنگوی دولت فرانسه از شرکت کنندگان در این اعتصاب‌ها و تظاهرات خواسته که زندگی روزمره فرانسوی‌ها را در طول اعتراضات مختل نکنند.

وران در نشست کابینه دولت فرانسه گفت: «یک بسیج عمومی با فراخوان همه اتحادیه‌های تجاری برگزار می‌شود. موضوع این اعتراضات ابراز عقیده دموکراتیک است که ما به آن احترام می‌گذاریم و امیدواریم اقدامات اعتراضی بدل به انسداد کشور نشوند» (جزئیات بیشتر).

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دکمه بازگشت به بالا