سلامت و تندرستی

شرایط لازم برای سلامت دانش آموزان و کادر مدرسه باید فراهم شود

پرتال پارسی/قم رئیس مرکز بهداشت کوم بازگشایی مدارس را یکی از مهم ترین محل های تجمع عنوان و خاطرنشان کرد: فراهم آوردن شرایط لازم برای سلامت معلمان، دانش آموزان و سایر کارکنان مدارس برای کاهش تاثیر تاج بسیار مهم است. زنجیره انتقال ویروس و بیماری را می شکند.”

دکتر سیامک محبی، رئیس مرکز بهداشت قم امروز با اشاره به بازگشایی مدارس به عنوان یکی از مهم‌ترین محل‌های تجمع گفت: فراهم کردن شرایط بهداشتی لازم برای معلمان، دانش‌آموزان و سایر کارکنان مدارس برای کاهش تاثیرات کرونا. ویروس و زنجیره انتقال را مختل می کند.این بیماری از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: اصول کلی پیشگیری از کرونا و مشارکت همه اولیاء و کادر آموزشی در سلامت دانش آموزان و کارکنان پرتلاش مدارس بیش از پیش مورد تاکید نظام سلامت است.

محبی با توجه به دسترسی به واکسن‌های پیشگیری از کرونا و اثبات نقش مؤثر آن در کاهش بستری‌ها و مرگ‌ومیرها، پیشنهاد کرد: علاوه بر واکسیناسیون همگانی، آموزش بهداشت فردی به‌ویژه شستن مرتب دست‌ها و استفاده از ماسک و رعایت نکات بهداشتی انجام شود. دانش آموزان باید دارای تهویه مناسب و گردش هوا در سرتاسر کلاس و فضای جلسه و دورهمی باشند.

محبی در پایان گفت: دانش آموزانی که مشکوک به بیماری عفونی و یا بیماری هستند باید در منزل استراحت کنند و تحت درمان مناسب از پزشک معالج خود قرار بگیرند. بازگشت به مدرسه پس از بهبودی و رفع کامل علائم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا