سلامت و تندرستیکسب و کار ویژه

عوارض جراحی شکم ابدومینوپلاستی

عوارض لیپوماتیک و لیپوساکشن در موارد کم و با شدت های کمی برای افراد ظاهر می شوند، به همین دلیل باید در انتخاب دکتر و مراقبت های قبل بعد از این عمل دقت زیادی داشته باشید؛ از آنجایی که این عمل متفاوت تر از دیگر عمل های جراحی زیبایی اندام می باشد در برخی موارد جنبه درمانی از جنبه زیبایی که دارد پیشی می گیرد؛ البته توجه داشته باشید که عمل ابدومینوپلاستی را نباید جایگزین رژیم های لاغری یا رژیم های ورزشی کرد؛ در ادامه مطلب درباره عوارضی که ممکن است ابدومینوپلاستی برای افراد مختلف ایجاد کند برای شما توضیح خواهیم داد.

عوارض احتمالی جراحی ابدومینوپلاستی می تواند شامل موارد زیر باشد:

 

پعوارض جراحی شکم ابدومینوپلاستی

گاهی جراح به دلیل درخواست بیمار و یا برای بهتر شدن عمل جراحی مجبرو به کشیدن بیش از حد ناف می شود، که این مورد باعث مشکل تنگی ناف می شود، این مشکل ممکن است چندین ماه بعد از انجام عمل قابل مشاهده باشد و آسیب هایی مانتد خارج نشدن ترشحات پوستی ناف را در پی خواهد داشت.

خونریزی ناشی از عمل ابدومینوپلاستی می تواند به صورت زیر پوستی و یا بیرون از پوست و خارجی و از لبه های زخم باشد؛ معمولا درمان خونریزی خارج پوستی بسیار راحت تر از داخلی است و انمکان تشخیص راحت تری نیز دارد؛ اگر خونریز درونی دیر تشخیص داده شود می تواند باعث مشکلات بسیار جدی شود.

در تمامی عمل های جراحی ممکن است عفونت زیرپوستی و یا در محل بخیه صورت گیرد، و اصلی ترین دلیل آن می تواند رعایت نکردن بهداشت فردی بعد از عمل و یا استفاده نکردن از وسایل استریل در هنگام عمل توسط دکتر باشد.

در زمان عمل مقداری از بافت شکم همراه با چربی ها خارج می شود و این مورد می تواند در آسیب دیدن اعصاب موثر باشد، و بعد از انجام عمل احساس بی حسی در قسمتی از پا و یا انگشتان را داشته باشید.

با توجه به میزان بزرگی زخم های ایجاد شده برای عمل و خارج کردن چربی ها، دوران نقاهت و از بین رفتم این رد ها می تواند متفاوت باشد، البته اگر دکتر ماهری را انتخاب کنید رد زخم ها سریع تر خوب شده و در قسمت هایی که زیاد دیده نمی شود قرار می گیرند.

زمانی که پوست شکم به عضلات نچسبند فضای خالی بین آنها ایجاد می شود و باعث به وجود آمدن مشکل سروما خواهند شد، معمولا افرادی که قبل از انجام عمل ابدومینوپلاستی، لیپوساکشن شکم و پهلو انجام داده اند بیشتر در معرض این مشکل قرار دارند.

برای درک بهتر خطرات و عوارض احتمالی مربوط به ابدومینوپلاستی، توصیه می شود با یک دارای مجوز طی یک جلسه مشاوره صحیت کنید.

سوالاتی که باید از جراح خود در طول مشاوره عمل ابدومینوپلاستی بپرسید

آیا من کاندیدای خوبی برای انجام جراابدومینوپلاستی که با نام جراحی تامی تاک هم شناخته می شود، بیشتر از سایر جراحی های پلاستیک دارای برخی پیچیدگی ها است.

احتمال بروز پیچیدگی ها برای درصد زیادی از بیماران که این جراحی را انجام می دهند وجود دارد. ولی درصد بالایی از بیماران اگر این جراحی را نزد یک با تجربه و متبحر انجام دهند به مشکلی بر نمی خورند. همچنین برای پیشگیری از بروز مشکلات لازم است که مراقبت های بعد از جراحی را رعایت کنید. یکی از نکاتی که جراحان به متقاضیان این جراحی گوشزد می کنند این است که لازم است این جراحی بعد از آخرین بارداری انجام گیرد. به بیان دیگر بعد از این جراحی نباید بارداری انجام گیرد.

عوارض ابدومینوپلاستی چیست؟

این مورد به این دلیل است که جراحی ابدومینوپلاستی با بریدن و سفت کردن عضلات شکمی ظاهری متناسب تر برای عضلات شکم ایجاد می کند. ولی با بارداری دوباره این عضلات دچار کشیدگی می شوند و حالت شل و افتاده پیدا می کنند.
محققان پیچیدگی های ابدومینوپلاستی را ارزیابی کرده اند. مطالعه ای بر روی ۲۵۰۰۰ مورد ابدومینوپلاستی صورت گرفت. ابدومینوپلاستی به منظور برداشتن پوست اضافه و بافت های اضافه شکمی انجام می گیرد تا ظاهری صاف تر و سفت تر برای شکم ایجاد شود.

۹۷ درصد از بیمارانی که ابدومینوپلاستی انجام داده بودند در این مطالعه زن هستند. میانگین سنی ۴۲ سال بوده است. ۶۵ درصد از بیماران جراحی ابدومینوپلاستی را همراه با دیگر جراحی ها انجام داده بودند.

عوارض شدید در ۴ درصد از بیماران دیده شد. در جراحی های دیگر ۱.۴ درصد از بیماران با عوارض جراحی مواجه شدند. این مطالعه عوارض خفیف تر را که در کلینیک قابل کنترل و مدیریت است را مدنظر قرار نداد. تجمع خون یا هماتوم از شایع ترین عوارض این جراحی است. بعد از آن عفونت، ایجاد لخته خونی و مشکلات مربوط به ریه از عوارض دیگر بوده است.

عامل اصلی یا ریسک فاکتور کلیدی بروز عوارض این است که همزمان با دیگر جراحی ها انجام گرفته باشند. نرخ احتمال بروز عوارض زمانی که جراحی ابدومینوپلاستی همزمان با جراحی های دیگر انجام گیرد بالا می رود.

از جمله عوامل خطرزای دیگر می توان به انجام جراحی برای مردان بالای ۵۵ سال و چاقی بیش از حد اشاره کرد. جراحان معمولاً افرادی را که به بیماری های قلبی مبتلا هستند در بیمارستان جراحی می کنند. به این ترتیب نظارت بیشتری بر روی بیماران انجام می گیرد.

دیابت و سیگار کشیدن دو عامل خطر زا برای این جراحی هستند که نرخ بروز عوارض را بالا می برند. برای این منظور بهتر است که از مدت زمان مشخصی قبل از جراحی مصرف سیگار و دخانیات قطع شود و با رژیم غذایی درست سعی در کنترل دیابت شود.

ابدومینوپلاستی ششمین جراحی زیبایی متداول است که در آمریکا انجام می گیرد.

خطرات جراحی ابدومینوپلاستی چیست؟

تصمیم به انجام جراحی پلاستیک یک تصمیم کاملاً شخصی است و بهتر است که فرد با مزایا و معایب آن آشنا شود و سپس تصمیم به انجام آن بگیرد. خطرات تامی تاک به شرح زیر است:

– خطرات بیهوشی
– خونریزی
– عفونت
– سروما یا تجمع مایعات
– ترمیم ضعیف زخم
– بی حسی و تغییر در حس پوست
– تغییر رنگ پوست و تورم
– ایجاد اسکار
– شلی پوست
– نکروز چربی – چربی هایی در لایه های عمیق تر پوست ممکن است بمیرند.

البته تمامی این عوارض در صورتی که توسط یک جراح با تجربه و متبحر انجام گیرند و توسط بیمار رعایت شوند مشکلی پیش نمی آورند.

هدف از جراحی ابدومینوپلاستی

در مرحله ی اول لازم است با هدف اصلی یا همان ابدومینوپلاستی، آشنا شوید. با جراحی ابدومینوپلاستی می توان ظرف مدت کوتاهی به تناسب اندام رسید. اگر شما هم از رژیم های سخت غذایی و فعالیت های شدید جسمانی نتیجه ای نگرفته اید، بهتر است با یک جراح پلاستیک حاذق مشورت کنید.

بسیاری از عمل های جراحی به عنوان نیروی کمکی برای رسیدن شما به انتظاراتتان، ابداع شده اند. همانطور که می دانید جراحی ابدومینوپلاستی به حذف چربی های مازاد و پوست اضافه می انجامد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید؛ جراح پلاستیک می تواند با مهارت و دقت بالا؛ عضلات و ماهیچه های شکمی را در حین عمل ابدومینوپلاستی بازسازی نماید و جلوه ی بسیار زیبایی را در ناحیه شکمی فرد متقاضی ایجاد نماید.

بیشتر بخوانید:

اگر هر عملی طبق اصول انجام شود و جراح از تکنیک های صحیح برای انجام آن استفاده کند و مراجعین به درستی انتخاب شوند معمولا  احتمال بروز عوارض بسیار کمتر می شود. به طور کلی عوارض زمانی خودش را نشان می دهند که یا کیس به درستی انتخاب نشده یا از تکنیک مناسبی استفاده نشده است، در صورتی که تکنیک درست و انتخاب کیس مناسب در کنار یکدیگر قرار گیرد معمولا عوارض یا خیلی کمتر اتفاق می افتد یا اگر هم اتفاق بیفتد بسیار شدید و خطرناک نخواهد بود؛ در تمام اعمال جراحی یه خصوص عمل جراحی ابدومینوپلاستی یک سری عوارض کلی برای آن ها وجود دارد که عمل ابدومینوپلاستی مستثنی از آن نیست.

خونریزی، عفونت، زخم، بدحالی و جوش خوردن جای زخم از عوارض کلی همه جراحی ها محسوب می شود. همچنین عوارض اختصاصی در این رابطه وجود دارد که یکی از این عوارض آمبولی یا لخته شدن خون و آمبولی چربی و در صورتی که تکنیک بسیار مناسبی استفاده نشده باشد نکروز یا از بین رفتن لبه های زخم می باشد. این موارد تقریبا جزء عوارض عمده و اصلی است که در عمل ابدومینوپلاستی می باشد.

دکمه بازگشت به بالا