عمومیکسب و کار ویژه

سیستم تهویه مطبوع داکت اسپلیت چگونه کار می کند؟

این نوع سیستم تهویه مطبوع نقش مهمی در ایجاد فضای نشیمن راحت در منزل شما دارد و اگر به دنبال خرید یا تعویض کولر گازی منزل خود (که معرف گرمایش هوا و تهویه مطبوع است) هستید، واقعاً همینطور است. وقت گذاشتن برای بررسی خدمات موجود بهترین سیستم های تهویه مطبوع معمولاً 15 تا 25 سال عمر دارند، بنابراین انتخاب عاقلانه در حال حاضر می تواند در هزینه شما صرفه جویی کند یا برای سال های آینده هزینه بیشتری را برای قبض انرژی خانه خود خرج کند.
سیستم تهویه مطبوع خنک کننده
تبرید یک سیستم خنک کننده است که گرما را از طریق مبرد جذب می کند و گرما را از طریق یک سری فرآیندهای انتقال حرارت حذف می کند. اجزای اصلی سیستم تهویه مطبوع یخچال عبارتند از کمپرسور، کندانسور، شیر انبساط و اواپراتور. آنها با هم کار می کنند تا یک سیستم خنک کننده تولید کنند که گرما را از یک ساختار، عملکرد یا فضا حذف می کند.
انواع مختلفی از واحدهای تبرید تهویه مطبوع وجود دارد که هر کدام فرآیند حذف حرارت متفاوتی دارند. همه چیلرها از هوا یا آب به عنوان محیط خنک کننده استفاده می کنند. به عنوان مثال، هوای سرد سیستم خنک کننده را با یک فن خنک می کند، در حالی که یک چیلر آب خنک، آب را از طریق یک برج خنک کننده به گردش در می آورد. علاوه بر دو فرآیند خنک کننده، انواع سیستم های تبرید تهویه مطبوع بر اساس نوع کمپرسور طبقه بندی می شوند. کمپرسورها در همه یخچال ها عملکرد یکسانی دارند: آنها دما و فشار مبرد را قبل از انتقال به کندانسور افزایش می دهند. راه های مختلفی برای خاموش کردن کمپرسور وجود دارد.
فرآیند خنک سازی
کولرها بر اساس اصل فشار بخار یا غوطه وری کار می کنند. این سیستم های تهویه مطبوع به گونه ای طراحی شده اند که جریان مداوم مبرد را برای حفظ دمای از پیش تعیین شده فراهم کنند. یک چیلر دائماً یک سیستم سیال را به گردش در می آورد که با کاهش گرما دما را کاهش می دهد.
سیستم پکیج سقف
ابتدا هوای اتاقی که دستگاه تهویه می شود وارد واحد آب بندی سقف می شود. برخی از این نوع تهویه مطبوع نیز هوای بیرون را با هوای برگشتی مخلوط می کنند تا هوای تازه تری در داخل خانه تولید کنند.
سپس هوا از طریق قفسه ای از فیلترها روی سقف حرکت می کند. سپس به سیم پیچ خنک کننده ادامه می دهد، که هوای عبوری از کندانسور را خنک می کند. مبرد توسط یک سیکل تبرید استاندارد خنک می شود.
سپس هوا به داخل یک قیف جریان می یابد، جایی که اجازه می دهد ته نشین شود و برای باز شدن آماده شود. برخی از این نوع کولرگازی ها دارای بخاری های کوچکی در نزدیکی ورودی هستند تا رطوبت هوا را بیشتر تنظیم کنند. معمولا بین کویل های اواپراتور هوای سرد برگشتی وجود دارد.
یک ترموستات پایه معمولاً واحدهای پنل خورشیدی را کنترل می کند. با این حال، بسته به کاربرد، این کولرها می توانند بخشی از یک سیستم کنترل پیچیده باشند.
نرم افزار بسته بندی پشت بام
همچنین کاربردهای ویژه ای برای واحدهای سقف پکیج وجود دارد، به عنوان مثال، برخی از پنل های خورشیدی 100 درصد هوای بیرون را کنترل می کنند، بنابراین تمام هوایی که از دستگاه عبور می کند از بیرون می آید و دستگاه از هوای برگشتی استفاده نمی کند.
تهویه مطبوع پکیج پشت بام 100٪ واحدهای تهویه هوای فضای باز اختصاصی هستند یا به عنوان تهویه مطبوع آرایش شناخته می شوند. پکیج های سقف شامل عایق برای عملیات، به قطعات بیشتر و انرژی بیشتری نیاز دارد. مزیت واضح این نوع تهویه مطبوع این است که اجازه می دهد هوای تازه بر روی سقف معمولی گردش کند.
تخصیص کانال
سیستم تهویه مطبوع کانال اسپلیت در بسیاری از مناطق محبوب است. داکت اسپلیت تهویه مطبوع مقرون به صرفه، کارآمد و مناسب برای خنک کردن فضاهای چند اتاقه بزرگ است، و آن را برای هر کسی که به دنبال یک تهویه مطبوع جدید برای خانه خود می‌گردند، انتخاب بدیهی است.
تهویه مطبوع کانالی چیست؟
یک سیستم تهویه مطبوع اسپلیت معمولاً از دو بخش تشکیل شده است: یک واحد داخلی و یک واحد خارجی که بر روی سقف نصب شده است. این دو گروه با هم کار می کنند تا یک چرخه مبرد ایجاد کنند که در آن هوای حاوی مبرد از طریق یک سری کانال ها و روزنه ها به گردش در می آید. کنترل کارآمد و ساده، تهویه اسپلیت را به یک سیستم ایده آل برای ساختمان های بزرگ به طور کلی تبدیل می کند.
سیستم های تهویه مطبوع داکت اسپلیت چگونه کار می کنند؟
سیستم اسپلیت هوا یک دستگاه خنک کننده است که از مبرد برای تغییر دمای هوا استفاده می کند. مبرد چیزی است که می تواند به راحتی از گاز به مایع تبدیل شود و در این فرآیند دمای آن را تغییر دهد. سیستم کانال از این تغییر دما برای خنک کردن یا گرم کردن هوای ورودی از خانه استفاده می کند.
سیستم یک برف
سیستم تهویه مطبوع VRF مخفف Variable Refrigerant Flow است که به طور مفصل نحوه استفاده سیستم از مبرد را برای سرمایش و گرمایش توضیح می دهد. به بیان ساده، VRF یک سیستم تهویه مطبوع بدون کانال بزرگ است که بسیار خوب کار می کند. برخلاف واحدهای AC توزیع شده، سیستم‌های تهویه مطبوع VRF به چندین واحد داخلی اجازه می‌دهند تا بر روی یک سیستم واحد طراحی شده برای کاربردهای مختلف کار کنند. سیستم تهویه مطبوع VRF یک پمپ حرارتی یا سیستم بازیابی گرما در نظر گرفته می شود که می تواند همزمان گرم و خنک شود.
سیستم های VRF با استفاده از کمپرسورهای اینورتر به راندمان بالایی دست می یابند. سیستم های اینورتر این امکان را به کمپرسور می دهند تا با توجه به نیاز هر اتاق کم یا زیاد شود. یک سیستم رسانه ای vrf بدون کمپرسور اینورتر همیشه با ظرفیت کامل کار می کند. اساساً روشن یا خاموش است. زمانی که سیستم های اینورتر با سرعت کمتر و ظرفیت کمتر کار می کنند، راندمان را می توان تا حد زیادی افزایش داد.

دکمه بازگشت به بالا