عمومیکسب و کار ویژه

سنباده تسمه ای (نواری) چیست؟

این محصولات تا حد زیادی جایگزین سنگ های ساینده کارگاهی شده اند،سطح تماس زیاد،رنج کامل دانه بندی،تنوع در ذرات همگی از جمله ویژگی های این محصولات هستند.در سنباده تسمه ای جدید، برای تعویض تسمه سنباده، نیازی به استفاده از آچار نیست و این کار سریع و با استفاده از اهرم های نصب شده بر روی دستگاه انجام می شود. بیشتر این دستگاه ها مجهز به کلید گازی هستند که امکان تنظیم سرعت چرخش سنباده را خواهید داشت.

راهنمای تخصصی خرید سنباده نواری - انواع، نکات و توصیه ها | تجارت الکترونیک

با توجه به گرد و خاک بسیار زیادی که این دستگاه ایجاد می کند، یک خروجی مکنده هوا یا فیلتر جمع آوری گرد و خاک در بیشتر این دستگاه ها وجود دارد و پیشنهاد ما در زمان استفاده از این دستگاه، رعایت موارد ایمنی الزامی است. حتماً از عینک، ماسک فیلتر دار و دستکش استفاده کنید. برای خرید سنباده تسمه ای باید به نکات ویژه از جمله پارچه پشت سنباده دقت کنیم.

کاربرد سنباده تسمه ای (نواری) :

به طور کلی از سنباده های نواری که بر روی دستگاه سنباده زن متصل شده است برای پرداختن انواع سطوح استفاده می کنند.امروزه با مدرنیته شدن طراحی لوزام مختلف، اهمیت پرداختن و صیقل دادن آن ها بیش از پیش خود را نشان می دهد.

به عنوان مثال شما شیرآلاتی را در نظر بگیرید به صورت مناسب از مرحله ی صیقل دادن عبور نکرده باشد. طبیعی است که این‌گونه محصولات معمولا مشتری های کمتری نسبت به سایر رقبا خواهند داشت. همچنین از نظر کیفیت ساخت در رده ها بسیار پایین قرار گرفته شده و شرکت تولید کننده در رتبه های پایین تری قرار می گیرد.

  • کاربرد سنباده های نواری را می توان در سه دسته مختلف بیان کرد:
  • آخرین مرحله از طراحی که مربوط به صاف کردن و گرفتن زبری سطوح و صیقل دادن به آن است.
  • از سنباده های نواری برای براده برداری از گوشه و یا لبه های برش استفاده می شود.
  • از کاربرد های سنباده ی نواری می توان به حذف قسمت های زاید در بخش های داخلی و تمیز کردن از خوردگی ها اشاره نمود.

در زمان خرید سنباده تسمه ای به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

  • طول تسمه: در زمان سفارش گذاری مشتری باید طول باز شده سمباده نواری  بر حسب میلیمتر را اعلام کند.
  • عرض تسمه: عرض تسمه بر حسب میلیمتر در زمان سفارش گذاری باید اعلام شود.
  • نوع اتصال (آپارات): مشتری در هنگام سفارش گذاری به نوع اتصال باید اشاره کند(بهتراست برای انتخاب نوع اتصال با مشاوران فنی توسکا تماس بگیرید)
  • گرید یا دانه بندی: مشتری باید زبری یا نرمی مورد نظر خود را با ذکر شماره گرید اعلام کند،معمولا مصرف کنندگان با آزمون و خطا و تجربه به گرید مورد نظر می رسند.
  • جنس دانه بندی: اینکه شما چه جنسی را برای سندینگ استفاده میکنید مستلزم آگاهی از جنس قطعه کار،تیراژتولید و کیفیت سطح مورد نظر است.معمولا تسمه های اکسید آلومینیوم و زیرکونیوم پر مصرف ترین نوع دانه بندی در تسمه سنباده است.
  • پارچه پشت : غالبا اکسیدآلومینیوم با پارچه J وJF  تولید میگردند و زیرکونیوم با پارچه Y

مزایای استفاده از سنباده تسمه ای :

* سنباده کاری سریع و پر قدرت یکی از مزایا و قابلیت های دستگاه سنباده تانکی هست.

* اگر تمایل دارید قطعه کار های کوچک را سنباده کاری کنید، با استفاده از سنباده تانکی می توانید این کار را به راحتی انجام دهید. فقط کافی است سنباده را برعکس بر روی میز کار قرار دهید و قطعه کار را بر روی رُل در حال چرخش قرار دهید.

* کنترل راحت و بدون نیاز به تجربه بالا… البته در هر کاری تجربه نقش زیادی ایفا می کند؛ اما استفاده از سنباده تانکی به مراتب راحت از سنباده دیسکی یا پلیشر است.

سنباده تسمه ای چیست؟

سنباده تسمه ای نوعی از سنباده میباشد که بصورت یک حلقه میباشد و مخصوص اتصال بر روی دستگاههای سنباده نواری میباشند . ین سنباده ها در ابعاد مختلف قابل تولید هستند . ابعاد استاندارد و پر مصرف سنباده های نواری عرض 5 سانت بطول 180 تا 200 سانتیمتر میباشد .

انواع دانه بندی سنباده های تسمه ای

سنباده های تسمه ای نیز مانند سایر سنباده ها در دانه بندی های مختلف از قبیل 40 تا 600 قابل سفارش میباشد ولی از انجایی که از این مدل سنباده جهت باربرداری روی فلز استفاده میشود بیشتر گرید های 60 تا 120 کاربرد دارد .

بیشترین نوع کاربرد سنباده تسمه ای

سنباده های تسمه ای در 3 نوع کلی اکسید المینیوم ، زیرکونیا و سرامیکی تولید میشوند که مدل اکسید آلمینیوم برای چوب ، مدل یرکونیا برای فلزات نرم ، و مدل سامیکی برای فلزات و فولادهای سخت کاربرد دارد .

سفارش سنباده تسمه ای

از آنجایی که سنباده های تسمه ای در ابعاد مشخص و به سفارش مصرف کننده توسط شرکتهای تولید Sandpaper تولید میشود معمولا به صورت آماده در بازار وجود ندارد و یا بسیار کم پیدا هستند . ما در این دسته بندی سعی داریم انواع سنباده های تسمه ای با ابعاد پر مصرف را موجود کرده تا امکان سفارش آن برای مشتریان عزیز در تعداد کم وجود داشته باشد .

ابعاد سنباده نواری

ابعاد سنباده نواری جزو مواردی است که از اهمیت چشمگیری برخوردار می باشد. چرا که باید بر اساس نیاز و اولویت های مشتری تولید شود.به طور کلی سنباده های نواری در اندازه های مختلف برای صیقل دادن و پلیسه گیری سطوح مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. بیش تر صنایع مختلف مانند قطعه سازی خودرو، شیر آلات بهداشتی، دستگیره و یراق آلات، قطعات آلومینیومی و… از سنباده های نواری استفاده می کنند.

کدام ابعاد و اندازه از سنباده های نواری مناسب تر می باشند؟

سنباده های چند کاره با استفاده از یک نوار ۷.۶۲ سانتی متری کار می کنند. در بین سنباده های ۷.۶۲ سانتی متری، مدل های مختلفی از این محصول دیده می شوند که می توان از مرسوم ترین آن ها به مدل های کوچک با نوار ۴۵.۷۲ * ۷.۶۲ سانتی متری اشاره کنیم.مدل های متوسط این مدل از دستگاه با نوار ۵۳.۳۴ * ۷.۶۲ سانتی متر در بازار موجود می باشند. هم چنین مدل های بزرگ از نوار ۶۱ * ۷.۶۲ سانتی متری برخوردار می باشند.

سنباده های نواری کوچک، وزن به نسبت کمی دارند و بیش تر در جهت حکاکی و یا شکل دهی مورد استفاده قرار می گیرند. این مدل از سنباده های نواری، بیش تر برای انجام برخی از کار های ساده، گزینه بهتری به شمار می آیند. این دستگاه به قدری سبک است که می توانید تنها با یک دست آن را کنترل کنید.

دستگاه های بزرگ سنباده های نواری به دلیل داشتن نوار های ۳۴.۵۳ سانتی متری، برای استفاده در پروژه های بزرگ و کارگاه ها، گزینه مقرون به صرفه تری می باشند.لازم است بدانید که می توانید سنباده های نواری را با عرض کم تر و یا بیش تر از ۶۲.۷ سانتی متری سفارش دهید. این مدل از سنباده ها بیش تر برای اهداف خاصی طراحی و تولید می گردند.

سنباده های نواری کوچک تر که دارای نواری ۳۵.۶ سانتی متری می باشند، وزن کم تری داشته و می توان با یک دست آن ها را کنترل نمود. بر خلاف سنباده های کوچک، عرض نوار سنباده های بزرگ تا ۱۰ سانتی متر نیز افزایش پیدا می کند. به همین خاطر این مدل از دستگاه ها، بیش تر برای انجام کار های سنگین مورد استفاده قرار می گیرند. خرید سنباده را با توجه به بودجه خود انجام دهید.

از دستگاه سنباده نواری چگونه استفاده کنیم؟

برای این که بتوانید به صورتی ایمن و بدون هیچ گونه مشکل با دستگاه های سنباده نواری کار کنید، بهتر است این بخش از مطلب را از دست ندهید و نکات گفته شده را در نظر بگیرید:

  • تحت هیچ شرایطی به دستگاه وزن زیادی وارد نکنید. فرآیند سنباده زنی باید به خودی خود آغاز شود. هم چنین شما باید این اجازه را به دستگاه بدهید تا این فرآیند شروع شود.
  • به آرامی دستگاه را بر روی قطعه حرکت دهید. در زمان حرکت بهتر است بخشی از قطعه سنباده خورده قبلی را نیز درگیر نمایید.
  • در صورتی که سنباده زنی به مراحل آخر رسیده است، نباید اجازه دهید که دستگاه از روی قطعه جدا شود و به زمین بی افتد.
  • برای جلوگیری از دست و پا گیر شدن سیم دستگاه، بهتر است آن را بر روی شانه های خود قرار دهید.

زهرا رضی

زهرا هستم، نویسنده ای که با جسارت به واکاوی مسائل پرداخته و از پرسیدن سوالات سخت نمی‌ترسم. در این سایت، با نگاهی موشکافانه به مسائل اجتماعی و اقتصادی، به دنبال یافتن پاسخ‌های واقعی و ارائه راه حل‌های خلاقانه هستم.
دکمه بازگشت به بالا