بین الملل

سفر زرداری به ایران در صدر اخبار رسانه‌های پاکستان

رسانه‌های دولتی پاکستان و بسیاری از رسانه‌ها، شبکه‌های خبری، سایت‌ها و روزنامه‌های خصوصی پاکستان، صفحه نخست سفر صبح امروز بالاول زرداری به ایران و دیدارهای وی با آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه پاکستان را پوشش دادند. کشور ما را تقسیم کردند.

تلویزیون ملی پاکستان ضمن استقبال از همتای پاکستانی وزیر امور خارجه ایران، کنفرانس مطبوعاتی مشترکی برگزار کرد و تصاویری از دیدار وی با بلئول بوتو زرداری رئیس جمهور این کشور را به نمایش گذاشت و ایران امنیت پاکستان را امنیت خود می داند.

خبرگزاری رسمی پاکستان (APP) به نقل از کنفرانس خبری مشترک با بالاول زرداری، وزیر امور خارجه ایران، گفت که تهران و اسلام آباد در حال بررسی راه های جدیدی برای تقویت روابط اقتصادی از جمله تقویت تجارت پاک و روابط فرامرزی هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزیر امور خارجه پاکستان از رئیس جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از نخست وزیر این کشور برای سفر به پاکستان دعوت کرد.

رادیو دولتی پاکستان همچنین با همکار زلاری و آیت الله رئیسی که اولین سفر رسمی وی پس از انتخاب به عنوان وزیر امور خارجه به ایران است، دیدار و از جمهوری اسلامی ایران ابراز حمایت کرد. مردم کشمیر از آن استقبال کردند.

روزنامه اردو زبان 92 چاپ اسلام آباد عکس هایی از دیدار وزیر امور خارجه پاکستان با رئیس جمهور ایران و جایزه آلبوم عکس در رابطه با دیدار هاید بی نظیر بوتو نخست وزیر فقید پاکستان و مادر بلاول منتشر کرد. بیانیه وزیر امور خارجه ایران خطاب به همتای پاکستانی خود در صفحه اول منتشر شد.

زرداری با مقامات ایرانی دیدار و درباره حل بحران انرژی در منطقه بلوچستان پاکستان، تقویت تجارت بین دو کشور و دریافت برق اضافی از ایران برای اسلام هراسی و درگیری کشمیر گفتگو کرد.

روزنامه داون امروز نوشت، وی در دیدار با آیت الله رئیسی وزیر امور خارجه پاکستان بر عزم اسلام آباد برای تقویت روابط با تهران در همه زمینه ها به ویژه اقتصاد و انرژی تاکید کرد.

به گزارش روزنامه بیزینس رکوردر چاپ اسلام آباد، وزیر امور خارجه پاکستان که در راس یک هیات سیاسی و اقتصادی در تهران حضور دارد، تقویت روابط دوجانبه به ویژه در حوزه تجارت و انرژی را مورد بحث و بررسی قرار داد.

وزرای امور خارجه ایران و پاکستان با توجه به پتانسیل همکاری های دو کشور در زمینه های فرهنگی، آموزشی، مدیریت مرزی، تجاری و انرژی، روابط دوجانبه و توسعه آن در زمینه های مختلف را مورد بررسی قرار دادند.

روزنامه انگلیسی زبان نیشن تیتر امروز سفر بالاورد زرداری به ایران را عنوان کرد: تجارت و انرژی».

اولت گفت: در واقع سفر به جمهوری اسلامی ایران آزمونی برای وزیر خارجه جدید پاکستان و آزمونی برای قدرت شوروی و سیاست خارجی وی خواهد بود.

این روزنامه پاکستانی برخی تغییرات در منطقه و جهان از جمله افزایش اسلام هراسی، بحران اوکراین و بحران جهانی انرژی را برای سفر زرداری به ایران مهم دانست و ابراز امیدواری کرد که این پروژه گاز ایران را به ایران برساند. پاکستان این سفر زمینه را برای از سرگیری کار روی این پروژه بزرگ و مهم برای پاکستان فراهم کرده است.

دیگر روزنامه های مطرح پاکستان مانند اکسپرس تریبون، نیوز، جنگ و دنیا به دیدارهای بالاول بوتو زرداری با مقامات ارشد تهران، دعوت آیت الله رئیسی نخست وزیر پاکستان به اسلام آباد و ادامه سفر زرداری به ایران در مشهد مقدس می پردازند.

پایگاه های خبری العربیه، تی آر تی ترکیه و دویچه وله آلمان نیز از سفر وزیر امور خارجه پاکستان به ایران و دیدار با رئیسی و امیر عبداللهیان خبر دادند.

بلاوت بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان روز سه شنبه برای دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شد و در وزارت امور خارجه مورد استقبال دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل آمریکا در جنوب آسیا قرار گرفت.

حسین امیرعبداللهیان شب گذشته درباره سفر وزیر امور خارجه پاکستان در توئیتی نوشت: امروز در تهران پذیرای برادر عزیزم وزیر امور خارجه پاکستان بودم.

وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: روابط عمیق ایران و پاکستان، دو کشور بزرگ و موفق جهان اسلام، همواره امیدوارکننده و آینده‌نگر بوده است.

زرداری قرار است امروز (چهارشنبه) به عنوان رئیس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور با وزیر راه و شهرسازی دیدار و سپس برای زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) به مشهد مقدس سفر کند. ). .

این اولین سفر رسمی بلاول بوتو زرداری به جمهوری اسلامی ایران پس از انتخاب به عنوان وزیر خارجه پاکستان است.

311311

دکمه بازگشت به بالا