اقتصادی

سفر به قطر با کشتی، بعد از بازی‌های جام‌جهانی

رئیس اداره امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به لغو سفرهای دریایی ایران به قطر در جام جهانی گفت: این سازمان اکنون تمام تلاش خود را بر تداوم بین بوشهر و قطر متمرکز کرده است. سری بعد از قهرمانی جهان.

مهدی فراهانی فراهانی درباره لغو سفرهای دریایی ایران به قطر در بازی های جام جهانی به پرتال پارسی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی اکنون تمام تلاش خود را بر ادامه مسیر بوشهر – قطر پس از جام جهانی متمرکز کرده است. بازی های جام.و مسافران می توانند در این مسیر حرکت کنند.

وی درباره خط بوشهر – قطر توضیح داد: این خط قبلا وجود نداشت. یک عامل مهم در ایجاد شبکه مسافربری وجود دارد که بحث بانکی و سوخت با قیمت آزاد محاسبه می شود. البته امسال با کمک وزارت میراث فرهنگی و همکاری سازمان بنادر اتفاق خوبی افتاد، مشکل سوخت کشتی ها حل شد و حالا وقتی سرمایه گذار بخواهد برایش جذاب است. اگر خط مسافربری راه اندازی کنند، مشکل سوخت دیگر نگران کننده نیست زیرا به کشتی ها یارانه می دهند، سوخت شکافت پذیر بسیاری از هزینه های آنها را کاهش می دهد و سفر آنها را به صرفه تر می کند.

رئیس امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: این کشتی ها روپاکس هستند و دارای رمپ برای پهلوگیری ترولی، کامیون و کانتینر هستند و می توانند مسافران و خودروها را جابجا کنند. آنها به طور پیش فرض یک مسافر را حمل می کنند که مسافر نیز می تواند با وسیله نقلیه خود آن را حمل کند. با راه اندازی سفرهای بوشهر به قطر، مردم می توانند به قطر رفته و با این کشتی ها به ایران برگردند و یا از قطر به ایران برگردند.

فراهانی با اشاره به اینکه سفرهای دریایی بوشهر به قطر بستگی به فعالیت آژانس‌های مسافرتی و نحوه جابجایی مسافران دارد، گفت: وظیفه اصلی سازمان بنادر در حوزه مسافری بحث و کاهش ساخت اسکله‌ها و پایانه‌های مسافربری استاندارد است. یک سری تعرفه های دریایی و بندری و سازمان بندر مسئولیتی در قبال تحویل کشتی ندارد. یک سرمایه گذار باید بداند که آیا شبکه دریا برای او صرفه اقتصادی دارد یا خیر و البته کرایه ها در بخش مسافر در کشور ما کمترین است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا