اقتصادی

سرنوشت سهام عدالت متوفیان چه می شود؟

طبق آخرین آمار ، از بیش از 49 میلیون سهامدار عدالت سه میلیون نفر فوت کرده اند و وراث این افراد باید نسبت به تعیین سهم خود از عدالت اقدام کنند.

به گزارش پرتال پارسی ، آمارها نشان می دهد در 10 سال گذشته بیش از 2.5 میلیون سهامدار عدالت فوت کرده اند و وراث این افراد باید برای تغییر روند انتقال سهام و سهام متوفی گام بردارند. ابتدا وراث قانونی می توانند برای اطلاع از وضعیت سهام دادگستری متوفی به سامان دات آی آر مراجعه کنند و با وارد نمودن هویت متوفی می توانند اطلاعات مربوط به مشارکت وی را بدست آورند و وضعیت سهام دادگاه مربوطه را مشاهده کنند.

پس از انحصار وراثت ، وراث باید در سیستم SJAM ثبت نام کنند و یکی از وراث با ورود به وب سایت سپرده گذاری اوراق بهادار مرکزی ، بخش خدمات الکترونیکی را انتخاب کرده و اطلاعات مربوط به انحصار وراث را بارگذاری می کند. سرانجام شرکت سپرده گذار اقدامات لازم را برای انتقال سهام دارایی به وراث انجام می دهد.

از طرف دیگر ، سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار زیرساخت الکترونیکی برای توزیع سهام عدالت به وراث ایجاد کرده و منتظر تأیید نهایی قوه قضاییه است و در صورت تأیید دادگستری ، کل روند انتقال اجباری مکانیزه خواهد شد. به عبارت دیگر ، این سهام در صورت تأیید دادگستری ، به طور خودکار به وراث قانونی متوفی منتقل می شود.

انتقال اجباری مجموعه اقدامات و فرایندهای اجباری است که شخص متوفی را مجبور می کند دارایی اوراق بهادار خود را از کد سهام خارج کند و وراث قانونی او را تحت تصرف خود درآورد. برای روند انتقال غیر ارادی تهیه گواهی فوت متوفی ، گواهی انحصار وراثت ، گواهی پرداخت مالیات ، شناسنامه متوفی و ​​همه وراث و کارت ملی ضروری است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا