اقتصادی

نحوه اخذ کارت اعتباری سهام عدالت

معاون سپرده گذاری اوراق بهادار مرکزی نحوه دریافت کارت اعتباری سهم عادلانه برای کسانی که روش غیرمستقیم مدیریت سهام خود را انتخاب کرده اند ، توضیح داد.

علیرضا مهیار در گفت وگو با پرتال پارسی ، با بیان اینکه یکی از برنامه های توسعه صندوق های عدالت و تسهیل اقدامات دادگستری تهیه کارت های اعتباری است ، اظهار داشت: این کارت ها به ویژه برای سهامدارانی که از روش های غیرمستقیم استفاده می کنند در نظر گرفته شده است. آنها برای مدیریت حقوق صاحبان سهام انتخاب شدند و تعداد آنها حدود 30 میلیون نفر بود.

به گفته وی ، این روند از ظهور شرکت های سپرده گذاری و بانک های عامل ، که بازارهای سرمایه هستند ، تا مقصد به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

مهیار نحوه دریافت این کارت را توضیح داد: موضوع دادگستری که روش غیرمستقیم مدیریت سهام خود را انتخاب کرده است ، باید ساجامی باشد و در مورد بانک های موجود ، پس از احراز هویت در برنامه ها ، و شرکت سپرده پس از ساجامی به بانک تأیید شد ، به دارایی ها و حقوق صاحبان سهام آن نگاه کرد. و فرم مناسب برای سیستم بانکی را پر کنید.

وی افزود: در حقیقت ، شخص می فهمد که چقدر می تواند اشیا get را بدون نیاز به درک فردی بدست آورد.

معاون توسعه فناوری و نوآوری سپرده گذاری اوراق بهادار مرکزی درباره اندازه اشیا provided ارائه شده توسط بانک ها گفت: «برخی از بانک ها به دلیل انتقال مکانیزم ها ، حداکثر 60 درصد ارزش روز دارایی های خصوصی و برخی دیگر تا 100 درصد برای ارائه تسهیلات پیش بینی می کنند. بانک یک نماینده دارد. در آخر ، درخواست فردی به سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار ارسال می شود.

مهیار گفت: “این برنامه های کاربردی تجمعی است و بحث صدور گواهینامه مکانیزه وجود خواهد داشت ، پس از آن شرکت به بانک اطلاع می دهد که سهام منفرد تأیید شده و بانک می تواند به سهامدار وام بدهد.”

به گفته وی ، برخی از بانک ها این مبلغ را به صورت کارت شارژ مشتریان عادی دریافت می کنند ، برخی با کارت خرید و برخی دیگر با روش های پرداخت جدید.

امکان ارائه کارت تا پایان دسامبر

معاون توسعه فناوری و ابتکاری سپرده گذاری اوراق بهادار مرکزی نیز از آغاز این روند خبر داد: بحث و تعامل حقوقی بین شبکه بانکی ، شرکت سپرده گذاری و بازار سرمایه این فرآیند پیچیده تر از بحث های فنی آن است ، زیرا این اولین بار است. پروتکل های حقوقی باید رابطه بین ذینفعان و سازمان ضامن و ضامن را به وضوح مشخص کند.

وی در ادامه گفت که باید موضوع احراز هویت الکترونیکی اجرا شود و نماینده قانونی شرکت سپرده گذاری به این موارد رسیدگی می کند. در این راستا اولین تعامل با چندین بانک صورت گرفت و برخی بانک ها این فعالیت را تا حدود زیادی انجام دادند.

به گفته مهیار ، پس از امضای قرارداد اول ، مردم می توانند از مزایای این کارت اعتباری تا پایان دسامبر بهره مند شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا