عمومیکسب و کار ویژه

سرمایه گذاری راهی برای شهروندی دومینیکا

شهروندی دومینیکا از طریق سرمایه گذاری در سال 1991 توسط دولت تضمین شد

کشور مشترک المنافع دومینیکا یک جزیره در منطقۀ انتیلز لسر در دریای کارائیب واقع شده است. کشور دومینیکا به دلیل وجود آبشارهای متعدد، چشمه‌های آب گرم، رودخانه‌ها و چشم‌اندازهای استوایی بکر، از آن به عنوان “جزیره طبیعت” کارائیب یاد می‌کنند. به اعتقاد بسیاری از مردم، دومینیکا به راستی باغی از بهشت و شاید زیباترین مکان روی زمین است. دومینیکا عضو کشورهای مشترک المنافع، سازمان ملل، بانک جهانی و صندوق بین المللی پول است. دولت مشترک المنافع دومینیکا یک برنامه اقتصادی شهروندی ایجاد کرده است که به عنوان مجرایی در توسعه ملی به حساب می آید. این برنامه اقتصادی به متقاضیان این امکان را میدهد که بدون درخواست اقامت، تبدیل به یک شهروند در کشور مشترک المنافع دومینیکا گردند؛ و زمان اعطای شهروندی، پاسپورت های متقاضی نیز بدون هیچ گونه تشریفاتی صادر می شوند. برنامه تابعیت اقتصادی دومینیکا یک برنامه قانونی است که از سال ۱۹۹۱ توسط دولت تضمین شده است. اگر واجد شرایط شهروندی دومینیکا نیستید، می‌توانید شهروندی سنت لوسیا ، شهروندی گرانادا ، شهروندی مولداوی را بررسی کنید.

متقاضیان  اخذ پاسپورت دومینیکا از طریق سرمایه گذاری میتوانند از خدمات موسسه حامی مهاجر بهره مند شوند.

شرایط متقاضی شهروندی دومینیکا از طریق سرمایه گذاری

مراحل شهروندی دومینیکا از طریق سرمایه گذاری

زمان تقریبی بدست آوردن پاسپورت دومینیکا 4 الی 6 ماه است.

 برنامههای سرمایه گذاری شهروندی دومینیکا

برای واجد شرایط بودن برای شهروندی جمهوری دومینیکن تحت قانون شهروندی‌اش از طریق برنامه سرمایه گذاری، دو گزینه برای انتخاب وجود دارد.

سرمایه گذاری در گزینههای کمک مالی

اعطای کمک مالی به صندوق تنوع اقتصادی (EDF) دومینیکا

سرمایه گذاری در گزینههای املاک

حداقل سرمایه گذاری در املاک از یک شرکت ساختمانی مورد تایید دولت: مالکیت مطلق با سند مالکیت، سهام هتل، مالکیت جزئی یا زمین، 200 هزار دلار آمریکا می‌باشد. متقاضی بایست برای حداقل 3 سال سرمایه خود را حفظ کند. سرانجام بعد از 5 سال سرمایه گذاری انجام شده، منجر به دریافت پاسپورت دومینیکا می‌شود. بنابراین متقاضی می‌تواند بعد از 5 سال ملک خریداری شده را واگذار کند و یا حتی به متقاضی دیگری که خواستار دریافت پاسپورت دومینیکا است، بفروشد.

هزینههای شهروندی دومینیکا از طریق سرمایه گذاری

تمام متقاضیان ۱۶ سال و بالاتر باید تحت بررسی‌های قانونی و استعلام قرار گیرند. اگر پرونده شما موفق باشد، وجوه پرداختی شما با دولت تسویه می‌شود. اگر پرونده شما ناموفق باشد، وجه پرداختی شما عودت می‌شود. منظور از وابستگان در اینجا به صورت زیر است:

 سرمایه گذاری در دومینیکا

دولت دومینیکا برنامه دریافت شهروندی دومینیکا از طریق سرمایه‌گذاری را در سال ۱۹۹۳ به‌منظور تقویت مشارکت‌های اقتصادی خارجی و توسعه زیرساخت‌های کشور، افزایش نیروی کار محلی از طریق ایجاد شغل‌های جدید و رشد اقتصادی پایدار ایجاد کرده است. در مقابل، دولت این کشور به سرمایه‌گذاران خارجی اجازه می‌دهد تا شهروندی قانونی و دائمی و همچنین پاسپورت این کشور را در ۴ تا ۶ ماه دریافت کنند. دومینیکا یک آژانس دولتی ویژه در وزارت دارایی دارد که کلیه امور مربوط به برنامه شهروندی سرمایه‌گذاری ازجمله مدیریت و داوری درخواست‌ها را انجام می‌دهد. این نهاد، CBIU نامیده می‌شود.

دریافت شهروندی از طریق سرمایه گذاری در دومینیکا از دو طریق در دسترس است:

برنامه شهروندی دومینیکا از طریق سرمایه‌گذاری در کشورهای مشترک‌المنافع دومینیکا متقاضیان هیچ ملیتی را برای درخواست  محدود نمی‌کند. به همین ترتیب، متقاضیان به شرکت در آزمون زبان و اقامت یا بازدید از کشور نیز نیاز ندارند. حقوق دارندگان پاسپورت مشترک‌المنافع دومینیکا به شرح زیر است:

دارندگان شهروندی و پاسپورت دومینیکا از مزایای متعددی برخوردارند که برخی از آن‌ها به شرح زیر است:

چرا در دومینیکا سرمایه‌گذاری کنیم؟

برای دریافت شهروندی دومینیکا از طریق سرمایه‌گذاری به داشتن مدرک زبان و شرایط سنی خاص و رزومه کاری و تحصیلی هیچ نیازی نیست. علاوه بر این، لزومی بر انجام مصاحبه حضوری هم نیست. کشور دومینیکا از ثبات اقتصادی بسیار خوبی برخوردار است؛ بنابراین امنیت شغلی شما را تضمین می‌کند.

کشور دومینیکا در مقایسه با سایر کشورهای جهان، ارزان‌ترین برنامه شهروندی را از طریق سرمایه‌گذاری ارائه می‌دهد. با سرمایه‌گذاری در این کشور پس از گذشت چند ماه شما می‌توانید شهروندی و پاسپورت این کشور را بگیرید. با داشتن پاسپورت این کشور امکان سفر به تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا بدون نیاز به اخذ ویزا برایتان فراهم می‌شود. همچنین سفر به کانادا، ایالات متحده، روسیه، چین و برزیل نیز برایتان آسان خواهد شد. برای سرمایه‌ گذاری در کشور دومینیکا می‌توانید از دو راه اقدام کنید:

به نقل از youtube.com هر دو روش در نهایت به دریافت شهروندی این کشور منجر می‌شود؛ اما در سرمایه‌گذاری از طریق کمک بلاعوض میزان هزینه‌های شما کمتر خواهد بود

روشهای سرمایه گذاری در دومینیکا

دریافت ویزا برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا پروسه دشواری است. کشور دومینیکا یک کشور اروپایی است که برنامه بسیار خوبی را برای اخذ شهروندی خود ارائه می‌دهد. با سرمایه‌گذاری در این کشور به راحتی می‌توانید شهروندی و پاسپورت این کشور را به دست آورید. با داشتن پاسپورت این کشور بدون نیاز به اخذ می‌توانید به تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا سفر کنید. برای سرمایه‌گذاری در این کشور دو راه پیش روی شما است:

در ادامه این بخش هر دو روش را شرح می‌دهیم.

اخذ تابعیت دومینیکا از طریق خرید سهام

در این روش از طریق خرید سهام و املاک و مستغلات؛ متقاضی باید در یک پروژه املاک یا مستغلات مورد تایید دولت در دومینیکا با حداقل ارزش ۲۰۰۰۰۰دلار آمریکا سرمایه‌گذاری کند. سرمایه‌گذار باید ملک را حداقل سه سال از زمان اعطای تابعیت نگه دارد. علاوه بر این، متقاضی تنها زمانی می‌تواند سهام یا املاک خریداری‌شده خود را به فروش برساند که حداقل پنج سال از زمان خرید آن‌ها گذشته باشد. نکته حائز اهمیت اینجا است که در مدت این پنج سال در سود و زیان سهام و املاک خریداری‌شده شریک هستید.

اخذ تابعیت دومینیکا از طریق کمک بلاعوض

صندوق تنوع اقتصادی (EDF) برای ایجاد بودجه برای حفظ رشد اقتصاد و توسعه پروژه‌های بخش دولتی و خصوصی ایجاد شد. در این روش، مبلغی را به‌عنوان سرمایه به کشور دومینیکا اهدا می‌کنید. این مبلغ قابل استرداد از دولت نیست. سرمایه اهدایی شما در ساخت مدرسه‌ها، بازسازی بیمارستان‌ها، ساخت استادیوم‌های ورزشی ملی، کشاورزی و ترویج گردشگری استفاده می‌شود. برای اینکه بتوانید از این روش برای دریافت شهروندی دومینیکا استفاده کنید باید شرایط زیر را داشته باشید:

دومینیکا کجاست |شهروندی سنت کیتس

شرایط سرمایه گذاری در دومینیکا

برای واجد شرایط بودن برای برنامه شهروندی دومینیکا مطابق بخش ۱۰۱ قانون اساسی دومینیکا متقاضی باید حداقل ۱۸ سال داشته باشد و تمام شرایط مهاجرت دومینیکا را که در زیر گفته شده برآورده کند:

داشتن پیشینه پاک

برنامه شهروندی سرمایه‌گذاری دومینیکا فقط افراد با سابقه پاک و اخلاق‌مدار را می‌پذیرد. برای اطمینان داشتن از اینکه فقط به افراد بااخلاق و بدون سابقه کیفری شهروندی اعطا می‌شود، دولت دومینیکا یک آژانس تحقیقاتی خصوصی دارد که یک رویه قانونی و تحقیقاتی جامع را برای همه افراد بالای ۱۸ سال که متقاضی شهروندی در این کشور هستند انجام می‌دهد. به این ترتیب تنها به افرادی که سابقه جرم و جنایت نداشته‌اند و از لحاظ اخلاقی در سطح بالایی هستند، شهروندی و پاسپورت این کشور اعطا می‌شود. برای بررسی پیشینه، متقاضیان شهروندی از طریق سرمایه گذاری در دومینیکا باید هزینه‌های زیر را پرداخت کنند:

منبع : citizensinternational.com

دکمه بازگشت به بالا