سلامت و تندرستیکسب و کار ویژه

زدن وازلین قبل از خواب به صورت چه فوایدی دارد؟

خواص وازلین در شب ؛ فواید استفاده از وازلین برای پوست در شب همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد. زدن وازلین قبل از خواب به صورت به عنوان یک لایه نازک پوستی ممکن است به مرطوب نگه داشتن پوست و حفظ آب پوست کمک کرده و از خشکی جلوگیری نماید. همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است. از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است. پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

خواص وازلین در شب

اگر موخوره دارید مقداری وازلین را با آب ترکیب کنید و آن را بر روی نوک موها بمالید و بگذارید یک شب بماند و روز بعد با آب و شامپو بشویید تا موخوره را درمان کند. برای مرطوب کردن موهای خشک مقداری روغن وازلین را بر روی موها بمالید و خوب ماساژ دهید، بگذارید یک شب بماند و روز بعد با آب و شامپو بشویید. وازلین باعث تقویت و رشد سریع مژه ها می شود. هر شب تا دو هفته قبل از خواب مقداری روغن وازلین را بر روی مژه ها خود بمالید تا مژه های شما تقویت شده و سریع تر رشد کنند. وازلین یک روش طبیعی برای تقویت و پرپشت شدن ابرو می باشد. مقداری روغن وازلین را به صورت آشنایی با وازلین وازلین نوعی روغن معدنی است که در سال ۱۸۵۹ کشف شده و از سال ۱۹۸۲ توسط شرکت های آرایشی بهداشتی به بازار عرضه شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

در جهان امروز زیبایی و بهداشت پوست بسیار مورد توجه قرار گرفته است و هر روز شاهد تبلیغات گسترده ی رسانه ها درخصوص یک محصول جدید در این حوزه هستیم. که اغلب این محصولات پایه ی شیمیایی و غیر طبیعی دارند که در کنار فواید بسیار می توانند، عوارضی هم داشته باشند. اما وازلین یک محصول با پایه ی طبیعی و معدنی است که خواص باورنکردنی دارد. شرکت های مختلفی سعی کرده اند، از وازلین در ترکیب های مختلف لوسیون، کرم های مرطوب کننده ی دست و صورت و سایر محصولات استفاده کنند. نتیجه ی استفاده از این محصولات در اکثر مواقع با رضایت مشتری همراه بوده است. خواص وازلین برای واژن و دستگاه تناسلی مردان در حالی که وازلین فواید زیادی دارد، فقط باید برای استفاده خارجی باشد. وازلین را نخورید.

از استفاده از وازلین برای استمناء یا به عنوان روان کننده واژن خودداری کنید. طبق گزارش رویترز، مطالعه ای روی ۱۴۱ خانم نشان داد که ۱۷ درصد از وازلین‌ها در داخل کشور و ۴۰ درصد از آنها برای واژینوز باکتریایی تست مثبت کرده اند. برخی افراد برای دخول راحت از وازلین در رابطه جنسی کمک می گیرند اما وازلین مناسب این کار نیست و ممکن است حساسیت ایجاد کند، بهتر است در رابطه جنسی از ژل لوبریکانت که روان کننده و نرم کننده است، استفاده کنید تا خشکی واژن شما برطرف شود. خواص وازلین برای دور چشم وازلین به عنوان یک مرطوب کننده قوی پوست شناخته می شود که می تواند برای پیشگیری و درمان چروک صورت و چروک دور چشم استفاده شود.

هر شب قبل از خواب پوست را خوب بشویید و خشک کنید، سپس مقداری روغن وازلین را با عسل و سفیده تخم مرغ ترکیب کنید و بر روی پوست صورت و دور چشم بمالید و خوب ماساژ دهید، بگذارید ۲۰ دقیقه بماند و بعد با آب سرد بشویید. وازلین برای درمان سیاهی دور چشم و پف زیر چشم مفید می باشد. چند قطره آب لیموترش را با وازلین مخلوط کنید و به آرامی به ناحیه زیر چشم بمالید، بگذارید ۱ ساعت بماند و سپس با آب سرد بشویید. پوست اطراف چشم بسیار ظریف و حساس است و هر ماده‌ای برای استفاده در این ناحیه از صورت پیشنهاد نمی‌شود. وازلین مسدود کننده رطوبت بوده و از خشکی پوست جلوگیری می‌کند. اما آیا برای کاهش چروک دور چشم توصیه می‌شود؟

در سال ۱۸۵۸ مدت کوتاهی پس از افتتاح اولین چاه نفت در آمریکا کارگرانی که در آنجا مشغول به کار بودند، متوجه ماده‌ای غلیظ و بی‌بو شدند که اطراف ماشین‌آلات حفاری جمع شده بود. این ماده توجه شیمی‌دانی به نام رابرت چزبرو را به خود جلب کرد. وی سال‌ها روی مطالعه این ماده زمان گذاشت تا در نهایت آن را به عنوان یک داروی موضعی به بازار عرضه کرد. این ماده چیزی نبود به جز “وازلین”! امروزه بیش از هر چیز از وازلین برای رفع خشکی پوست استفاده می‌کنند. اما آیا می‌توان این ماده را برای کاهش چروک اطراف چشم به عنوان کرم دور چشم به کار برد؟ تاثیر وازلین بر چروک دور چشم موضوعی است که در این مقاله به آن می‌پردازیم.

وازلین چیست؟

وازلین نام تجاری ژله نفتی است که به آن پارافین نرم نیز می‌گویند. این ماده که حالت نیمه جامد دارد، غلیظ، بی‌رنگ، فاقد طعم و بو، نیمه شفاف و نامحلول در آب بوده و با قرار گرفتن در معرض هوا اکسیده نمی‌شود. وازلین مخلوطی از روغن‌های معدنی و موم است که یک ماده ژله مانند را تشکیل می‌دهد. فواید وازلین از ماده اصلی آن یعنی پترولیوم منشا می‌گیرد. پترولیوم به پوست انسان کمک می‌کند تا سدی محافظ در برابر آب ایجاد کند تا به حفظ رطوبت پوست کمک شود.

بسیاری از افراد به هنگام خرید کرم ضد ترک پا از وازلین استفاده می‌کنند اما این ماده فواید دیگری نیز دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم. در این مقاله قصد داریم شما را با 22 خواص وازلین برای مو و پوست که باید بدانید، آشنا کنیم. وازلین یکی از معدود محصولات ضروری است که در هر خانه‌ای از گذشته تا به امروز وجود داشته است. این محصول محبوب بوده و اکثر افراد از آن استفاده می کنند و با موارد استفاده گوناگون سبب شده از اولین باری که تولید آن صورت گرفت تا به امروز به شکل اولیه خود باقی بماند. وازلین هنوز هم محصولی پر مخاطب بین افراد در کل دنیا می باشد. افراد وازلین را با نام ژله نفتی یا Petroleum jelly می شناسند. وازلین یک ژل خمیری و نیمه جامد می باشد که به واسطه شیمیدانان از محصولات نفتی استخراج می‌شود.

تقریبا 150 سال است که این محصول در خانه‌های اکثر مردم دنیا به عنوان یک محصول مفید با مصرف های متعدد پیدا می‌شود. ژله نفتی در صورت خالص بودن بی رنگ، شفاف، بدون طعم و بو است اما در صورتی که خیلی تقطیر و خالص سازی نشده باشد رنگ زرد بسیار کمرنگ را دارا می باشد. سازمان غذا و داروی ایالات متحده وازلین را به عنوان یک محصول دارویی و درمانی بدون نسخه به مردم معرفی کرده است. یعنی افراد می‌توانند از این محصول برای مصارف خارجی و به عنوان محافظ پوست بدون نیاز به تجویز پزشک استفاده کنند. به همین سبب عموما مردم کشورهای مختلف در سراسر جهان از وازلین به عنوان یک محصول کاربردی و مناسب در مراقبت از پوست صورتشان و برطرف کردن خشکی پوست و یا جزئی از یک محصول آرایشی استفاده می‌کنند.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا