سلامت و تندرستیکسب و کار ویژه

روش انجام تست بارداری با نمک چگونه است + تصاویر

تست بارداری و حاملگی با نمک

تست بارداری خانگی بانمک تستی است که خانم های باردار ، زمانی که مشکوک به حاملگی خود هستند ، در منزل انجام می دهند. در تست های بارداری خانگی از مواد خانگی زیادی مانند نمک ، شکر ، صابون ، برگ قاصدک ، سفید کننده و غیره استفاده می کنند تا با کمک آنها از باردار بودن خود مطمئن شوند. معمولاً پس از مشاهده علائم اولیه بارداری می توان تست های بارداری خانگی را انجام داد. این تست های بارداری معمولاً پس از قطع شدن یا تاخیر در قاعدگی دقیق تر عمل می کنند.

تشخیص حاملگی و بارداری با نمک

نکته ای که باید به آن توجه نمود این است که اینگونه تست ها مبنای علمی ندارد و تنها بر اساس تجربیات و اعتقادات گروه ها و اقوام مختلف قدیمی که نسل به نسل منتقل شده است ، مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین در تایید صحت آن هیچ گونه سند علمی وجود ندارد و خانم ها باید در کنار آن آزمایشات دقیق را بنا بر تجویز پزشک انجام دهند.با این حال ما در این مقاله شما را با تست بارداری با نمک و نحوه آنجام آن آشنا می کنیم تا در خانه بتوانید احتمال باردار بودن خود را بسنجید.

تست بارداری با نمک چگونه انجام می شود؟نمک یک ماده شیمیایی خالص است که می تواند hCG را در ادرار تشخیص دهد. هورمون hCG (Human Chorionic Gonadotropin) در حین حاملگی تولید می شود و به سرعت مقدار آن افزایش می یابد. این هورمون توسط جفت که تخم را پس از لانه گیری در رحم تغذیه می کند ، ایجاد شده و بعد از 12 تا 14 روز پس از لقاح در ادرار قابل اندازه گیری است.تفسیر تست بارداری با نمک اگر مخلوط ادرار و نمک به حالت پنیری سفید رنگ در آمد و در سطح مخلوط ، حباب های بیشتری از خود ادرار اصلی ظاهر گردید و همچنین رنگ ادرار تیره تر شد ، می گویند آزمایش مثبت است و آن زن باردار است ، ولی تغییر نکردن مخلوط ادار و نمک و تغییر نکردن رنگ آن ، به معنی باردار نبودن است.

گاهی ممکن است تا زمانی که از حاملگی خود مطمئن نشده ایم ، تمایل نداشته باشیم این موضوع را به دیگران اطلاع دهیم. در چنین مواردی آزمون خانگی بارداری مفید خواهد بود. در مواردی که حدس می رنید که باردار نباشید ، تست حاملگی خانگی ، می تواند گزینه مناسبی برای اطمینان باشد. همچنین اگر آزمایشگاه دور است و نمی خواهید منتظر بمانید ، تست بارداری خانگی می تواند به شما در تشخیص حامله بودن یا نبودن خود کمک کند.

تست بارداری با نمک ,تست بارداری با وایتکس

در گذشته خانم ها این تست را انجام میدادند به این شکل که وقتی ۵ روز از زمان پریودشان گذشت و پریود نشدند مقدار برابری از نمک و ادرار را در یک ظرف با هم مخلوط می کنند و چند دقیقه صبر میکنند اگر مخلوط به حالت پنیری در آمد می گوید آزمایش مثبت است و آن زن باردار است اگر مخلوط ادرار و نمک به حالت پنیری سفید رنگ در آمد و در سطح مخلوط، حباب های بیشتری از خود ادرار اصلی ظاهر گردید و همچنین رنگ ادرار تیره‌تر شد، می‌گویند آزمایش مثبت است و آن زن باردار است، ولی تغییر نکردن مخلوط ادار و نمک و تغییر نکردن رنگ آن، به معنی باردار نبودن است.

براي يک ثانيه تصور کنيد خانمي هستيد که در دهه 1920 ميلادي زندگي مي کنيد و احتمال مي دهيد که باردار شده ايد اما از اين مورد مطمئن نيستيد، براي مطمئن شدن از اين مسئله چه کاري بايد انجام دهيد؟ وسايل مورد نياز | نحوه انجام تست | تشخيص با عکس تست هاي بارداري خانگي که امروز به راحتي در هر داروخانه اي مي توان يافت و تا حد خاصي دقيق هستند تا سال 1976 توسط سازمان غذا و دارو تاييد نشده بود و در دوران قديم زنان براي اطمينان از حاملگي منتظر علائم بارداري از جمله تاخير در پريود، بيماري صبحگاهي، خستگي و بزرگ شدن اندازه شکم مي ماندند.

با اين حال طبق ادعاي برخي منابع با کمک برخي تست هاي خانگي مي توان از بارداري خود اطمينان حاصل کرد. يکي از اين آزمايش هاي محبوب تست بارداري با نمک است که به چيزي بيشتر از نمک، چند کاسه کوچک و مقداري ادرار نياز ندارد و در ادامه قصد داريم درباره نحوه انجام اين تست و ميزان دقت و علمي بودن آن صحبت کنيم. با ما همراه باشيد. لوازم مورد نياز براي تست بارداري نمک طبق گفته منابع مختلف – که هيچ يک از آن ها اعتبار علمي ندارد – براي انجام تست بارداري نمک به ابزار زير نياز است: يک کاسه يا فنجان کوچک، تميز و بدون سوراخ براي جمع کردن ادرار يک کاسه يا فنجان کوچک، تميز و بدون سوراخ براي قرار دادن ترکيب نمک و ادرار 2 قاشق پر نمک سفره توصيه مي شود از کاسه يا فنجان شفاف براي تست استفاده کنيد تا بهتر بتوانيد نتيجه آزمايش را مشاهده کنيد.

در اکثر سايت ها از نمک معمولي براي انجام تست بارداري نام برده شده و انواع ديگر نمک از جمله نمک کوشر يا هيماليا و غيره مد نظر ما نمي باشند. نحوه انجام تست بارداري نمک 1. ابتدا 2 قاشق پر نمک داخل کاسه يا فنجان تميز بريزيد. 2. سپس مقدار اندکي از ادرار اول صبح خود را داخل ظرف ديگر جمع کنيد. 3. در مرحله بعد ادرار خود را روي نمک بريزيد. 4. منتظر بمانيد. مرحله انتظار مرحله مبهم اين تست مي باشد زيرا به گفته برخي منابع براي مشاهده نتيجه آزمايش تنها چند دقيقه بايد منتظر بمانيد در حالي که طبق نظر منابع ديگر به 2 ساعت انتظار نياز است.

حتي در برخي موارد خانم ها تا 8 ساعت يا بيشتر هم منتظر مانده اند!نحوه تفسير نتيجه تست بارداري نمک خانم هايي که اين تست را انجام داده اند معمولا در تفسير نتيجه تست از روي ظاهر آن سردرگم مي شوند و مطمئن نيستند که چه زماني نتيجه آن مثبت يا منفي است. به طور کلي به نظر مي رسد اگر بعد از گذشت مدت زمان انتظار، ترکيب تغيير خاصي نکند نتيجه تست منفي بوده و حاصل تست تنها يک فنجان ادرار نمکي خواهد بود! اما اگر بعد از گذشت مدت زمان انتظار ترکيب ظاهر شيري يا پنيري پيدا کند نتيجه تست بارداري مثبت است.

نتيجه آزمايش بارداري با نمک در منزل نظريه پشت اين ادعا اين است که نمک با گنادوتروپين کوريوني انساني يا هورمون حاملگي – هورموني که در ادرار و خون زنان باردار وجود دارد – واکنش نشان داده و ظاهر ترکيب ادرار و نمک تغيير خواهد کرد. آيا مي دانستيد؟ هورمون حاملگي يا hCG همان هورموني است که توسط نوارهاي تست بارداري خانگي نيز برداشته مي شود، اما لازم است ابتدا بدن به اندازه کافي از اين هورمون توليد کند تا نتيجه تست بارداري مثبت شود. اما بدن زنان در همان لحظه بارداري اين ماده را توليد نمي کند

بلکه لازم است ابتدا تخم بارور شده به رحم برسد که اين پروسه ممکن است حدود 2 هفته زمان ببرد. به همين دليل است که علي رغم ادعاهاي مربوط به تست هاي نتيجه فوري، هورمون حاملگي در دوره اي که پريود ماهيانه عقب افتاده يا پس از آن از طريق آزمايش ادرار برداشته مي شود. بنابراين اگر گمان مي کنيد باردار هستيد اما نتيجه تست بارداري خانگي منفي است 2 روز منتظر بمانيد و دوباره آزمايش را تکرار کنيد يا براي اطمينان آزمايش خون انجام دهيد. ميزان دقت تست بارداري نمک چقدر است؟ تست بارداري نمک در واقع يک تست جالب و سرگرم کننده است که هيچ پشتوانه علمي يا تاييد پزشکي براي آن يافت نشده و دليل محکمي براي باور کردن نظريه واکنش نمک با هورمون حاملگي وجود ندارد.

به طور کلي هيچ مطالعه و مقاله منتشر شده اي اين ايده يا تست را پشتيباني نمي کند. با اين حال گاهي ممکن نتيجه تست براي خانمي درست باشد که اين مسئله کاملا تصادفي است و به قانون احتمالات بر مي گردد نه دقت اين تست بارداري! بنابراين اگر فکر مي کنيد باردار شده ايد بهتر است از نوارهاي تست بارداري براي اطمينان استفاده کرده يا با پزشک خود مشورت کنيد. اگر علاقه داريد از تست بارداري نمک استفاده کنيد مانعي نيست اما به نتايج اين تست تکيه نکنيد و از روش هاي تاييد شده علمي براي اين منظور کمک بگيريد.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا