اقتصادی

رشد بازار مسکن ادامه نمی‌یابد

کارشناس بازار مسکن ، مجموعه عواملی مانند رکود ناشی از تاج ، انتظارات تورمی ، رشد بازارهای موازی ، تحریم ها و افزایش نقدینگی؛ این امر باعث شده است تا بازار مسکن به کانال 17 میلیون تومانی وارد شود اما این روند ادامه نخواهد یافت و بازار در تابستان تثبیت می شود.

در مصاحبه با پرتال پارسی ، مهدی سلطان محمدی اظهار داشت: به دلیل شیوع تاج ویروس در اسفند و فروردین ، ​​بازار مسکن تثبیت شد و دفاتر املاک دوباره بازگشایی شدند و با افزایش فروش به شدت قیمت ها افزایش یافت.

وی گفت: “از طرف دیگر ، ما تحریم های سختی داشتیم که مسئله جدیدی نیست ، اما ترکیب آن با دوره قبل از عید و کرونا فضایی از انتظارات تورمی را در همه بازارها از جمله ارز ، طلا ، اتومبیل ، بورس کالا ، مسکن و سایر کالاها ایجاد کرده است.” او اضافه کرد. این امر به تغییر قیمت منجر شد.

یک تحلیلگر اقتصاد مسکن می گوید: تحریم های سخت باعث افزایش نقدینگی کشور می شود و طبق معمول نقدینگی برای محافظت در برابر کاهش ارزش ، به بازارهای ارزی ، طلا و مسکن می رود.

سلطان محمدی گفت: “این ترکیب از عوامل التهابی باعث ایجاد بازار مسکن در ماه مه شد ، اما ما انتظار نداریم این روند در ماه های آینده ادامه یابد. در اردیبهشت امسال قیمت مسکن در تهران نسبت به اردیبهشت سال گذشته حدود 34 درصد افزایش یافته است ، که همان نرخ تورم کلی است.

وی خاطرنشان کرد: رشد قیمت مسکن در سال 1399 مانند سالهای 1997 و 1998 نخواهد بود و امسال افزایش نهایی قیمتها برابر با نرخ تورم عمومی خواهد بود؛ با کاهش تقاضای مصرف کننده ، هیچ ظرفیتی در بازار مسکن وجود ندارد.

به گزارش پرتال پارسی ، در ماه مه 2016 میانگین هزینه یک متر مربع مسکن در تهران به 17 میلیون و 6 هزار تومان رسیده است که نسبت به ماه قبل 9.4 درصد افزایش داشته و نسبت به ماه مشابه سال گذشته 33.8 درصد افزایش داشته است. براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی ، تعداد معاملات انجام شده 11 هزار و 560 مورد ، افزایش 789 درصدی نسبت به فروردین امسال و کاهش 6.1 درصدی نسبت به اردیبهشت سال گذشته است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا