عمومیکسب و کار ویژه

راه های افزایش فالوور فیک

افزایش فالوور واقعی از طریق محتوا و تعامل

این روش بر خلاف، روش تبلیغاتی، هزینۀ زیادی برای‌تان ندارد. در ضمن، اگر در انجام این روش‌ها ثابت‌قدم باشید، نتایج فوق‌العاده‌ای نصیب پیجتان می‌شود و کسب‌وکارتان را تکان اساسی می‌دهد. بیشتر از این شما را معطل نمی‌کنیم؛ خرید فالوور واقعی لایک زن یکی از ابزارهایی است که به شما کمک می‌کند در مدت کوتاهی به شهرت برسید .  این شما و این روش‌های جذب فالوور در اینستاگرام !

بیوی اینستاگرام شما به فالوورهای بالقوه می‌گوید که شما چه کسی هستید، کسب‌وکار شما در چه حوزه‌ای است و امیدوارید مردم پس از بازدید از پروفایل شما چه اقدامی انجام دهند؛ بنابراین از همهٔ آن 150 کاراکتر برای توضیحات نهایت استفاده را ببرید. همان طور که در بیوی اینستاگرام یکتانت می‌بینید، تمام موارد به‌خوبی رعایت شده است. حتما می‌دانید که در بیوی اینستاگرام تنها می‌توانید یک لینک داشته باشید که قابل کلیک است؛ پس از آن باید عاقلانه استفاده کنید. برخی از کسب‌وکارها یک لینک استاندارد به وب‌سایت خود دارند، درحالی‌که برخی دیگر به‌طور مرتب آن را تغییر می‌دهند تا بتوانند از بقیه لینک‌هایشان نیز استفاده کنند.

اگر می‌خواهید این کار را برای خود آسان‌تر کنید و از تمام لینک‌های خود در بیو استفاده کنید، از ابزارهای لینک در بیو مانند یک‌لینک استفاده کنید. این ابزار به شما امکان می‌دهد یک لینک را به فهرستی از لینک‌ها تبدیل کنید. با زدن روی لینکِ یک‌لینک یکتانت در تصویر بالا، به این صفحه می‌رسید که لینک تمام شبکه‌های اجتماعی در آن مشخص است: حقیقت این است که هیچ پاسخ واضحی  برای اینکه چه زمانی در اینستاگرام پست بگذارید تا به بیشترین تعداد افراد برسید وجود ندارد؛ اما اگر اکانت‌ بیزینسی دارید، با استفاده از آنالیز پیج اینستاگرام به‌صورت رایگان با کمک اینسایت، می‌توانید اطلاعات بسیار خوبی از آن دریافت کنید.

ابتدا از Instagram Insights استفاده کنید تا بفهمید چه زمانی مخاطبان شما آنلاین هستند. روی دکمه «Insights» از پروفایل بیزینسی اینستاگرام خود ضربه بزنید، به «Total followers» بروید؛ از آنجا، به پایین بروید تا بیشترین زمان فعالیت مخاطبان خود را ببینید. (چنانچه می‌خواهید درباره ساخت اکانت بیزینسی اینستاگرام بیشتر بدانید، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم) این نکته را هم باید در نظر داشته باشید که محتوای شما چه زمانی بیشترین بازخورد را دارد. به‌عنوان مثال، یک ویدیوی دستور پخت غذا به‌صورت گام‌به‌گام، ممکن است در خارج از ساعت‌های کاری بهتر عمل کند؛

زیرا افراد تمایل بیشتری به آشپزی دارند. از طرف دیگر، یک پست کافی‌شاپ ممکن است حوالی ساعت 2 بعدازظهر به‌خوبی دیده شود. وقتی مردم دچار رکود بعدازظهر می‌شوند. طبق تحقیقات به‌عمل‌آمده، بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام بین ساعت 8 صبح تا 12 ظهر و ساعت 4 تا 5 بعدازظهر در روزهای هفته است. توصیه می‌کنیم برای اینکه زمان مناسب برای جذب فالوورهای بیشتر را پیدا کنید،،  چند وقت زمان‌های مختلف را امتحان کرده و نتایج را اندازه‌گیری کنید. اینطوری بعد از مدتی بهترین زمان پست‌گذاری را برای بیزینس خود پیدا می‌کنید.

اگر تمام پست‌های شما در عین متفاوت بودن یک تم خاص داشته باشند صفحه اینستاگرام شما گیرایی بیشتری خواهد داشت. این به شدت در بالا بردن فالوور های شما موثر است. داشتن لوگو باعث می‌شود حرفه‌ای‌تر به نظر بیایید. شعار برند شما نشان خواهد داد که مصمم هستید، هدف دارید و آمده‌اید که بمانید. و در نهایت برای خودتان یک هشتگ مخصوص  بسازید؛ هشتگی که مخصوص شما و معرف کسب و کار شما باشد. این کار کمک می‌کند در ذهن مخاطبان خود باقی بمانید. بالاتر گفتیم که باید یک استراتژی اینستاگرامی داشته باشید. گذاشتن پست به صورت روزانه باعث می‌شود شما در کانون توجه مخاطبتان بمانید.

در حقیقت شما به کاربرانتان نشان می‌دهید که کسب و کار شما فعال و زنده است و شانس اینکه فالوورهای شما به پستتان واکنش نشان بدهند بیشتر می‌شود. علاوه بر این لایک و کامنت فالوورهای شما به فالوورهای فالووهای شما هم نشان داده خواهد شد و همین چرخه باعث می‌شود شما بیشتر دیده شوید. در گذاشتن پست آزمون و خطا کنید. پست گذاشتن در ساعات مختلف را امتحان کنید و نتیجه را بررسی کنید. شما باید مخاطب خود و نیازها و رفتارهای او را بشناسید. اینگونه با شناختی که از محتوای خود و مخاطبتان دارید شیوه روایت شما رفته رفته جذاب‌تر می‌شود.

3-عکس‌های باکیفیت و جذاب منتشر کنید گفتیم که اینستاگرام یک پلتفرم بصری است. به این فکر کنید که چه چیز باعث می‌شود کاربری که تند تند در حال بالا پایین کردن فید اینستاگرامش است، برای عکس شما توقف کند؟ به آمارهایی که در اینباره وجود دارد توجه کنید. آنها را تحلیل کنید و مطابق با زمینه فعالیتتان از آنها استفاده کنید. برای مثال طبق تحقیق هافینگتون پست، ساعات 2 صبح و 5 بعدازظهر بهترین زمان برای گذاشتن پست در اینستاگرام هستند. طبق این پژوهش در این اوقات پست‌های کمتری گذاشته می‌شود و عده‌ی بیشتری در حال مرور پست ها، لایک کردن و یا گذاشتن کامنت هستند.

اگر خودتان برای صفحه‌تان عکاسی می‌کنید سعی کنید تکنیک‌های عکاسی را یاد بگیرید و از آنها استفاده کنید. چیزهای زیادی هستند که می‌توانید برای بهبود کیفیت عکس هایتان یاد بگیرید. برای مثال، آیا می‌دانستید عکس‌هایی که در آنها شی آبی وجود دارد 24% بیشتر لایک می‌خورند؟! یا عکس‌هایی که 65-85% روشن‌تر هستند محبوب ترند؟ در تهیه عکس‌ها خلاق باشید. از نرم‌افزارهای ویرایش عکس استفاده کنید و به عکس‌هایتان جلوه‌های بصری جالب اضافه کنید. سعی کنید پست‌ها را به یکدیگر ربط بدهید تا یک روایت منسجم بسازید. اینگونه فالوور ترغیب می‌شود بقیه عکس‌هایتان را هم ببیند.

تلاش کنید برند یا کسب‌وکار شما یک سبک کاری منحصر بفرد داشته باشد تا از روی آن شناخته شود. برای مثال، صفحه اینستاگرام بیسکوئیت گرجی پست‌های بسیار جالبی منتشر می‌کند. در همه‌ی پست‌ها تلاش شده است محصولات گرجی به نحوی خلاقانه در کانون توجه قرار بگیرند. هر چند وقت، فالوورهای خود را تشویق کنید که دوستان خود را در بخش نظرات تگ کنند. این اقدام صفحه‌ی شما را در معرض دید شبکه‌ی بزرگ‌تری از افراد قرار می‌دهد. این روش را برای جذاب‌ترین و خوشایندترین محتوای خود کنار بگذارید. کاربران زمانی به‌آسانی دوستان خود را تگ می‌کنند که احساس کنند در حال لطف به آن‌ها هستند.

۱۶. نظم در پست‌گذاری و اهمیت آن در افزایش فالوور اینستاگرام فالوورهای فعلی شما به دنبال محتوای اختصاصی از شما هستند. این دلیلی است که به خاطر آن شما را دنبال می‌کنند. بنابراین تلاش کنید مطالبی تولید کنید که مخاطبان شما قادر به تعامل با آنها باشند. سوال دیگر این است که چه تعداد پست در هفته برای جلب فالوورهای بیشتر مناسب است؟ یک بررسی از جانب Tailwind (نرم‌افزار برنامه‌ریزی صفحات اجتماعی) نشان می‌دهد که به طور متوسط پست‌های روزانه، چهار برابر افزایش فالوور بیشتری نسبت به پست‌های یک بار در هفته دارند.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا