عمومیکسب و کار ویژه

راهنمای خرید PS5

نکاتی که باید پیش از خرید ps5 در نظر داشته باشید

حدود سه سال از زمان عرضه پلی استیشن 5 می‌گذرد. کنسولی که به سرعت توانست نظر اکثر گیمرها را جلب کند و آمار فروش خوبی را به ثبت برساند. اکثر افرادی که تجربه خرید PS5 را داشته‌اند، از این دستگاه رضایت داشته‌اند و توانسته‌اند به لطف بازی‌های جذاب آن ساعت‌ها سرگرم شوند. در واقع کسانی که از این دستگاه استفاده کرده‌اند، می‌توانند برای مشاوره خرید PS5 افراد مناسبی باشند. هرچند در این امر باید تعصب را کنار گذاشت و منصفانه نظر داد.

از کجا بفهمیم ps5 اصل است |بهترین مدل ps5 1216

ما در راهنمای خرید کنسول بازی PS5 سعی کرده‌ایم مهم‌ترین نکات را در خصوص این کنسول با شما به اشتراک بگذاریم تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید. در حال حاضر به خاطر وضعیت اقتصادی کشور قیمت دستگاه‌ها بسیار بالا رفته و خرید کنسول می‌تواند هزینه زیادی را روی دست‌تان بگذارد. مخصوصا با توجه به این که خود بازی‌ها هم برای ما قیمت بالایی دارند. در نتیجه باید در تصمیم‌گیری حسابی دقت کنید تا در آینده از انتخاب‌تان پشیمان نشوید.

آیا از پس هزینه پلی استیشن 5 برمی‌آیید؟

اولین نکته‌ای که در راهنمایی خرید PS5 باید به آن توجه کنیم، قیمت دستگاه است. در حال حاضر کنسول پلی استیشن 5 در دو مدل دیجیتالی و دیسک‌خور در دسترس قرار دارد. نسخه دیسک‌خور 500 دلاری بوده و نسخه دیجیتالی برچسب قیمتی 400 دلاری دارد. در نتیجه برای اکثر ما هیچ یک از این دو دستگاه ارزان‌قیمتی به حساب نمی‌آیند. در نتیجه خرید دو بازی و حق اشتراک یک ساله پلی استیشن پلاس برای‌تان حدودا 200 دلار آب می‌خورد که خود به اندازه نصب قیمت یک کنسول PS5 دیجیتالی است.

به هر حال باید بگوییم که شاید تصورتان این باشد که یک بار 500 دلار هزینه می‌کنید و قرار است در آینده فقط از تجربه بازی روی کنسول‌تان لذت ببرید؛ اما متاسفانه باید پیش از خرید چند صد دلار هزینه اضافی برای لوازم جانبی و بازی‌ها را هم در مورد توجه قرار دهید. فروش کنسول‌هایی که از قبل دارید مثل PS4 یا مدل‌های قدیمی ایکس باکس می‌تواند تا حدی هزینه‌های کنسول جدید را پوشش دهد. انواع کنسول بازی پلی استیشن 5 را با بهترین قیمت از تکنولایف بخرید:

بازی‌های پلی استیشن 5 برای‌تان جذابیت دارند؟

در نتیجه اگر خیلی اهل بازی‌های جدید نیستید، نیازی نیست به این سرعت به سراغ کنسول جدید بروید. هرچند در نکات خرید PS5 باید اشاره کنیم که در کشور ما قیمت‌ها معمولا مدام بالا می‌روند، در نتیجه تصمیم‌گیری و خرید هرچه زودتر اتفاق بیفتد احتمالا بهتر است. اگر دوست دارید یک بازی جدید را تجربه کنید یا به سراغ نسخه‌ای جدید از فرنچایز محبوب‌تان بروید که فقط روی پلی استیشن 5 عرضه شده (یا خواهد شد)، چاره‌ای جز خرید کنسول جدید نخواهید داشت.

آیا پلی استیشن 5 بهترین انتخاب برای شما است؟

فراموش نکنید که PS5 تنها کنسول نسل نهمی نیست که در دسترس‌تان قرار دارد. کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و اس هم هم‌زمان با همین دستگاه راهی بازار شدند. اگر طرفدار پلی استیشن هستید، تصمیم‌گیری برای‌تان ساده خواهد بود. اما توصیه ما این است که کمی هم درباره محصولات مایکروسافت (Microsoft) تحقیق کنید. کنسول Xbox Series S نسبت به پلی استیشن 5 قدرت کم‌تری دارد، اما 200 دلار ارزان‌تر است. اگر صرفا دوست دارید بازی‌های نسل جدید را تجربه کنید و داشتن بهترین کیفیت و دسترسی به بازی‌های انحصاری سونی برای‌تان اهمیت ندارد، شاید این دستگاه برای‌تان انتخاب بهتری باشد

. جدای از این‌ها، شما می‌توانید به سراغ بستن یک سیستم گیمینگ هم بروید. اگرچه خرید سیستم گیمینگ هزینه خیلی بیش‌تری روی دست‌تان می‌گذارد، اما مزایای خاص خود را هم دارد. مثلا کاربران پی سی کنترل بیش‌تری روی بازی دارند، بازی‌ها را با گرافیک بهتری تجربه می‌کنند و می‌توانند آثار چند نفره گوناگونی را به صورت رایگان بازی کنند. باید به این نکته هم اشاره کنیم که پی سی برخلاف کنسول صرفا مخصوص بازی نیست و دست‌تان را برای کارهای دیگر هم باز می‌گذارد.

حافظه داخلی پلی استیشن 5

پیش از خرید PS5 باید بدانید که کنسول نسل نهمی سونی فقط با حافظه داخلی 825 گیگابایتی در بازار موجود است. SSD استفاده شده روی دستگاه سرعت خوبی دارد و حسابی زمان بارگذاری بازی‌ها را پایین می‌آورد، اما حافظه‌ی بسیار کمی در دسترس گیمر قرار می‌دهد. در واقع نصب تنها چند بازی حافظه داخلی دستگاه را پر می‌کند.در نتیجه اگر به حافظه بیش‌تری نیاز دارید، باید به سراغ خرید یک SSD با ظرفیت بالا بروید که همین امر خود هزینه قابل توجهی روی دست‌تان می‌گذارد. اگر هم تمایل داشته باشید خرید هارد اکسترنال هم یک راه حل دیگر است، که البته اگر بخواهید بازی‌ها را روی آن اجرا کنید، دیگر از سرعت بارگذاری بالای SSD بهره‌مند نخواهید بود.

مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد. پلی استیشن یکی از کنسول‌های پرطرفدار برای گیمر‌های حرفه‌ای و مبتدی در جهان است. اگر قصد خرید PS5 را دارید، بهتر است ابتدا راهنمای خرید این محصول را مطالعه کنید. در حال حاضر به دلیل وضعیت اقتصادی کشور قیمت پلی استیشن 5 بسیار بالا رفته و خرید آن هزینه زیادی دارد. به همین دلیل لازم است بدانید هر کس با توجه به نیاز خود و نوع استفاده‌ای که از کنسول بازی نسل نهمی می‌کند، مدل مورد نظر را تهیه کند. پس با ما همراه باشید.

نکات مهمی که قبل از خرید PS5 باید در نظر بگیرید؟

کنسول نسل نهمی سونی با داشتن قابلیت‌های ویژه، می‌تواند نظر هر گیمری را جلب کند. در این مطلب به بررسی نکات مهم خرید PS5 می‌پردازیم، بد نیست پیش از تهیه به این نکات دقت کنید. مواردی که به آن اشاره می‌کنیم، می‌تواند در تصمیم گیری نهایی شما مهم باشد، پس با دقت آن‌ها را مطالعه کنید. جهت دریافت مشاوره و  خرید بازی fc24 برای ps5 وارد سایت شوید .

قدرت پردازنده گرافیکی و رزولوشن

قدرت پردازنده پی اس 5 با ترافلاکس، CU و سرعت کلاک مشخص و کیفیت رزولوشن نیز با کیفیت خروجی صدا و تصویر سنجیده می‌شود. هر چقدر کیفیت پردازنده، خروجی صدا و تصویر بالاتر باشد، بازی‌های پلی استیشن با کیفیت و سرعت بهتری اجرا می‌شوند.کیفیت پردازنده و گرافیک PS5 نسبت به نسل قبلی خود یعنی PS4 بالاتر رفته است؛ به‌طوری‌که نسل نهمی سونی کیفیت K8 را ساپورت می‌کند.

جذاب بودن بازی‌های پلی استیشن 5

اگر زیاد اهل بازی جدید نیستید، پس نیازی به خرید کنسول جدید ندارید. اما اگر علاقه زیادی به بازی‌های جدید و مهیج مانند فرنچایز دارید، لازم است زودتر اقدام به خرید کنید. قیمت 5PS در کشور ما معمولاً در حال بالا رفتن است، پس تهیه آن هر چه زودتر اتفاق بیفتد، بهتر است.

نسخه دیسک خور یا دیجیتال؟

کنسول‌های بازی سونی نسل نهمی در دو مدل دیسک خور و دیجیتالی راهی بازار شده‌اند. نسخه دیجیتالی این دستگاه 100 دلار کمتر از نمونه دیگر است. با تهیه این مدل ارزان‌تر دیگر نمی‌توانید از دیسک بازی استفاده کنید و باید به صورت آنلاین آثار را بخرید. از نکات مهم برای خرید PS5 باید به این نکته اشاره کرد که نسخه دیسک‌خوان مناسب برای افرادی است که علاقه زیادی به جمع کردن کلکسیونی دیسک بازی دارند. اگر شما جزو از این دست افراد نیستید، بهتر است نمونه دیجیتالی (بدون دیسک) را تهیه کنید.

حافظه داخلی پلی استیشن

پلی استیشن 5 در دو نسخه به بازار عرضه می‌شود. پیش از خرید PS5 باید بدانید که کنسول نسل نهمی سونی شما فقط حافظه 825 گیگابایتی دارد که با نصب چند بازی این حافظه پر می‌شود. این تراشه سرعت دستگاه شما را بالا می‌برد و دیگر نیازی به زمان زیاد برای بارگذاری بازی‌ها ندارد. بهترین راه‌حل برای داشتن فضای ذخیره سازی بیشتر، استفاده از SSD با ظرفیت بالا است. با خرید هارد اکسترنال، نیز می‌توانید بازی‌های بیشتری روی پلی استیشن خود نصب کنید. دقت کنید هارد اکسترنال سرعت بارگذاری بازی‌ها را اندکی کاهش می‌دهد.

قیمت PS5 و بازی‌های آن چقدر است؟

با توجه به عوامل متعددی که در قسمت قبل به آن اشاره شد، متفاوت است. این کنسول بازی در دو مدل دیجیتالی و دیسک خور در بازار عرضه می‌شود. قیمت نسخه استاندارد (درایو بلوری) 500 دلار و قیمت نسخه دیجیتالی (بدون درایو)  400 دلار می‌باشد. انتخاب هر کدام از این مدل‌ها با توجه به معیارهای خرید شما متفاوت است. قیمت دیسک‌های بازی پلی استیشن 5 حدوداً 70 دلار می‌باشد که نسبت به نسخه قبلی 10 دلار افزایش قیمت داشته است.

‌جمع بندی

در راهنمای خرید PS5، به بررسی نکاتی مهمی پرداختیم که شاید در هیچ فروشگاه آنلاین و حضوری درباره آن‌ها توضیح داده نشود. دانستن این نکات برای خرید این دستگاه ضروری است. قیمت پلی استیشن 5 در دو نسخه استاندارد و دیجیتالی، مشخصات و عملکرد آن را مورد نقد و بررسی قرار داده‌ایم. امیدوارم این مطلب توانسته باشد راهنمای جامع برای خرید پلی‌استیشن ۵ را به شما ارائه کند.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا