عمومیکسب و کار ویژه

دکوراسیون کلاسیک اروپایی

وقتی به سبک دکوراسیون کلاسیک فکر می کنید، چیزی که به ذهن شما خطور می کند سبک سنتی اروپایی خانه های پر زرق و برق است. مبل های استیل با بازوهای بلند و پرده هایی با پارچه مخملی سنگین از ویژگی های این سبک دکوراسیون داخلی است.

دکوراسیون کلاسیک چیست؟

سبک کلاسیک در فرهنگ لغت به عنوان ترکیب نظری و عملی طرح‌های یونانی و رومی باستان در شاخه‌های مختلف هنر تعریف شده است. سبک کلاسیک در هنر توسط هنرمندان پس از رنسانس بر اساس سبک های یونانی و لاتین پایه گذاری شد. در طراحی داخلی و طراحی معماری فرم هایی بر اساس هنر کلاسیک یونان و روم شکل گرفت. در طراحی داخلی سبک کلاسیک تعادل، تناسب و هماهنگی کامل بین عناصر طراحی به صورت کاملا کلیشه ای بر اساس معماری یونانی و روم باستان رعایت می شود.

اصطلاحات کلاسیک و نئوکلاسیک در تمام جزئیات طراحی، از جمله تناسب، هماهنگی و ظرافت مشهود است. این جزئیات حس لوکس بودن را به فضای مورد نظر می بخشد.

طراحی داخلی کلاسیک ویژگی های منحصر به فردی دارد

اساسی ترین ویژگی دکوراسیون کلاسیک، تقارن و تناسب مبلمان است. دو عامل اصلی تناسب اندام و راحتی در کنار پایبندی به سبک کلاسیک بسیار مهم هستند.

استفاده از مواد مرغوب و اصیل مانند بلوط، چوب ماهون، گیلاس، راش، سرامیک، برنز و مرمر و همچنین پرده های مجلل و کف مات.

استفاده از مبلمان کلاسیک، توجه به جزئیاتی مانند قرنیز، در و پنجره

رنگ های اصلی روشن و طبیعی هستند. هدف از استفاده از آنها این است که مواد دیگری مانند چوب در فضای داخلی باستانی بیشتر دیده شود.

عناصر تزئینی باید به اندازه کافی زیبا باشند. این عناصر معمولاً شامل نقاشی ها، قاب های کلاسیک و مجسمه های کلاسیک هستند. جذابیت بصری این عناصر در دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک بسیار مهم است.

نورپردازی در فضای داخلی به سبک قدیمی اعم از نورپردازی کف، کریستال و نورپردازی در تمامی فضاها الزامی است.

از انواع کابینت مانند کابینت جزیره ای اما با مدل های کلاسیک که شامل رنگ های طلایی و گوشه های تیز است استفاده کنید.

دلایل محبوبیت طراحی داخلی کلاسیک

– ارزش و کیفیت مواد

– مبلمان و عناصر تزئینی با فضای آنتیک

– تجسم تزئینات و عناصر به روش معمول.

– ترکیب رنگ مناسب

– روشنایی یکنواخت و شفاف

سبک دکوراتیو کلاسیک نوعی طراحی است

سبک گوتیک

همانطور که قبلاً گفتیم فرهنگ یکی از فرهنگ های اروپایی است و این نوع فرهنگ بیشتر به فرهنگ دینی معروف است. بسیار مفید.

سبک ویکتوریایی

این نوع سبک بیشتر به سبک اشرافی اروپایی معروف است. این نوع سبک از دکوراسیون زیادی استفاده می کند و به طور کلی رنگ تیره تری نسبت به سبک های دیگر دارد. کابینت های سفید و طلایی از ام دی اف عمدتا به این سبک ساخته می شوند.

– سبک باروک

این نوع سبک با دکوراسیون قدیمی بسیار مدرن است و از رنگ های روشن و شاد استفاده می شود. برخلاف دیگر سبک های تزئینی رایج که تقارن جزء جدانشدنی آن است، در این سبک آرایش نامتقارن زیادی خواهید دید.

در این نوع سبک، مانند ویکتوریا، پرده ها و عناصر اشرافی زیادی وجود دارد. این سبک به اندازه سبک باروک مدرن و مدرن است اما همانطور که گفته شد برخی عناصر اشرافی در آن دیده می شود.

سبک نئوکلاسیک چیست؟

سبک نئوکلاسیک به ما این امکان را می دهد که ترکیبی زیبا بین تضاد چیدمان خانه قدیمی با عناصر مدرن و تضاد چیدمان آپارتمان های مدرن و مینیمال با مبلمان کلاسیک و المان های ظریف ایجاد کنیم.

این تنوع در سبک طراحی شامل خطوط، رنگ ها، مواد و سایر عناصر طراحی است. در هماهنگی فرم و محتوا، طراحی نئوکلاسیک حس قدرت و تنوع را در فضا ایجاد می کند و در عین حال فضایی راحت را فراهم می کند.

تفاوت سبک دکوراتیو کلاسیک و نئوکلاسیک

این سبک ریشه در طراحی روم باستان و یونان با گرایش های مدرن و سلیقه طراحان داخلی دارد.

سبک نئوکلاسیک در فضای داخلی کاملاً منعکس کننده تکامل سبک کلاسیک با طعم مدرن طراحی تزئینی است. اصول و مبانی طراحی کلاسیک، دکوراسیون داخلی است، اما با انعطاف بیشتر برای انطباق با شرایط زندگی واقعی ساختمان های مدرن.

مبلمان نئوکلاسیک به فضای کافی برای سازماندهی نیاز دارند. مبلمان و سایر عناصر تزئینی در فضاهایی با الهام از مینیمالیستی قرار می گیرند.

نیاز به فضا در طراحی مبلمان نئوکلاسیک به دلیل قرار گرفتن مبلمان در اطراف یک یا دو نقطه از فضا است که شامل عنصر مهمی است که جلب توجه می کند. نقطه کانونی در یک اتاق خواب به سبک نئوکلاسیک می تواند دیوار پشتی تخت باشد که با پوستر پوشانده شده است، در سالن می تواند یک شومینه، یک مبل، یک میز ناهار خوری یا یک لوستر کریستالی مجلل باشد.

در  طراحی سالن کنفرانس سبک دکوراسیون نئوکلاسیک از رنگ های روشن و طبیعی در رنگ های سفید، کرم، بژ و خاکستری برای زمینه اصلی استفاده می کنیم.

پرده، فرش، مبلمان و غیره. با الهام از رنگ سایر عناصر تزئینی می توانیم از رنگ های مشابه خانواده رنگ های تزئینی مانند آبی تیره، طلایی، زمردی، سبز زیتونی و خردلی استفاده کنیم. زیبایی گذرا

دکمه بازگشت به بالا