عمومیکسب و کار ویژه

درمان پس زدن ایمپلنت

همان طور که می دانید ایمپلنت های دندانی از اجزای مختلف تشکیل شده اند و با قرارگیری در کنار یکدیگر و متصل شدن روی استخوان فک، مثل یک دندان واقعی نمایان می شوند. اما در بعضی مواقع بنا به دلایل گوناگون ایمپلنت های دندانی دچار مشکل شده و فرد با عوارض مختلفی مواجه می گردد. بله درست حدس زدید! در این گونه مواقع پروسه کاشت با شکست مواجه شده و شاهد پس زدن ایمپلنت دندان () خواهیم بود. اما واقعاً پس زدن ایمپلنت چیست و چه عواملی موجب بروز این مشکل شایع، دردناک و بعضاً خطرناک می شود؟ در ادامه برای پاسخ به این قبیل سؤالات و آشنایی بیشتر با مفهوم و علائم پس زدن ایمپلنت آن با ما همراه باشید.

آنچه در این مطلب خواهید دید

چرا ایمپلنت پس میزند؟

به طور کلی بروز هرگونه علائم غیرعادی بعد از کاشت ایمپلنت که موجب ایجاد علائم آلرژیک شود، پس زدن ایمپلنت می گویند. البته این مشکل صرفاً در ۳ تا ۴ درصد موارد کاشت ایمپلنت رخ می دهد و بسته به وضعیت جسمی فرد، شرایط فک و لثه و همچنین طریقه کاشت ممکن است در کوتاه مدت یا بلند مدت نمایان شود.

به عبارتی می توان گفت علائم پس زدن ایمپلنت در افراد با یکدیگر متفاوت است و تشخیص سریع، دقیق و به موقع این مشکل نیازمند آشنایی با علائم و علت پس زدن ایمپلنت دندان می باشد. چرا که در بعضی از بیماران علت پس زدن ایمپلنت ساده بوده و در بعضی دیگر پیچیده و حساس است. بر همین اساس دندانپزشک متناسب با علت و علائم موجود، بهترین رویکرد درمانی را برای رفع این مشکل انتخاب نموده و درصدد رفع آن بر می آید.

علت اصلی پس زدن ایمپلنت های دندانی کدام است؟

یک سری علت هایی نیز وجود دارد که به صورت جداگانه یا ترکیبی موجب پس زدن ایمپلنت یا شکست آن می گردد. پاسخ سوال چرا ایمپلنت پس میزند به شرح زیر عبارت است از:

ابتلا به بیماری پریودنتیت و عفونت شدید لثه

افراد مبتلا به () به شدت در معرض عفونت های مزمن دهان و دندان قرار دارند و به دلیل و لثه، کاشت ایمپلنت های دندانی برای آنها با شکست مواجه می شود. البته با توجه به شدت و میزان بیماری های لثه ممکن است پس زدن ایمپلنت در کوتاه مدت یا بلند مدت نمایان شود.

استعمال دخانیات نظیر سیگار، قلیان و مواد مخدر

احتمال پس زدن ایمپلنت های دندانی را افزایش می دهد. علاوه بر این درمان پس زدن ایمپلنت نیز در این دسته از افراد دشوارتر بوده و موفقیت در آن نیازمند ترک دخانیات یا کاهش مصرف آن است. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه توصیه می کنیم ویدیو زیر را دیده و به مقاله هم سر بزنید.

ابتلا به پوکی استخوان، سرطان و کمبود تراکم استخوان در فک بالا و پایین

این مشکل شایع نیز در صورتی که به دلیل پوکی یا کمبود تراکم استخوان باشد، با انجام جراحی های تکمیلی نظیر پیوند لثه و بازسازی استخوان فک قابل درمان است.

ابتلا به بیماری های زمینه ای نظیر دیابت و آرتریت روماتوئید

قند یک منبع انرژی مهم است، اما سطح بالای قند خون می تواند باعث آسیب به رگ های خونی و اعصاب شود. همان طور که در مقاله گفتیم این آسیب می تواند منجر به مشکلاتی در بهبود زخم و مبارزه با عفونت شود که هر دو می توانند عوارض ایمپلنت دندانی را افزایش دهند.

عدم تخصص و تجربه دندانپزشک جراح لثه و کاشت ایمپلنت دندان

این مورد نیز یکی دیگر از دلایل شایع پس زدن ایمپلنت در افراد مختلف است. بنابراین تا حد امکان برای کاشت یا درمان پس زدن ایمپلنت به دندانپزشکان متخصص و با تجربه مراجعه نمایید.

علائم پس زدن ایمپلنت دندان

همان طور که در ابتدا نیز به آن اشاره کردیم، ضمن قرارگیری در کنار یکدیگر، طی جراحی دو مرحله ای درون دهان تعبیه می شوند. پس از آن نیز باید پایه های تیتانیومی ایمپلنت دندان با استخوان فک جوش بخورد، تا درصد ابتلا به هرگونه بیماری، عفونت و عارضه به حداقل میزان ممکن برسد. اما متأسفانه گاهی اوقات بنا به دلایل مختلف نظیر مشکلات جسمی بیمار، وضعیت و شرایط لثه و استخوان فک و همچنین عدم تجربه کافی دندانپزشک شاهد پس زدن پایه ایمپلنت هستیم. این دسته از مشکلات شایع بعد از در کوتاه مدت یا بلندمدت نمایان شده و علائم مختلفی دارد. برخی از مهمترین علائم پس زدن ایمپلنت دندان شامل موارد زیر می شود:

۱.تشدید روند درد و ناراحتی در ناحیه کاشت ایمپلنت

به طور معمول تا یک هفته طبیعی است. اما اگر این درد ادامه دار شود و شاهد تشدید آن نیز باشید، نشانه خوبی نیست. چرا که نشان می دهد روند کاشت ایمپلنت دندان با مشکل مواجه شده است. هنگام بروز این عارضه سریعاً به دندانپزشک مراجعه نمایید. تا ضمن معاینه دهان و دندان و ریشه یابی موضوع، درمان پس زدن ایمپلنت از طریق روش های رایج و مؤثر آغاز شود. شایان ذکر است اگر درد در ناحیه کاشت ایمپلنت به دلیل وارد شدن ضربه به فک و دهان باشد، هیچگونه ارتباطی با پس زدن ایمپلنت ندارد و حتماً دندان های کاشته شده دچار آسیب شده اند.

۲.لق شدن ایمپلنت کاشته شده

یکی دیگر از علائم شایع و مهم پس زدن ایمپلنت، شل یا لق شدن آن است. از آنجایی که این مشکل ممکن است به دندان های مجاور آسیب برساند، از دستکاری ایمپلنت شل شده خودداری نموده سریعاً به دندانپزشک متخصص جراحی لثه و کاشت ایمپلنت مراجعه کنید. البته باید توجه داشته باشید که این مشکل اغلب به دلیل رخ می دهد و در افراد مبتلا به پوکی استخوان یا کمبود استخوان در فک شاهد ابتلا به این مورد از علائم پس زدن ایمپلنت دندان هستیم.

۳.احساس درد و ناراحتی هنگام خوردن مواد غذایی

در روزهای اولیه کاشت ایمپلنت دندان احساس درد هنگام گاز زدن و خوردن انواع مواد غذایی طبیعی است. اما اگر این درد پس از مدت زمان کوتاه یا در طولانی مدت نمایان شود، نشان دهنده پس زدن ایمپلنت های دندانی می باشد. بنابراین هرگونه درد و ناراحتی در ایمپلنت دندان هنگام خوردن و جویدن غذا را جدی بگیرید و ضمن مراجعه به دندانپزشک، اقدامات لازم را جهت رفع این مشکل و درمان پس زدن ایمپلنت انجام دهید.

۴.التهاب و تورم لثه

این عارضه نیز در روزهای اولیه کاشت ایمپلنت های دندانی شایع بوده و نگران کننده نیست. اما اگر ادامه پیدا کند یا پس از مدت شاهد بروز آن باشید، باید سریعاً به دندانپزشک مراجعه کنید. تا ضمن انجام معاینات دقیق، احتمال پس زدن ایمپلنت بررسی شود. البته اگر شدت و میزان نگران کننده نباشد، این مشکل با مصرف آنتی بیوتیک و طی دوره درمان، برطرف خواهد شد. تشخیص این مورد برعهده دندانپزشکان متخصص جراحی لثه و کاشت ایمپلنت است. بنابراین در صورت مشاهده این مورد از علت پس زدن ایمپلنت دندان، از مصرف خودسرانه هرگونه آنتی بیوتیک و داروی مسکن خودداری کنید.

۵.واکنش های آلرژیک به کاشت ایمپلنت

در بعضی موارد بروز حساسیت نسبت به فلز تیتانیوم موجود در پایه ایمپلنت موجب واکنش های آلرژیک شده و در نهایت منجر به پس زدن پایه ایمپلنت می شود. از بین این واکنش های آلرژیک و شایع می توان به از دست دادن حس چشایی، متورم شدن اطراف لثه و احساس سوزن سوزن شدن اشاره کرد. بنابراین در صورت مشاهده هر کدام از این علائم پس از کاشت ایمپلنت، احتمال پس زدن آن وجود دارد. بنابراین باید اقدامات لازم و اولیه جهت کنترل و درمان آن توسط دندانپزشک متخصص صورت گیرد.

۶.فرورفتگی یا برآمدگی لثه اطراف ایمپلنت دندان

هرگونه برآمدگی یا فرورفتگی در ناحیه لثه ایمپلنت کاشته شده را جدی بگیرید. چرا که این مورد یکی از اصلی ترین علائم پس زدن لثه است و اغلب به دلیل تحلیل لثه و کمبود تراکم استخوان در ناحیه فک بالا و پایین رخ می دهد. البته اگر دندانپزشک از تجربه و تخصص کافی برخوردار باشد و ایمپلنت را در جای صحیح و با زاویه مناسب نصب کند، خطر ابتلا به این مشکل به حداقل میزان ممکن خواهد رسید.

از عوامل موثر پس زدن ایمپلنت واکنش های آلرژیک به کاشت ایمپلنت هست برای جلوگیری از این عوامل در سایت آمده است که :

جهت مراجعه به بهترین متخصص ایمپلنت در تهران کلیک کنید.

درمان پس زدن ایمپلنت چیست؟

درمان پس زدن ایمپلنت به شدت عارضه بستگی دارد. در موارد خفیف، ممکن است دندانپزشک بتواند با تجویز آنتی بیوتیک و داروهای ضد التهابی، وضعیت را مدیریت کند. در موارد شدیدتر، ممکن است لازم باشد ایمپلنت برداشته شود و جراحی برای ترمیم استخوان و لثه انجام شود. در این صورت معمولا از روش های استفاده می شود.

در اینجا چند نکته برای کاهش خطر پس زدن ایمپلنت آورده شده است:

  • قبل از انجام ایمپلنت، مطمئن شوید که دندانپزشک شما واجد شرایط و با تجربه است.
  • به دستورالعمل های مراقبت های بعد از عمل دندانپزشک خود به دقت عمل کنید.
  • سیگار نکشید.
  • بهداشت دهان و دندان خود را به خوبی رعایت کنید.
  • برای معاینه های منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

چطور می توان از پس زدن ایمپلنت جلوگیری کرد؟ مهم ترین اقدام برای جلوگیری از این کار مراجعه منظم به دندانپزشک است. همان طور که در آمده است:

سخن پایانی

اکنون که با مفهوم پس زدن ایمپلنت، علت و علائم آن آشنا شدید، می توانید در صورت بروز هرگونه مشکل در ایمپلنت های دندانی کاشته شده سریعاً به دندانپزشک مراجعه نمایید. تا ضمن انجام معاینات و بررسی های دقیق، اقدامات لازم جهت درمان پس زدن ایمپلنت صورت گیرد. در این راستا دکتر الهام وزیری نهاد به عنوان یکی از متخصصین بیماری های لثه و ایمپلنت دندان همه روزه میزبان شما مراجعه کنندگان است. تا در کنار ارائه مشاوره های تخصصی و لازم، درمان این مشکل را به صورت اصولی و متناسب با آخرین متدهای روز دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی انجام دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و رزرو نوبت می توانید با کارشناسان ما در وب سایت دکتری وزیری ارتباط برقرار کنید.

سوالات متداول

۱.هنگام مشاهده هر کدام از علائم پس زدن ایمپلنت چه باید کرد؟

در این گونه مواقع از مصرف خودسرانه هرگونه دارو یا روش های غیرمناسب درمانی خودداری نمایید و سریعاً به دندانپزشک معالج تان مراجعه کنید.

۲.آیا همیشه درد، تورم و التهاب پس از کاشت ایمپلنت، نشان دهنده پس زدن آن است؟

خیر، این علائم در روزهای اولیه پس از جراحی و کاشت ایمپلنت دندان طبیعی است. اما ادامه دار بودن و تشدید آنها نشانه خوبی نیست و باید از طریق دندانپزشک متخصص کاشت ایمپلنت های دندانی نسبت به تشخیص و درمان پس زدن ایمپلنت اقدام نمایید.

۳.هزینه درماخلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید:

اگر کاشت دندان داشته یا قصد انجام آن را دارید، باید با علائم پس زدن ایمپلنت آشنا شوید. حدود ۳٪ از افراد ممکن است در کوتاه‌مدت یا بلندمدت دچار این عارضه شوند. پس زدن ایمپلنت علائم و نشانه‌هایی داشته که دندانپزشک باتوجه‌به آنها می‌تواند عارضه را تشخیص دهد. در این مطلب همراه ما باشید تا توضیح دهیم علائم پس زدن آن چیست؟ چرا این اتفاق میفتد؟ آیا راهی برای درمان آن وجود دارد؟ در صورت مشاهده این علائم چه کاری باید انجام دهیم؟

اگر می‌خواهید کاشت دندان انجام دهید، بهتر است برای کسب اطلاعات در مورد عوارض و علائم مشکلات ایمپلنت با مشاوره داشته باشید. برای ارتباط با پزشک می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی وجود دارد.

علائم پس زدن ایمپلنت چیست؟

یکی از بهترین روش‌ها برای جایگزینی دندان ازدست‌رفته است. ایمپلنت یک پایه فلزی داشته که درون استخوان فک قرار می‌گیرد. معمولا جنس آن از تیتانیوم یا زیرکونیوم است. تیتانیوم زیست سازگار بوده و حساسیت به آن بسیار نادر است. اما به دلایل دیگری ممکن است این پایه فلزی در جای خود تثبیت نشود.

علائم شکست و پس زدن ایمپلنت دندان | کلینیک دندانپزشکی و ایمپلنت دکتر علی صفار

میزان موفقیت درمان با ایمپلنت بسیار بالا است و بیشتر افراد از آن راضی هستند. اما حدود ۳% از افراد ممکن است دچار عوارض ایمپلنت شوند. در این افراد به‌مرور علائم پس زدن ایمپلنت ظاهر می‌شود.

برای تثبیت ایمپلنت در استخوان فک دو نوع ثبات اتفاق میفتد. در ابتدا یک ثبات مکانیکی ایجاد شده و بعد از ۳ ماه ثبات ثانویه به نام استئو اینتگراسیون ایجاد می‌شود. با تماس مستقیم، ساختاری و عملکردی بین استخوان فک و پایه فلزی ایمپلنت این نوع ثبات به وجود می‌آید. اما گاهی ممکن است انسجام استخوان با ایمپلنت به مشکل بخورد.

از مهم‌ترین علائم پس زدن ایمپلنت دندان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. ادامه پیدا کردن درد و ناراحتی

بعد از قراردادن ایمپلنت در لثه مقداری درد و ناراحتی طبیعی است. شما احتمالا در یک هفته اول درد خواهید داشت. اما اگر این درد در مدت طولانی قطع نمی‌شود یا به‌مرور شدید می‌شود، باید به دندانپزشک اطلاع دهید. به‌ویژه اگر هیچ حادثه‌ای مانند ضربه اتفاق نیفتاده باشد و درد از بین نرود، احتمالا نشانه پس زدن ایمپلنت است.

درد و ناراحتی تا یک هفته بعد از جراحی ایمپلنت طبیعی است. اما اگر درد ادامه داشت یا تشدید شد، حتما به دندانپزشک مراجعه کنید.

۲. شل شدن ایمپلنت

یکی از علائم پس زدن ایمپلنت شل شدن آن است. ایمپلنت شل می‌تواند به دهان و دندان‌های مجاور آسیب وارد کند. در صورت بروز چنین نشانه‌ای حتما باید به دندانپزشک مراجعه کنید. شل شدن ایمپلنت تحت هیچ شرایطی طبیعی نیست. زمانی که ایمپلنت در استخوان فک قرار می‌گیرد، شما نباید آن را در دهان خود احساس کنید. در واقع ایمپلنت باید مشابه دندان طبیعی شود. اگر آن را دهان خود احساس می‌کنید یا ایمپلنت کمی تکان می‌خورد، باید علت آن بررسی شود.

شل شدن ایمپلنت در هیچ شرایطی طبیعی نیست و نشانه پس زدن ایمپلنت است.

۳. مشکل در جویدن یا گاز زدن غذا

ایمپلنت باید مثل دندان طبیعی باشد و در دهان احساس نشود. اگر هنگام غذا خوردن دچار درد و ناراحتی می‌شوید، احتمالا نشانه پس زدن ایمپلنت است. همان‌طور که اگر دندان طبیعی هنگام خوردن غذا درد بگیرد، نشانه مشکل در دندان است. درصورتی‌که ایمپلنت زمان جویدن و گاز زدن غذا درد گرفت، حتما به دندانپزشک خود اطلاع دهید.

۴. التهاب لثه

التهاب و تورم لثه در روزهای اول بعد از جراحی طبیعی است. اما این مورد نیز در صورت شدید شدن یا تداوم داشتن می‌تواند علامت جدی باشد. معمولا التهاب بیش از یک هفته نشانه است. عفونت در مراحل اولیه با مصرف آنتی‌بیوتیک درمان می‌شود. اما اگر شدت پیدا کند، منجر به پس زدن ایمپلنت شده و حتی می‌تواند در خون جریان پیدا کند. پس این نشانه را باید جدی بگیرید. احتمالا دندانپزشک داروی آنتی‌بیوتیک و دهان‌شویه ضدباکتری تجویز می‌کند.

۵. واکنش آلرژیک

در مواقع نادر ممکن است به علت حساسیت به فلز تیتانیوم، ایمپلنت پس زده شود. این واکنش آلرژیک ناگهانی ایجاد شده و شخص دچار علائم زیر می‌شود.

  • ازدست‌دادن حس چشایی
  • تورم اطراف لثه
  • احساس سوزن‌سوزن شدن

به نقل از در رابطه با آلرژی به ایمپلنت:

گاهی اوقات، بدن اشیا خارجی را پس می‌زند. از جمله مواردی مانند پیوند اعضا، پروتزها و دندان‌های جایگزین. اگر حتی سال‌ها پس از جراحی ایمپلنت دندان، درد، التهاب، لرز یا تب را تجربه کردید، ممکن است بدن شما آلیاژ تیتانیوم را رد کند.

ایمپلنت دندانی شما پس زده شده است؟

همین حالا مشاوره بگیرید!

۶. فرورفتگی لثه اطراف ایمپلنت

تحلیل بافت لثه می‌تواند به دلیل بیماری لثه، کمبود استخوان یا ایمپلنت نامناسب ایجاد شود. اگر در اطراف ایمپلنت التهاب مشاهده می‌کنید و روکش ایمپلنت به طور غیرطبیعی بلند است، احتمالا دچار تحلیل بافت لثه شده‌اید. اگر دندانپزشک مهارت کافی داشته باشد و ایمپلنت را در جای درست و با زاویه مناسب قرار دهد، احتمال بروز این عارضه کاهش پیدا می‌کند.

علت پس زدن ایمپلنت چیست؟

برخی عوامل می‌توانند روی موفقیت درمان با ایمپلنت تاثیر داشته باشند. بالا بوده و برخی افراد برای کاهش هزینه ممکن است جراحی را به دندانپزشک کم تجربه سپرده یا از مواد با کیفیت پایین استفاده کنند. اگر هر یک از موارد زیر در مورد شما صدق می‌کند، احتمال پس زدن ایمپلنت بالا می‌رود.

  • ابتلا به بیماری لثه که منجر به عفونت بافت لثه و استخوان فک می‌شود.
  • سیگارکشیدن احتمال این عارضه را افزایش می‌دهد.
  • کمبود حجم و تراکم استخوان یا ابتلا به بیماری پوکی‌استخوان
  • بیماری‌های زمینه‌ای مانند آرتریت روماتوئید و دیابت
  • مصرف برخی داروها
  • عدم رعایت بهداشت دهان و دندان
  • تجربه و دانش کم دندانپزشک و جراح.

اگر هر یک از مشکلات ذکر شده شامل حال شما می‌شود، باید به علائم پس زدن ایمپلنت توجه بیشتری داشته باشید. در صورت بروز هر یک از این نشانه‌ها حتما به دندانپزشک مراجعه کنید. برای می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی وجود دارد.

برای درمان پس زدن ایمپلنت دندان روشی وجود دارد؟

اگر دچار علائم پس زدن ایمپلنت هستید، باید به دندانپزشک مراجعه کنید. پزشک با معاینه اولیه و تجویز عکس با اشعه ایکس می‌تواند این عارضه را تشخیص دهد. در این شرایط باید ایمپلنت را از دهان خارج کرد. بعد از خارج‌کردن ایمپلنت می‌توان باتوجه‌به شرایط و میزان آسیب به استخوان فک برای جراحی مجدد تصمیم گرفت. در واقع درمانی برای پس زدن ایمپلنت وجود ندارد.

می‌خوای دندونات رو ایمپلنت کنی؟ همین حالا اقدام کن!

برای جلوگیری از پس زدن ایمپلنت چه کنیم؟

با اقداماتی می‌توان میزان موفقیت درمان با ایمپلنت را افزایش داد. به موارد زیر توجه داشته باشید تا احتمال پس زدن ایمپلنت به صفر برسد.

  • اگر دچار بیماری لثه هستید، قبل از جراحی ایمپلنت آن را درمان کنید.
  • تراکم استخوان باید پیش از جراحی بررسی شود. در صورت نیاز انجام جراحی ضروری است.
  • سیگار را ترک کنید. سیگار احتمال عفونت را افزایش می‌دهد.
  • بهداشت دهان و دندان را جدی بگیرید. هر روز حداقل دو بار از نخ دندان و مسواک استفاده کنید.
  • رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید.
  • مواد غذایی تضعیف‌کننده سیستم ایمنی مانند نمک، شکر و چربی باید محدود شوند.
  • هر ۶ ماه یک‌بار به دندانپزشک مراجعه کنید.
علت پس زدن ایمپلنت چیست؟ برای جلوگیری از پس زدن ایمپلنت چه کنیم؟
تجربه و دانش کم دندانپزشک و جراح. هر ۶ ماه یک‌بار به دندانپزشک مراجعه کنید.
کمبود حجم و تراکم استخوان یا ابتلا به بیماری پوکی‌استخوان تراکم استخوان باید پیش از جراحی بررسی شود. در صورت نیاز انجام جراحی پیوند استخوان ضروری است.
بیماری‌های زمینه‌ای مانند آرتریت روماتوئید و دیابت سیگار را ترک کنید. سیگار احتمال عفونت را افزایش می‌دهد.
ابتلا به بیماری لثه که منجر به عفونت بافت لثه و استخوان فک می‌شود. بهداشت دهان و دندان را جدی بگیرید. هر روز حداقل دو بار از نخ دندان و مسواک استفاده کنید.
عدم رعایت بهداشت دهان و دندان رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید.
مصرف برخی داروها مواد غذایی تضعیف‌کننده سیستم ایمنی مانند نمک، شکر و چربی باید محدود شوند.
سیگارکشیدن احتمال این عارضه را افزایش می‌دهد. اگر دچار بیماری لثه هستید، قبل از جراحی ایمپلنت آن را درمان کنید.

علت‌های پس زدن ایمپلنت و روش‌های جلوگیری از آنها

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دندانپزشک

علائم پس زدن ایمپلنت شامل درد مداوم و شدید، تورم لثه، درد هنگام غذا خوردن و شل شدن ایمپلنت است. اگر دچار هر یک از این علائم شدید، باید به دندانپزشک مراجعه کنید. معمولا نیاز است ایمپلنت خارج شود و پس از گذشت مدتی می‌توان در مورد جراحی مجدد صحبت کرد. تجربه و دانش دندانپزشک در کاهش این عارضه تاثیر زیادی دارد. اگر جراح ایمپلنت را در جای نامناسب یا زاویه اشتباه قرار دهد، احتمال پس زدن ایمپلنت بیشتر می‌شود.

برای بررسی این علائم و کسب اطلاعات بیشتر در مورد پس زدن ایمپلنت باید با مشاوره داشته باشید.

ن پس زدن ایمپلنت های دندانی چقدر است؟

هزینه این دسته از خدمات دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی با توجه به نوع و شدت علائم، علت پس زدن ایمپلنت، تعداد ایمپلنت ای دندانی و روش درمان آن متفاوت است. پس در حال حاضر نمی توان برای آن یک قیمت ثابت و مشخص تعریف کرد.

 

مرور محتوای این مطلب پنهان کردن
1 چرا ایمپلنت پس میزند؟
دکمه بازگشت به بالا