اقتصادی

درمان دردهای میگرنی، دندانی و اختلالات خواب با استنشاق نانو پدهای معطر

با استفاده از عصاره های گیاه معطر ، تیمی از محققان بالش های معطر ایجاد کرده اند که می توانند باعث تسکین درد دندان و همچنین درمان زخم ها ، تسکین میگرن و اختلالات خواب در کنار تنفس شوند.

فرزانه نایب حبیبا ، دکترای مهندسی پزشکی ، دانشگاه صنعتی در مصاحبه با پرتال پارسی ، امیرکبیر و یکی از محققان این پروژه گفتند: وی اظهار داشت: در این مطالعه ما یک لایه فعال الکتروپینینگ با عصاره گیاه معطر ایجاد و توسعه داده ایم که می تواند طی یک ماه عصاره های گیاهی آهسته تولید کند و در این مدت از خواص خوب آنها استفاده کند.

به گفته وی ، این الکترودها در 6 جهت برای کاربردهای مختلف طراحی شده اند: نانوالیاف برقی اصلاح شده با داروهای ضد میکروبی مختلف یا مواد دیگری مانند داروها و عصاره های معطر بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

نایب حبیب یکی از کاربردهای این بالش فعال را در بسته بندی مواد غذایی دانست و خاطرنشان کرد: توت فرنگی در طی یک هفته پوسیده و از بین می رود ، بنابراین صادرات آن دشوار است ، بنابراین می توان از این بالش استفاده کرد که برای افزایش ماندگاری این نوع مواد غذایی مفید بود؛ دلیل این امر این است که مالچ تولید شده می تواند این میوه را برای مدت یک ماه یا بیشتر حفظ کند.

وی یادآور شد: مانند سایر انواع بستر ، می تواند اختلالات خواب ، استرس و اضطراب ، میگرن ، “درمان زخم ها” ، “تسکین درد دندان” و جلوگیری از شیوع آلاینده ها را برطرف سازد: استفاده از عطرها متفاوت است. به عنوان مثال ، عصاره لوندر برای آرام سازی استفاده شده است.

وی با بیان اینکه از بالش برای درمان درد دندان استفاده می شود ، گفت: معمولاً از لیدوکائین برای درمان دندان درد استفاده می شود که بر کل حفره دهان تأثیر می گذارد. اما این تخت وقتی فرد به دندانپزشک مراجعه می کند ، درد دندان را تسکین می دهد.

وی با اشاره به عصاره های مورد استفاده در این تشک فعال ، اظهار داشت: عصاره های مورد استفاده در این تشک از پوست ، برگ ، ساقه و ریشه گیاهان دارویی گرفته شده و دارای بسیاری از خاصیت آنتی اکسیدانی ، ضد التهابی ، ضد میکروبی هستند. آنها ضد ویروسی و ضد سرطانی هستند.

نایب حبیب در مورد نحوه استفاده از این حصیر گفت: استنشاق روغنهای اساسی یا اجزای فرار آنها نقش مهمی در مدیریت سیستم عصبی مرکزی ایفا می کند و این روش در طب سنتی چین برای درمان صرع استفاده می شود.

وی گفت: “به دلیل خاصیت ضد میکروبی آنها به طور گسترده ای برای از بین بردن میکروارگانیسم های بیماری زا در زخم ها بدون آسیب رساندن به سلول های جوان بافتهای تازه تشکیل شده استفاده می شود.”

وی گفت: “ما در ساختار این الكترود از نانوالیاف الكتروسپون با عصاره استفاده كردیم.” “این روش از استفاده از الکل و سایر محلولهای شیمیایی برای ضد عفونی زخم و تسریع در بهبود زخم جلوگیری می کند.”

محقق دانشگاه فنی امیرکبیر: نانوالیاف تولید شده دارای خاصیت ضد میکروبی مداوم و بدون مقاومت ضد میکروبی بوده و جایگزین مناسبی برای ضد عفونی کننده های مختلف شیمیایی و آنتی بیوتیک ها هستند. علاوه بر این ، این فیبرها دارای خاصیت آنتی اکسیدانی هستند که می توانند در درمان بیماریها ، تسکین دردهای مختلف ، دندان درد ، سردرد و دردهای مزمن استفاده شوند و در بسته بندی داخلی داروها و مواد غذایی نیز قابل استفاده هستند.

نایب حبیب گفت: “آلودگی میکروبی باعث ماندگاری مواد غذایی می شود و خطر ابتلا به برخی بیماری ها را افزایش می دهد ، بنابراین از مواد معدنی ، مواد ضد میکروبی آلی و بیولوژیکی استفاده می شود ، بنابراین از عصاره های معطر به عنوان یک ماده طبیعی استفاده می شود.” این سازمان توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده به دلیل فعالیت ضد میکروبی قوی آن در برابر انواع غذاهایی که می توانند به عنوان یک صنعت مواد غذایی “بدون تأیید بیشتر” مورد استفاده قرار گیرند تأیید شده است.

وی گفت: “تحقیقات مربوط به محصولات توت فرنگی نشان داده است كه نانوالیاف الكتریكی با عصاره دارچین وسیله ای عالی برای جلوگیری از آسیب رسیدن به توت فرنگی و همچنین بسته بندی این نانو فیبرها است. می توانید از قارچ نیز استفاده کنید.

نایب حبیب اظهار داشت: از این نانو فیبرهای معطر به دلیل وجود ماده فعال این عطر برای تسکین درد دندان و سردردها استفاده می شود. عصاره های گیاهی اغلب معطر ، ضد میکروبی و ضد باکتری هستند. سردردهای نانوفیب با بیرون زدن شریان های مغزی و تسکین سردرد تسکین می یابد.

وی افزود: روکش تولید شده می تواند عصاره معطر را تا یک ماه نگه دارد ، بنابراین این محصول یکبار مصرف نیست. از این تشک همچنین می توان در ماسک های تنفسی استفاده کرد که علاوه بر تصفیه ، عطر خوبی نیز دارند.

نایب حبیب یادآور شد: “این طرح از آروماتراپی ابن سینا گرفته شده است ، که ما در مقیاس صنعتی ارائه کردیم. در حال حاضر ، یک مدل آزمایشگاهی از این محصول تهیه شده است که باید سرمایه گذاران را به خود جلب کند.

به گفته وی ، این پروژه توسط دکتر اکبری و مهندس فیضه آقا بالی اجرا شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا