اقتصادی

درخواست کاهش یا حذف دوره ممنوعیت واردات برنج /برنج خارجی تقاضا ندارد

دبیر انجمن واردکنندگان برنج گفت: “ما از کارگروه خواسته ایم بازار را تنظیم کنند تا ممنوعیت واردات برنج را کاهش دهند یا آن را حذف کنند تا کشور کمبود برنج احساس نکند.”

مسیح کشاورز در مصاحبه با پرتال پارسی گفت: ممنوعیت واردات برنج خارجی در حمایت از برنج ایرانی از 22 ژوئیه آغاز می شود و تا دسامبر ادامه دارد. نه ، حتی در دوره ای که هیچکس حاضر به واردات برنج نبود و از طرف دیگر ، تولید برنج ایرانی کم است ، بنابراین در کشور کمبود برنج داریم.

وی افزود: اگر در سالهای گذشته ممنوع بود ، از نظر اقتصادی برای واردكننده مقرون به صرفه نبود زیرا تقاضای برنج خارجی در كشور وجود داشت و انگیزه ای برای واردكننده وجود داشت ، اما در حال حاضر تقاضایی وجود ندارد و قیمت آن بالا “واردات برنج برای ذخیره سازی و ذخیره سازی آن در انبارها.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج افزود: ما از کارگروه خواسته ایم تا بازار را تنظیم کند تا یا ممنوعیت واردات برنج را کاهش دهد یا آن را حذف کند تا کشور در این زمینه با کمبود روبرو نشود.

وی با اشاره به اینکه از ژوئن سال گذشته گروه کالایی برنج تغییر کرده و واحد پول آن از 4200 تومان به نصف تغییر کرده است ، گفت: اگر بازار به همین ترتیب ادامه یابد برنج از جدول گروه های آسیب پذیر حذف می شود. ما توصیه می کنیم دولت با اختصاص ارز معتبر یا یارانه غیر مستقیم خریداران ، از واردات حمایت لازم را انجام دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا