اقتصادی

احتمال کمبود برنج خارجی در کشور/مخالفت وزارت جهاد با حذف دوره ممنوعیت واردات برنج

دبیر انجمن واردکنندگان برنج: ستاد تنظیم بازار در 141مین جلسه خود رفع ممنوعیت واردات برنج را تصویب کرد. با این حال ، وزارت جهاد با او مخالفت کرد و سرانجام تصمیم گرفت گزارش دهد آیا این مصوبه اجرا شده است یا خیر ، که وی هنوز به آن پاسخ نداده است.

مسیح کشاورز در مصاحبه با پرتال پارسی در پاسخ به این س ofال که آیا کارکنان تنظیم بازار با درخواست لغو یا کاهش ممنوعیت واردات برنج موافقت می کنند؟ وی گفت: “در 141 مین نشست کارگروه تنظیم بازار ، با مشارکت وزیر صنعت و برخی مقامات دیگر ، پیشنهاد خود را برای کاهش ممنوعیت واردات برنج ارائه دادیم.” بنابراین ، این ممنوعیت ظرف یک ماه آغاز می شود و یکی از ما به زودی آزاد می شود.

وی افزود: دلیل پیشنهاد تخفیف این است که تجربه سال های گذشته نشان داده است که برخی از مسئولان ممکن است با درخواست رفع ممنوعیت مخالفت کنند و این مخالفت ها در مورد بازگرداندن ممنوعیت و کالاهای موجود در بنادر است. «

دبیر انجمن واردکنندگان برنج ادامه داد: در واقع طرح کاهش ممنوعیت به این معنی است که تاکنون 150 هزار تن برنج وارد کشور شده و ذخایر زیادی در انبارهای بخش خصوصی وجود ندارد. واردکنندگان نیز تمایلی به واردات برنج برای دوره ممنوع ندارند. بنابراین ، این کشور ممکن است با کمبود برنج خارجی روبرو شود. از طرف دیگر تولیدکنندگان برنج کشور می گویند برنج ایرانی در ماه سپتامبر وارد بازار می شود که پاسخی به محرم نیست.

وی در ادامه گفت اعضای جلسه تنظیم بازار از رفع این ممنوعیت حمایت کردند و این موضوع تصویب شد. اما وزارت جهاد کشاورزی مخالفت کرد و قرار بر این شد که وزارت جهاد کشاورزی اجرای یا عدم اجرای این مصوبه را اعلام کند و وزارت جهاد مسئولیت کشاورزی را به عهده بگیرد. اجرا یا عدم اجرای این مصوبه. با این حال ، تاکنون آنها پاسخی نداده اند.

در پایان ، کشاورز گفت: “ما بارها درخواست کرده ایم که در این زمینه با مقامات مربوطه در وزارت جهاد ملاقات کنیم ، اما هیچ وقت برای این موضوع اختصاص داده نشده است و به نظر می رسد که این ممنوعیت همچنان وجود دارد.” و از 20 ژوئیه آغاز می شود. “بودن.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا