عمومی

خرید مبلمان و کالای خواب و نکاتی که باید بدانید

پیش از خرید مبلمان باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

بسیاری از مردم تصور می کنند که وقتی صحبت از طراحی داخلی منزل می شود، تنها چیزی که مهم است اتاق نشیمن است. اما برای زیباتر شدن فضای یک خانه علاوه بر اتاق نشیمن باید کل محیط خانه از جمله اتاق خواب و آشپزخانه متناسب با قسمت های دیگر باشد تا بتوان گفت که این یک خانه زیبا و شیک است.

برای داشتن دکوراسیونی منحصر به فرد و جذاب در اولین قدم باید مبلی که در خانه قرار داده می شود، از جمله مبلمان موجود در اتاق نشیمن و پذیرایی و سرویس اتاق خواب که در اتاق خواب قرار دارد باید متناسب باشد. برای اینکه بتوانید همه عوامل را با هم در نظر بگیرید باید نکات لازم در مورد خرید مبل و سرویس خواب را بدانید تا بتوانید با استفاده از آنها مطابق با سلیقه خود دکوراسیونی زیبا و جذاب داشته باشید.

هدف از این مقاله، آشنایی شما با اطلاعات اولیه و دستورالعمل های اساسی است که در آن می توانید هم از خرید خود راضی باشید و هم از آن لذت ببرید و هزینه زیادی برای آن پرداخت نکنید. امروزه بیش از هر زمان دیگری برای شما امکان پذیر است که هر آنچه در ذهن دارید در خانه داشته باشید.

به لطف در دسترس بودن مواد اولیه جدید، و صنعت تولید جدید، مصرف کنندگان می توانند مدل های تقریباً نامحدود مبلمان را در طرح ها و قیمت های مختلف پیدا کنند. همه از داشتن یک خانه مناسب مبلمان لذت می برند، اما به خاطر داشته باشید که مبلمان فقط به میز، مبل و صندلی محدود نمی شود و شامل ویترین، کشوها و حتی جا کفش ها و موارد دیگر است.

راهنمای خرید مبل استیل

اگر قصد خرید مبل استیل را دارید، وزن این نوع مبل نشانه خوب بودن آن نیست. توجه داشته باشید که مبل باید سبک و به راحتی قابل حمل باشد. هنگام نشستن بر روی سطح صاف نباید “جیر جیر” شود یا تکان بخورد. روش دیگر برای شناخت مبل استیل خوب، استفاده از رنگ صاف است و لکه های روی مبل را نمی بینید. به همین دلیل، سطوح را لمس کنید تا صاف و یکدست شوند وحتما از رنگ استفاده شده استفاده کنید.

قبل از تصمیم به خرید مبل استیل (سلطنتی)، به فضایی که می خواهید مبلمان را در آن قرار دهید از نزدیک نگاه کنید. مبل سلطنتی به دلیل داشتن قالب بزرگتر نسبت به مبل کلاسیک و مبل راحتی فضای بیشتری را اشغال می کند. اگر فضای کافی برای این نوع مبلمان ندارید نه تنها به زیبایی خانه شما کمکی نمی کند، بلکه تلاش شما برای داشتن یک دکوراسیون زیبا را نیز از بین می برد.

یکی از نکات مهم برای خرید مبل سلطنتی توجه دقیق و دقیق به چوب و کویل های استفاده شده در این نوع مبلمان است. چوب استفاده شده در سیم پیچ تأثیر مستقیمی بر استحکام و دوام مبل دارد. بهترین چوبهایی که می توان در کلاف مبل استیل یا رویال استفاده کرد، چوب گردو، صنوبر و راش هستند.

چوب مزایای زیادی دارد اما مشکل اصلی آن قیمت و وزن بالای آن است. برای حل این مشکل، تولیدکنندگان به مواد مصنوعی مانند رزین روی آورده اند که از کیفیت نسبتاً قابل قبولی برخوردار است. به طور کلی باید به این نکته توجه داشته باشید که مبل تولید شده با مواد مصنوعی قیمت پایین تری دارد اما از استحکام و کیفیت مبل چوبی برخوردار نیست.

دسته بندی کلی مبلمان

مبلمان دو نوع اصلی دارند: مبلمان روکش دار و مبلمان موردی. مبلمان روکش دار به مبلماني گفته مي شود كه داراي يك صندلي نرم براي نشستن است و در صورت لزوم فنرهايي براي افزايش خاصيت انعطاف پذيري آن و سپس روكش كردن آن، مانند مبل ها و مبل هايي كه كوسن دارند. مبلمان موردی همچنین به مبلی گفته می شود که کوسن نداشته باشد، مانند: میز، ویترین، کابینت و قفسه ها.

هر یک از این دو نوع مبلمان را می توان از کالاهای مختلفی تهیه کرد که عموماً از نوع چوبی است و غیرچوبی نیز در بازارهای ایران موجود است. بیشتر محصولات مبله از چوب سخت (چوب) یا چوب نرم ساخته می شوند. چوب سخت از چوب مانند چوب ماهون (ماهاگونی)، گردو، افرا، بلوط، گیلاس، غان (توس)، ساج، و پی کان و چوب نرم هم به چوب درختانی نظیر: کاج و صنوبر، ماموت (چوب سرخ)، و سدر می گویند. مبلمان ساخته شده از چوب نرم بسیار ارزان تر از چوب سخت است.

مبل های نیمه استیل نوع دیگری از مبلمان است که در آن از چوب و پارچه کمتری استفاده می شود و بنابراین قیمت آن از فولاد مبلمان کمتر است. البته قیمت مبلمان بسته به چوب و پارچه مورد استفاده متفاوت است. به عنوان مثال مبلمان ساخته شده از چوب راش گران تر است، اما تولید کنندگان مبل برای مبل ها معمولاً از نوعی چوب به نام چوب سفید استفاده می شود. این چوب کاج است.

چوب گردو نوع خوبی از چوب است و به خوبی منبت کاری می شود. این را می توان روی این چوب نشان داد، اما برخی از چوبها هستند که در حین کنده کاری می شکنند یا پیچ و تاب بدی پیدا می کنند. توجه داشته باشید که چوب سفید استفاده شده در فولاد مبلمان به هیچ وجه خوب نیست.

نکاتی مهم در خرید مبل راحتی

قبل از خرید مبل راحتی خوب باید از ویژگی های یک مبل خوب مطلع شوید. مبل راحتی یکی از محبوب ترین مبلمان است و تقریباً بخشی جدایی ناپذیر از خانه و اتاق نشیمن است.

امروزه هر شخص هنگام خرید مبل با انواع مختلفی از مبل مانند مبل کلاسیک، تخت مبل راحتی، مبل راحتی Chester و مبل راحتی L روبرو می شود که هرکدام ویژگی های خاص خود را دارند. هر نوع مبل ویژگی ها و مزایای خود را دارد. برای انتخاب مبل راحتی جدید باید به پارچه، رنگ و اندازه مبل و غیره آن توجه داشته باشید و امروزه مبل های L در مقایسه با مبل های معمولی قرار دارند.

اگر قصد خرید مبل راحتی L را دارید، بهتر است در مورد قیمت مبل راحتی L، مزایا و معایب آن اطلاعات کسب کنید. هنگام خرید مبل راحتی باید نکات مهم را در نظر گرفت. ویژگیهای مهم برای خرید مبل راحتی عبارت است از:

  • به قسمت پشتی مبل توجه کنید: هنگام خرید مبل راحتی به قسمت پشتی آن توجه کنید زیرا یک مبل استاندارد که قسمت پشتی آن باید به گونه ای باشد که قسمت پایین کمر را بپوشاند.
  • ارتفاع پشت: مورد دیگری که هنگام خرید مبل راحتی باید به آن توجه کنید، ارتفاع پشت است. ارتفاع پشت مبل راحتی خوب باید به اندازه ای باشد که شانه ها و بخشی از گردن را بپوشاند.
  • هنگام خرید مبل راحتی به خاطر داشته باشید که قسمت های مختلف مبل نباید آنقدر محکم و محکم باشد که فرد احساس ناراحتی کند و همچنین برای لمس قسمت های چوبی مبل نباید خیلی نرم باشد. در واقع مبل باید از نرمی استانداردی برخوردار باشد.
  • اگر مبل دارای روفرشی چرمی است، باید سطح آن باشد تا از تعریق جلوگیری کند.
  • هنگام خرید مبل راحتی، مبلی را انتخاب کنید که سبک وزن باشد تا حمل آن آسان باشد.
  • رنگ پارچه به کار رفته در مبل باید به گونه ای باشد که از کثیف شدن سریع مبل جلوگیری کند.
  • قبل از خرید مبل راحتی، دسته های مبل را امتحان کنید.
  • قبل از خرید مبل راحتی، آن را امتحان کنید و توجه داشته باشید که پس از بلند کردن، افسردگی آن باید به سرعت برطرف شود. در حقیقت، یک مبل خوب باید سریع به حالت اولیه خود برگردد.
  • قبل از خرید، به روش های مبل توجه کنید، سپس مبل راحتی را بخرید. روکش مبل نباید شل باشد.
  • نکته دیگری که هنگام خرید مبل راحتی باید به آن توجه کنید فنر مبل است که نباید هیچ صدایی و لمسی ایجاد کند.

بنابراین اگر قصد خرید مبل راحتی را دارید بهتر است نکات بالا را در نظر بگیرید.

منبع مقاله:

https://118work.ir/subcategory/مربوط-به-خانه/مبلمان-و-کالای-خواب

دکمه بازگشت به بالا