عمومی

خرید داکت اسپلیت و بررسی معایب آن

کویل آب گرم:

خرید داکت اسپلیت در ساختمانهایی که از داکت اسپلیت یا اسپلیت کانالی استفاده می‌کنند، متداول‌ترین روش گرمایش که در 90٪ موارد استفاده می‌شود، استفاده از کویل آب گرم است که با ابعاد خروجی هر داکت اسپلیت مطابقت دارد. داکت اسپلیت اینورتر که می‌تواند از طریق کمپرسور دستگاه امکان سرمایش و گرمایشی را فراهم کند، استفاده از کویل های آب گرم برای تأمین گرمایش توصیه می‌شود؛ با این روش مقدار قابل توجهی از هزینه‌های برق صرفه جویی می‌شود.

در زمستان، آب گرم توسط سیستم گرمایش مرکزی ساختمان (نیروگاه) یا پکیج گرمایش آن واحد تأمین می‌شود و ورود به کویل آب گرم داکت اسپلیت، هوای گرم مورد نیاز آن واحد را تأمین می‌کند.

هیت پمپ:

خرید داکت اسپلیت مجهز به سیستم پمپ حرارتی روش دیگر تأمین گرما است. علاوه بر مصرف زیاد انرژی و عدم وجود گرمایشی کافی در بسیاری از مناطق، پمپ‌های حرارتی می‌توانند باعث یخ زدگی کندانسور در دمای زیر صفر زمستان شوند.

کویل برقی:

کویل های الکتریکی در داکت اسپلیت سایت تاسیسات دات کام به ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچنین دارای انرژی است. در این حالت برای سیستم گرمایشی نیازی به آب گرم نیست، بنابراین از این مدل در اتاق‌هایی استفاده می‌شود که مجهز به لوله‌های گازرسانی یا موتور خانه مرکزی نیستند.

این را هم بخاطر بسپارید که اگر در حال استفاده از آهن گرم کویل آب گرم اتوماتیک واحد نیستید، هر سال در ابتدای فصل سرما کویل آب داغ داکت اسپلیت ها را تهویه کنید.

معایب خرید داکت اسپلیت:

– اگر در زیر دستگاه داکت اسپلیت هستیم، ممکن است صدای خاص فن و عبور هوای ساکشن دستگاه در برخی از مارک‌های داکت اسپلیت زیاد به نظر برسد، بنابراین بهتر است به هیچ وجه داکت اسپلیت را در داخل نادرست تقسیم نکنید. سقف اتاق خوابها و اتاقهای تلویزیونی و در اتاق نشیمن قرار نگیرد، بنابراین مکان مناسب برای نصب آنها تا حد امکان بالاتر از سقف کاذب ورودی یا راهروها و فضاهای ارتباطی درون واحد مسکونی است. (برای جلوگیری از ایجاد سر و صدای آزار دهنده در اتاق خوابها، بهتر است ظرفیت داکت اسپلیت نصب شده در بالای سقف کاذب راهرو اتاق خواب بیش از 2 تن نباشد).

– نصب داکت اسپلیت را در سقف کاذب حمام یا توالت یا آشپزخانه در نظر نگیرید. علاوه بر این، اگر دریچه‌های ترموستاتیک برای تنظیم میزان ورودی هوا به هر یک از فضاهای موجود در آپارتمان (که عموماً نادیده گرفته می‌شود) نصب نشده‌اند، یک کنترل ساده بر تنظیم دمای هر فضا به طور جداگانه ایجاد می‌کند و در هر یک از آنها دمای قابل کنترل ایجاد می‌کند. یکی از اتاقها در آنجا.

– یکی از محدودیت‌های استفاده از داکت اسپلیت ها یا اسپلیت های کانالی، نصب یک واحد فضای باز (واحد تراکم) در خارج از ساختمان است. اصولاً نصب تعداد زیادی از واحدهای چگالشی برای مجموعه پارتیشن‌های مجرای یک آپارتمان یا مجتمع ساختمانی در صورت نصب محل نصب این واحد که روی سقف نیست می‌تواند به زیبایی نمای ساختمان آسیب برساند و در صورت امکان نصب آنها بر روی پشت بام ساختمان، علاوه بر تأیید احتمال وجود مکش گاز مبرد از پنل داخلی به واحدهای چگالشی نصب شده روی سقف در ظرفیت مورد نظر، هزینه آن نیز باید در نظر گرفته شود اجرای لوله‌های اتصال دهنده مس و سایر مواد.

– حداکثر طول لوله‌های اتصال (مس) بین پنل داخلی داکت اسپلیت تا کندانسور بیرونی با توجه به ظرفیت و نظر کارشناسان، 10 تا 30 متر است.

 

مراجع:

https://headpower2.en.made-in-china.com/product/IvXxBqNKAGYr/China-90000BTU-R410A-Duct-Split-Typ-Floor-Standing-Air-Conditioner.html

https://www.achrnews.com/articles/135099-ducted-mini-splits-offer-hidden-benefits

دکمه بازگشت به بالا