اقتصادی

حکم احتمالی دادستانی اوکراین برای مسئولان سقوط هواپیمای اوکراینی

سرویس مطبوعاتی دادستانی اوکراین گفت که اطلاعات بیشتری درباره علت سقوط هواپیمای اوکراینی از ایران دریافت کرده است.

سرویس مطبوعاتی دادستان کل اوکراین قول می دهد که پس از قول ایران به اوکراین در پایان دور دوم گفتگو درباره سقوط هواپیمای اوکراین ، کیف بازداشت مستند شش مظنون سقوط یک بوئینگ اوکراینی در ژانویه را تأیید کند. او همچنین یکی از شواهد فیزیکی پرونده را ارائه می دهد ، بیانیه می دهد.

طبق توافق صورت گرفته طی یک هفته ، کارشناسان اوکراینی باید اطلاعات بیشتری در مورد پرونده های جنایی در ایران ، از جمله تأیید بازداشت مستند شش مظنون در سقوط هواپیما ، ارائه دهند. در اواخر ماه اکتبر ، ایران قول داد یکی از شواهد فیزیکی پیدا شده توسط تیم نجات اوکراین در روزهای اول پس از فاجعه در اوکراین پیدا شود.

در جریان این گفتگوها ، دادستانی کل افزود که دو طرف همچنین اسنادی را که ایران به عنوان بخشی از کمک حقوقی بین المللی طی ده ماه به ایران ارسال کرده است ، تأیید کردند.

در این بیانیه افزود: از ژانویه سال 2020 ، دادستانی کل 5 درخواست ارسال کرده است که فقط پاسخ های کلی دریافت کرده و یکی از آنها در رابطه با شش مظنون در ایران کاملاً نادیده گرفته شده است.

“معاون دادستان کل اوکراین توجه دادستانی ارتش ایران را به لزوم مجازات عادلانه مقامات جلب کرد ، زیرا این اتهام مجازات تا سه سال زندان را در پی دارد.”

دادستانی اوکراین گفته است که تحقیقات درباره سقوط هواپیمای میهن پرستانه نمی تواند یک راز نظامی باشد و ایران بارها توجیه نکردن خود در ارائه اطلاعات را داده است.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا