بین الملل

حمله پهپاد اوکراینی به بمب‌افکن استراتژیک روسیه / عکس

به گزارش خبرگزاری پرتال پارسی به نقل از اوراسیا تایمز، فرودگاه هایی که بمب افکن های راهبردی روسیه در آن مستقر هستند هدف پهپادهای اوکراینی قرار گرفتند و بر اساس بیانیه وزارت دفاع روسیه در این حملات دو بمب افکن آسیب دیده و 3 نفر از پرسنل آن به شدت مجروح شدند.

بمب افکن هایی که در این حمله آسیب دیدند توپولوف 95، ملقب به خرس ها، یکی از مهم ترین هواپیماهای استراتژیک روسیه از دوران شوروی سابق بودند.

بیشتر بخوانید:

نام پرندگانی مانند Tu-95 به دلیل توانایی آنها در حمل سلاح های هسته ای است. این پرنده مانند B-52 آمریکایی چندین دهه است که در خدمت بوده و به نظر نمی رسد به این زودی ها بازنشسته شود.

توپولوف در برابر توپولوف

در بیانیه ای که وزارت دفاع روسیه برای این حمله منتشر کرد، نوع پهپاد مورد استفاده را مشخص نکرد و آن را «پهپاد دوران شوروی سابق» نامید.

اما از آنجایی که توپولوف تو 141 تنها پهپاد دوران شوروی است که ارتش اوکراین را در اختیار دارد، می توان حدس زد که فرد مسئول این حمله شناسایی شده است.

عکس پهپاد اوکراینی که یک خرس پرنده روسی را ساقط کرد

جالب است بدانید که کارخانه طراح دو محصولی که در این نبرد در نقش شکارچی و شکارچی ظاهر شد توپولوف است و هر دو پرنده در زمان شوروی سابق معرفی شدند.

از سال 2014، اوکراین استفاده از پهپاد توپولف را در نظر گرفت، اما با فناوری قدیمی، هیچکس این پهپاد را در نظر نگرفت.

این پهپاد بدون سرنشین با طول 14 متر و طول بال 4 متر با سرعت پرواز 1000 کیلومتر در ساعت در ابتدا برای عملیات شناسایی در نظر گرفته شده بود و بر اساس بیانیه وزارت دفاع روسیه، اثر ضربه ای آن وجود ندارد. قوی و موثر است.

5858

دکمه بازگشت به بالا