حقوق کارمندان در سال آینده چقدر افزایش پیدا خواهد کرد؟

به گزارش خبرگزاری پرتال پارسیبر اساس لایحه بودجه سال 1401، در صورت تصویب نمایندگان مجلس، حداقل دستمزد پایه که در سال 1400 حدود 3.5 میلیون تومان خواهد بود، با یک میلیون تومان افزایش به 4 میلیون و 500 هزار تومان خواهد رسید. همچنین بر اساس لایحه بودجه 1401، مدیران دولتی و معلمان دانشگاه می توانند حداکثر 37 میلیون تومان در ماه حقوق دریافت کنند.

حقوق کارمندان در سال آینده چقدر افزایش می یابد / حقوق چه کسانی کاهش می یابد؟

دولت در لایحه بودجه سال 1401 افزایش حقوق اقشار مختلف را به طور میانگین 10 درصد پیشنهاد کرد تا حداکثر دستمزد صفر درصد و حداقل دستمزد 29 درصد شود.

در ماه‌های اخیر، مقامات دولتی گفته‌اند که به جای افزایش دستمزد، قصد افزایش قدرت خرید را دارند و هندوزی گفت: به بازنشستگان به‌جای پرداخت نقدی، بسته‌های بیمه ویژه ارائه می‌شود. . میرکاظمی همچنین از روش جدید دولت برای افزایش دستمزدها رونمایی کرد و تاکید کرد که تنها افزایش پولی دستمزدها چرخه تورم را در کشور ادامه می دهد. در این زمینه، افزایش دستمزدها یک موضوع کلیدی خواهد بود، زیرا رشد دستمزد براساس نرخ رشد دستمزد کارکنان خواهد بود.

حقوق چه کسانی کاهش می یابد؟

مهدی توگیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در این خصوص گفت: میانگین افزایش حقوق کارکنان دولت برای حداقل دستمزد در بودجه 1401 بین 10 تا 30 درصد و برای حقوق های بالا کمتر یا حتی صفر خواهد بود.

به گفته وی، حداکثر حقوق کارکنان دولت 37 میلیون تنگه است که با نزدیک شدن به حداکثر حقوق، نسبت به 1400 تنگه تقریباً صفر افزایش می یابد.

او توضیح داد؛ اگر فردی بیش از حد تعیین شده (37 میلیون تومان) درآمد داشته باشد، افزایش دستمزد منفی بوده و حتی کمتر دریافت می کند.

قیام؛ در حال حاضر ممکن است تغییراتی در درصد افزایش دستمزدها و مراحل زیر قبض ایجاد شود.

متن کامل این گزارش اینجا خواندن.

223227

دکمه بازگشت به بالا