اقتصادی

جزییات از سرگیری سفرهای زمینی خارجی

اطلاعات از سرگیری سفرهای خارجی

مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اطلاعاتی درباره از سرگیری سفرهای خارج از کشور با وسایل نقلیه عمومی پس از شیوع ویروس کرونا و گسترش واکسیناسیون منتشر کرد.

به گزارش پرتال پارسی، داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در تشریح سفر سه روز پیش خود به خارج از کشور گفت: در آینده نزدیک امکان سفر با وسایل نقلیه عمومی به کشورهای همسایه با خودروی شخصی فراهم می شود. داریوش باقر جوان – مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به پرتال پارسی گفت: این خبر البته نشان دهنده رونق سفرهای خارجی در سال های گذشته و قبل از شیوع ویروس کرونا است. و قبل از این بیماری تقریباً در همه کشورهای همسایه تردد مسافر انجام می شد.
وی افزود: در زمان شیوع ویروس کرونا، سفرهای زمینی به کشورهای همسایه به دلیل تدوین پروتکل های بهداشتی و محدودیت سفر به دلیل فواصل اجتماعی محدود شد، اما با تکمیل واکسیناسیون و پایش شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف، بازدیدها از سر گرفته شد.”

وی گفت: از سرگیری و از سرگیری سفرهای خارجی به توافقات دوجانبه و چندجانبه با کشورهای همسایه مرتبط است و باید پروتکل های بهداشتی مشترکی تدوین شود. البته این مسئولیت بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت امور خارجه است، اما هر پروتکلی که در این زمینه امضا شود و هر توافقی صورت بگیرد، ما اجرا خواهیم کرد.
باقرجوان خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته قبل از تاجگذاری از همه کشورهای همسایه از جمله ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان، جمهوری نخجوان و سایر کشورها بازدید کردیم. البته قبل از اینکه شاهد اتفاقات چند سال اخیر در سوریه باشیم، همیشه تردد مسافران زمینی داشته ایم و برای بهبود وضعیت آن کشور و کنترل شیوع ویروس کرونا، سفرهای زمینی به سوریه داشته ایم. دوباره شروع می شود مثلاً قبل از کرونا، اتوبوس‌های عراقی زائران را به ایران می‌بردند و به قم و مشهد سفر می‌کردند که ممکن بود تکرار شود.
وی درباره قیمت بلیت سفر به خارج از کشور نیز گفت: قیمت بلیت سفر خارج از کشور با وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس تعیین شده است و اگر تخلفی در این زمینه صورت گیرد قطعا برخورد می کنیم. “
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا