اقتصادی

تکمیل پروژه بزرگترین زنجیره تخم مرغ آسیا در گنبدکاووس

پرتال پارسی/ گلستان رئیس جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به افتتاح 136 طرح عمرانی و اقتصادی در دهه فجر گفت: بزرگترین پروژه زنجیره مرغ و تخم مرغ آسیا در گنبدکاووس تکمیل و راه اندازی می شود.

مختار مهاجر امشب در گفت و گو با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان گلستان با اشاره به اینکه گلستان دارای 450 هزار هکتار جنگل، 650 هزار هکتار زمین کشاورزی، 860 هزار هکتار مرتع و 33 هزار هکتار باغ است، یکی از قطب های اقتصاد کشور است.

وی خاطرنشان کرد: منطقه گلستان از نظر 15 نوع محصول استراتژیک کشاورزی رتبه اول و پنجم کشور را دارد. 12 درصد تولید کشور در رتبه دوم قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر بیش از 5 میلیون و 400 هزار تن محصولات کشاورزی تولید می کنیم. در تولید و در برخی سال ها در خشکسالی های شدید 700 هزار تن کاهش داشتیم.

مهاجر افزایش جذب مواد اولیه صنایع تبدیلی استان از یک میلیون و 700 هزار تن به 3 میلیون و 900 هزار تن را شامل توسعه باغات در شیب‌ها و افزایش سطح زراعی به 28 هزار هکتار و تولید 7 هزار تن اعلام کرد. زیتون و حدود 3500 تن روغن زیتون از دیگر اتفاقات مثبت سال های اخیر با توجه به انقلاب اسلامی در استان گلستان است.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین پروژه زنجیره تخم مرغ در آسیا در دهه فجر امسال در گنبدکاووس تکمیل و به اخوان المسلمین اختصاص می یابد، گفت: از دهه فجر امسال شروع به کار کرده است. سالانه 3 میلیون تخم و 70000 تن تخم مرغ تولید می کند.

گلستان، رئیس جهاد کشاورزی گفت: تنها با مدیریت من نرخ مکانیزاسیون کشاورزی استان را از 1/8 به 69/2 رساندیم. روش و برداشت برای کشاورزان استان تزریقی.

مهاجر گفت: بیش از 80 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به صورت کم کشت شده است. «.

با اشاره به اینکه سطح زهکشی اراضی کشاورزی امسال از 96 هزار هکتار به 110 هزار هکتار در هفته افزایش یافته است، 1692 کیلومتر کانال آبیاری در حال احداث و بهسازی، بیش از 1760 کیلومتر راه در حال تعمیر است. یکی از دستاوردهای جهاد کشاورزی در گلستان.

رئیس جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: در دهه فجر امسال 136 طرح عمرانی و اشتغالزایی جهاد کشاورزی با 100 میلیارد تومان وام و اشتغال 905 نفر راه اندازی می شود. و کمک هزینه 8 هزار و 630 مسکن خواهد بود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا