اقتصادی

تکمیل شبکه فن‌بازارهای منطقه‌ای در ۲۰ سالگی پارک پردیس

دبیر شبکه ملی بازار فناوری ایران گفت: “شبکه ملی بازار فناوری بستری برای تعامل بین متقاضی و تامین کننده فناوری است. به منظور گرامیداشت بیستمین سالگرد تاسیس پارک فنی پردیس ، در نظر داریم بازار ملی طرفداران را تا پایان سال با برنامه هایی برای رشد اکوسیستم تکنولوژیکی کشور تکمیل کنیم.

به گزارش پرتال پارسیمحمد صالح حلقی گفت: “تحقیقات برای ایجاد شبکه فناوری بازار ملی ایران همزمان با تاسیس پارک فناوری پردیس پردیس آغاز شد و این شبکه در اوایل دهه 1980 رسما راه اندازی شد.” مطابق ابلاغیه شورای عالی انقلاب فرهنگی و ضوابط مصوب معاونت علمی ریاست جمهوری و هیئت امنای پارک فناوری پردیس ، شبکه بازار هواداران ایران مسئول ایجاد بازار تخصصی و منطقه ای طرفداران بود. در کشور.

وی افزود: ما مقوله مهمی داریم که در اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور ، که ایجاد بازار فناوری است ، به آن توجه کمی می شود. خوشبختانه توجه زیادی به توسعه فناوری در کشور ما شد ، اما برنامه خاصی برای تبادل فناوری وجود نداشت. وظیفه تکنسین بازار تسهیل تبادل فناوری است.

هالگی ادامه داد: در اکوسیستم نوآورانه و تکنولوژیکی ، تبادل فناوری ها به چند حالت محدود نمی شود. یا کالا فروخته می شود ، سرمایه منتقل می شود یا دانش فنی ارائه می شود. در این مبادلات که هر دو طرف مبادله مانند فروشنده یا خریدار یا استارتاپ و سرمایه گذار در آن قرار دارند ، بازارهای طرفدار از طریق مکانیسم های خاص خود روند ارتباط بین دو طرف را تسهیل می کنند. به طور کلی ، وظیفه تکنسین های بازار تسهیل مبادله بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان محصولات فناوری است.

وی گفت: “این شبکه بستر مطلوبی برای توسعه بازار فناوری ایجاد کرده و با اقدامات و برنامه ریزی استراتژیک تبادل فناوری را در سراسر کشور ارتقا می دهد.”

برنامه ریزی برای توسعه بازار طرفداران در سراسر کشور

“با وجود این واقعیت که در 20 سال پارک فناوری پردیس ایده ها و روندهایی در مورد بازار ملی تهویه وجود داشت ، اما در اوایل دهه 90 و 1991 دفاتر فنی بازار منطقه ای در استان ها راه اندازی شده است. از آن روز برنامه هایی برای ایجاد یک طرفدار بازار منطقه ای در هر استان از کشور طراحی شده است و تا کنون ما توانسته ایم 28 طرفدار بازار منطقه ای در سراسر کشور ایجاد کنیم.

وی افزود: علاوه بر این ، شبکه ملی بازار طرفداران ایران متعهد شده است که در هشت حوزه نقشه جامع علمی کشور یک طرفدار تخصصی بازار ایجاد کند و تا کنون موفق شده ایم چهار طرفدار تخصصی بازار در سراسر کشور ایجاد کنیم.

گردش مالی بازار طرفداران در کشور هزاران میلیارد است

هالگی گفت: “به طور کلی ، گردش طرفداران در بازارها در دو مرحله بلند مدت و کوتاه مدت آزمایش شده است.” سال گذشته ، طبق برنامه ریزی ها ، بازار طرفداران 500 میلیارد تومان گردش مالی داشت و از زمان شکل گیری بازار طرفداران تخصصی و منطقه ای ، این شبکه بیش از هزار میلیارد تومان گردش مالی ایجاد کرده است. به

وی افزود: نکته قابل توجه این است که تسهیل تکنسین های بازار کار دلالان یا کارگزاران تکنسین است که توسط بخش خصوصی ایجاد شده است و شبکه ملی بازار طرفداران ایران نقش اصلی را در این کار ایفا می کند. علاوه بر این ، کنترل و اقدامات رهبران این شبکه توسط شبکه ملی فرهنگ بازار ایران انجام می شود.

بیستمین سالگرد پارک فناوری پردیس با تکمیل بازارهای منطقه ای به پایان می رسد

“با توجه به ماموریت پارک فناوری پردیس ، ما مسئول توسعه بازار فناوری در تمام مناطق کشور و سازوکارها و همکاری مناسب بین بخش دولتی و خصوصی هستیم. تا پایان امسال بازار هواداران منطقه ای کشور تکمیل می شود و ما به هدف توسعه خود یعنی ایجاد بازارهای هواداری منطقه ای در سراسر کشور خواهیم رسید.

هالگی افزود: “واسطه های تجارت فناوری ، که عامل مهمی در ایجاد این بازارها هستند ، در سراسر کشور فعال خواهند بود.” تا کنون 50 شرکت کارگزاری با ما همکاری می کنند و سعی می کنیم این تعداد را تا پایان سال به 70 کارگزار افزایش دهیم.

با 20 سال تجربه ، شبکه ملی بازار طرفداران افق های طولانی دارد

دبیر شبکه ملی بازار فنی ایران در مورد برنامه های کلی بلند مدت و آینده شبکه ملی فنی بازار ایران گفت: “انجام دهید.

هالگی ادامه داد: بهبود مکانیزم های تبادل سکوها و فناوری ها مانند ایجاد و بهبود سیستم تهویه بازار در دستور کار ما قرار دارد. البته این سیستم ایجاد شده است و ما باید اقدامات لازم را برای بهبود آن انجام دهیم تا مبادله تجارت فناوری در سراسر کشور تسهیل و تسریع شود.

وی افزود: دیگر برنامه های بلند مدت ما شامل تحریم ها در کشور است. ما می خواهیم از قابلیت های داخلی خود برای جایگزینی عناصر تحریم و استفاده از شبکه برای رفع نیازهای کشور استفاده کنیم. “

دبیر شبکه فناوری ملی بازار ایران گفت: برنامه دیگر ما این است که با شناسایی ظرفیت داخلی دفاتر ما در سراسر کشور ، مواد اولیه را به شرکت های مبتنی بر صنعت و دانش ارائه دهیم. اگر صنعت در هر نقطه از کشور به مواد اولیه احتیاج دارد ، ابتدا می خواهیم مطمئن شویم که این تقاضا می تواند در داخل تامین شود. اگر در داخل کشور تولید می شد ، نیازهای داخلی آن را برطرف می کرد ، در غیر این صورت به واردات روی می آورد.

هالگی با استناد به روابط عمومی پارک فناوری پردیس ، توجه چشم اندازهای بلند مدت بازار هواداران را جلب کرد و گفت: ما قصد داریم موضوع تسهیل صادرات و صادرات بازار هواداران را ایجاد و توسعه دهیم. ما می خواهیم با کشورهای همسایه ارتباط برقرار کنیم و موضوع صادرات محصولات فناوری به سایر کشورها را در نظر بگیریم. علاوه بر این ، فرصت های سرمایه گذاری در کشور را برای سرمایه گذاران کشور فراهم کنید و شاهد جذب سرمایه از دیگر کشورهای کشور باشید که منجر به رشد استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان خواهد شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا