عمومیکسب و کار ویژه

تولید کننده دستگیره های پلاستیکی

پلاستیک به عنوان یک ماده حاوی یک عنصر ضروری از مواد آلی با وزن مولکولی بالا تعریف می شود. همچنین به عنوان پلیمرهای زنجیره های کربنی طولانی توصیف می شود. اتم های کربن به صورت زنجیره ای به هم متصل شده و مولکول های زنجیره بلند را تشکیل می دهند.

پلاستیک در سال 1846 توسط شیمیدان معروف آلمانی کریستین شونبین کشف شد. پلاستیک تصادف کرد. کریستین در آشپزخانه خود مشغول آزمایش بود و به طور تصادفی مخلوطی از اسید نیتریک و اسید سولفوریک ریخت. برای تمیز کردن واش (مخلوطی از اسید نیتریک و اسید سولفوریک) پارچه ای برداشت و بعد از شستن روی اجاق گاز گذاشت. پس از مدتی پارچه ناپدید شد و پلاستیک ساخته شد.

مقدمه ای بر پلاستیک

کلمه پلاستیک از کلمه یونانی Plastikos به معنای قالب گیری گرفته شده است. سوخت های فسیلی حاوی ترکیباتی حاوی هیدروژن و کربن (هیدروکربن ها) هستند که به عنوان بلوک های سازنده مولکول های پلیمری طولانی عمل می کنند. این بلوک های ساختمانی که به عنوان مونومر شناخته می شوند، به یکدیگر متصل شده و زنجیره های کربنی طولانی به نام پلیمر را تشکیل می دهند.

تولید کننده دستگیره های پلاستیکی

پلاستیک از ترکیبات آلی مصنوعی یا نیمه مصنوعی ساخته می شود. این ترکیبات زیاد و متنوع هستند، اما همگی خاصیت چکش خواری دارند. این بدان معنی است که مواد جامد را می توان به شکل خاصی درآورد. پلاستیک خاصیت موادی است که قابلیت تغییر شکل دائمی بدون شکستگی را دارند. نام پلاستیک نیز از این خاصیت گرفته شده است.

پلاستیک معمولاً یک پلیمر با چگالی بالا است، اما معمولاً حاوی مواد دیگری نیز می باشد. آنها اغلب مصنوعی هستند و اغلب از مواد پتروشیمی ساخته می شوند. با این حال، مشکلات زیست محیطی فعلی منجر به افزایش پلاستیک های ساخته شده از مواد بازیافتی مانند اسید پلی لاکتیک از ذرت یا سلولز از الیاف پنبه شده است. پلاستیک در بسیاری از محصولات توسعه یافته استفاده می شود زیرا نسبتاً ارزان، آسان برای ساخت، همه کاره و ضد آب است. پلاستیک در همه جا استفاده می شود، از محصولات ساده مانند گیره های کاغذ گرفته تا محصولات پیچیده مانند هواپیما.

پلاستیک برای چه مواردی استفاده می شود؟

پلاستیک حمل و نقل نمی شود

حمل و نقل ارزان و ایمن مردم و کالا برای اقتصاد ما حیاتی است. زیرا کاهش وزن خودروها، هواپیماها، کشتی ها و قطارها می تواند مصرف سوخت را کاهش دهد. بنابراین، سبکی پلاستیک برای صنعت حمل و نقل ارزشمند است. برای اطلاعات بیشتر به این وبلاگ مراجعه کنید.

پلاستیک در ساخت و ساز

پلاستیک ها به طور گسترده در صنعت ساختمان استفاده می شود. آنها بسیار تطبیق پذیر هستند و نسبت وزن به وزن، دوام، مقرون به صرفه بودن، نگهداری کم و مقاومت در برابر نور خورشید را ترکیب می کنند. این باعث می شود پلاستیک یک انتخاب اقتصادی و کارآمد در ساخت و ساز باشد.

برنامه های کاربردی برق و الکترونیک

برق تقریباً در تمام جنبه های زندگی ما، در خانه، محل کار، محل کار و بازی، نیرو می دهد. و در جایی که الکتریسیته پیدا می کنیم، پلاستیک نیز پیدا می کنیم. در ساخت این محصول از واکس آنتی ازن نیز استفاده شده است.

پلاستیک در بسته بندی

پلاستیک ماده خوبی برای بسته بندی محصولات است. پلاستیک همه کاره، بهداشتی، سبک، انعطاف پذیر و بسیار بادوام است. این پلاستیک پرمصرف ترین در جهان است و در بسیاری از مواد بسته بندی از جمله جعبه، بطری، طبل، سینی، جعبه، قوطی و جعبه، محصولات کودک و بسته بندی های محافظ استفاده می شود.

مزایای استفاده از بسته بندی پلاستیکی:

ماندگاری

بسته بندی ضد کودک

گروه بسته بندی BPF

پلاستیک پرینت سه بعدی

به دلیل خواص متفاوت پلاستیک ها، می توان از آنها در مناطق مختلف استفاده کرد از جدیدترین و جالب ترین آنها می توان به حوزه ساخت و تولید و پرینت سه بعدی اشاره کرد. یا با تمرکز بر این زمینه تقریباً جدید، پلاستیک های چاپ شده را می توان برای اهداف مختلف در ماشین های چاپ سه بعدی استفاده کرد. تنوع استفاده از پلاستیک برای پرینت سه بعدی بسیار هیجان انگیز است این اقلام عمدتاً در آزمایشگاه های نمونه سازی، اسباب بازی ها، گیربکس های مکانیکی، پروتزهای پزشکی و غیره استفاده می شود.

مهندسان عموماً مواد پلاستیکی را بر اساس ساختار شیمیایی ستون فقرات و زنجیره های جانبی پلیمر طبقه بندی می کنند. برخی از گروه های مهم در این بخش ها عبارتند از:

اکریلیک

پلی استریت

سیلیکون

پلی اوره میلیون

پلاستیک هالوژن

سایر کاربردهای پلاستیک

خودرو – سپرها، داشبوردها، قطعات موتور، صندلی‌ها و درها.

تولید برق: توربین های بادی، پنل های خورشیدی و امواج

مبلمان – تخت، وسایل داخلی

دریایی – بادبان های قایق و قایق

داروها و مراقبت های بهداشتی – سرنگ ها، کیسه های بدن، لوله ها، دستگاه های دیالیز، دریچه های قلب، پروتزها و پانسمان های زخم

نظامی: کلاه ایمنی، زره بدن، تانک، کشتی های جنگی، هواپیما و تجهیزات ارتباطی

انواع پلاستیک

بسته به خواص فیزیکی، پلاستیک ها به دو دسته ترموپلاستیک ها و پلاستیک های گرماسخت تقسیم می شوند.

ترموپلاستیک ها: پلاستیک هایی که به راحتی تاب می یابند و در معرض گرما به راحتی خم می شوند. پلیمرهای خطی و ترکیبی از پلیمرهای خطی و متقاطع تحت ترموپلاستیک قرار می گیرند. به عنوان مثال: PVC، نایلون، پلی اتیلن و غیره.

مقاوم در برابر گرما. پلاستیکی که بعد از قالب گیری مجدد با حرارت دادن نرم نمی شود. پلیمرهای متقاطع به عنوان ترموپلاستیک طبقه بندی می شوند. به عنوان مثال: باکلیت، ملامین و غیره. از باکلیت برای ساخت کلیدهای برق و ملامین برای کاشی های کف استفاده می شود.

خواص پلاستیک

مواد پلاستیکی قوی و انعطاف پذیر هستند.

آنها هادی ضعیف گرما و الکتریسیته هستند.

پلاستیک بسیار انعطاف پذیر است و شکل ها و فرم های مختلفی دارد.

آنها در برابر خوردگی مقاوم هستند.

آنها در برابر بسیاری از مواد شیمیایی مقاوم هستند.

بازیافت پلاستیک

بازیافت پلاستیک بسیار مهم است. اگر پلاستیک‌ها در زمان مناسب بازیافت نشوند، با سایر مواد شیمیایی یا مواد مخلوط می‌شوند و بازیافت آن را دشوارتر می‌کنند و به منبع آلودگی تبدیل می‌شوند.

پلاستیک ها تجزیه زیستی نمی شوند. برای جلوگیری از این مشکل، استفاده از پلیمرهای زیستی یا پلیمرهای زیست تخریب پذیر مهم است.

دکمه بازگشت به بالا