اقتصادی

تولید بیو کربن از پوسته های بادام زمینی

برای جبران کمبود سوخت های زیستی کشور ، گروهی از محققان گروه تحقیقات علمی دانشگاه آزاد از منابع چوبی برای تهیه زیست توده استفاده کردند.

علی کاظمی تبریزی ، مدیر پروژه برای گفتگو با پرتال پارسی ، این مطالعه عنوان کرد که تحت عنوان “فشرده زیستی زیست توده از مقیاس چوب بادام زمینی با استفاده از بسترهای طبیعی” انجام شده است و گفت: “ساخت لجن زیستی فشرده شده از مقیاس بادام زمینی شامل فناوری های مرتبط با تولید سوخت است. پیشینه استراتژیک وجود دارد. ” استفاده از ضایعات بیولوژیکی و کشاورزی lignosloth (چوب) است.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود چوب در ایران ، نیاز به راه حلی برای پر کردن این کمبود ضروری است و یکی از مهمترین راه حل ها استفاده از پسماندهای کشاورزی در تولید محصولات چوبی است. این است. “

به گفته کاظمی تبری ، طبق این مطالعه ثبت اختراع شده ، “از پوسته های بادام زمینی چوبی برای ساختن یکی از سوخت های بسیار پرکاربرد ، زغال سنگ فشرده استفاده شده است.”

پوسته چوبی بادام

وی گفت: “درصد پوسته بادام نشان داده است که مقدار مواد آلی قابل احتراق در این ماده قابل قبول است (حدود 85٪) ، بنابراین ماده خوبی برای تولید ذغال سنگ فشرده است.”

وی با اشاره به جزئیات این پروژه ، فرارهای ساختار پوسته چوب را با فرایند کربن سازی در کوره تحت گاز نیتروژن (یا کوره خلاء) برداشته و پس از کاهش درجه حرارت مواد کربن شده ، ماده افزودنی حاوی ماده چسب های طبیعی (لیگنین ، تانن ، نشاسته) اضافه شده و کاملاً مخلوط می شوند ، سپس یک قالب تهیه می شود و تحت فشار بالا قرار می گیرد.

به گفته وی ، زغال سنگ تولیدی بدون بو ، بدون دود ، توانایی احتراق ، میزان گرما و طول عمر قابل قبول را دارد ، بنابراین ذغال اختراع تولید شده در این مطالعه می تواند در صنعت مورد استفاده و تولید قرار گیرد. من می خواهم

کاظمی تبری تأکید می کند که زغال سنگ تولید شده فشرده شده از ظرفیت ها و خصوصیات صنعتی مشابه برخوردار است و از مواد اولیه چوب نیز می توان برای تولید سوخت هایی مانند زغال سنگ در ایران استفاده کرد ، بنابراین باید از آن استفاده کرد یادآور شد: این منبع جدیدی است که در تولید زغال سنگ پرمصرف در ایران استفاده می شود و می تواند نیازهای کشور را برآورده سازد.

به گزارش پرتال پارسی ، این پروژه توسط علی کاظمی تبریزی با همکاری دانیل دانش ، دانشجوی برنامه دکترا در صنعت چوب و کاغذ و فرهاد زینالی ، دانشجوی دانشگاه منابع طبیعی و محیط زیست دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده است. .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا