سلامت و تندرستیکسب و کار ویژه

نحوه صحیح استفاده از سرم پوست

طرز استفاده از سرم ویتامین a لاکچری کوین چگونه است؟ چجوری سرم صورت را روی پوست استفاده کنیم؟ از سوالات پرتکرار در روتین مراقبت از پوست. که در این محتوا به صورت کامل بهتون آموزش میدیم. یکی از محصولات بسیار محبوب در روتین مراقبت از پوست، سرم لاکچری کوین است. این محصول برای انواع مختلف پوست موجود بوده و فواید بسیاری دارد. ازجمله فواید سرم صورت، می‌توان به آبرسانی و رفع چین‌وچروک‌ها اشاره کرد. مهم‌ترین دغدغه و سوال مراقبان پوستی، نحوه استفاده از وسایل مراقبت از پوست می‌باشد.

نحوه استفاده از سرم صورت چگونه است؟

بعد از تهیه سرم صورت، دغدغه اینکه چجوری از سرم صورت روی پوست استفاده کنیم؛ ذهن ما را درگیر می‌کند. ممکن است در مطالب مختلف، طرز استفاده از سرم صورت را مطالعه کرده باشید. اما هنوز درمورد چگونگی استفاده از سرم صورت مطمن نباشید. در ادامه‌ی محتوا، به نکاتی که موقع استفاده کردن از سرم صورت باید رعایت کنید؛ اشاره میکنیم.

مراحل استفاده سرم صورت روی پوست

1- از جای مطمن و تخصصی  سرم صورت خود را بخرید! : در انتخاب فروشگاهی که از آن سرم صورت را میخرید دقت کنید. ما در فروشگاه ماسک تو، به صورت تخصصی روی سرم صورت و ماسک های ورقه ای صورت کار میکنیم.(اگه به دنبال سرم صورت متنوع هستین، از دیدن کنید.)

2- صورت خود را بشویید: حتما قبل از استفاده صورت خود را بشویید. اینکار به جذب بهتر مواد سرم صورت روی پوست کمک می‌کند. در حالت کلی شستشوی صورت را به صورت روتین تکرار کنید.

3- به مقدار کافی از سرم صورت استفاده کنید: در فیلم بالا هم مقدار و نحوه استفاده توضیح داده شد. بسه به غلظت سرم پوست، مقداری از آن را روی دست ریخته یا اینکه مستقیم روی صورت قرار دهید.

4- روی صورت خود ضربه بزنید: حدود یک دقیقه صورت خود را ماساژ دهید تا مواد سرم به خوبی جذب پوست شوند.

5- مرطوب کننده بزنید: بعد از دو سه دقیقه از مرطوب کننده روی صورت استفاده کنید. اینکار به تاثیر سرم کمک می‌کند.

این ترتیب استفاده از سرم صورت به نقل از وبسایت بیزپلاس عنوان شد. شما در این سایت می توانید قیمت محصولات لاکچری کوین را نیز مشاهده و خریداری نمایید.

قبل از استفاده سرم صورت به چه نکاتی توجه کنیم؟

شستشوی صورت: بهتراست قبل از استفاده سرم صورت، صورت خود را پاکسازی کنید، یعنی برای اینکه مواد مغذی موجود در سرم صورت بیشترین اثرگذاری را روی پوست شما داشته باشند، باید ابتدا صورت خود را تمیز کنید.

استفاده از تونر: برای تنظیم ph پوست و همچنین جذب بهتر محصولات پوستی، از تونر استفاده کنید.

چگونه از سرم صورت روی پوست استفاده کنیم؟

خب این مرحله به خود سرم صورت اختصاص داره. اینکه چجوری قطره‌های سرم را روی پوست استفاده کنیم. ابتدا حدود 2 الی 3 قطره از سرم را روی پوست صورت بریزید. و اجازه دهید خوب جذب پوست شود. بعد از استفاده  سرم، فورا از محصول دیگری استفاده نکنید. اجازه دهید موادمغذی به خوبی جذب پوست شوند.

بعد از استفاده سرم پوست صورت چه کاری انجام دهیم؟

بهترین کاری که می‌توانید بعد از استفاده سرم انجام دهید، کرم مرطوب‌کننده است. برای اینکه بهترین اثرگذاری سرم صورت را تجربه کنید، بعد از استفاده سرم، مرطوب کننده را روی آن قرار دهید.

چه زمانی از سرم پوست صورت استفاده کنیم؟

  • اگر شما از سرم‌های ضدلک استفاده میکنید، بهترین زمان صبح است.
  • برای استفاده از سرم ضدپیری، شب را انتخاب کنید. به خاطر اینکه سرم، زمان کافی برای ترمیم پوست را داشته باشد.
  • اگر شما پوستی خشک دارید، حداقل روزی 2 بار از سرم استفاده کنید. استفاده از سرم آبرسان به رفع خشکی پوست شما کمک می‌کند.

مهم ترین نکات در استفاده سرم صورت

در موقع استفاده کردن از سرم صورت، رعایت یک سری از نکات به اثرگذاری بیشتر این محصول کمک می‌کند.

  • ترتیب مراقبت از پوست خود را سبک به سنگین بچینید! از سرم در لایه اول استفاده کنید.
  • اگر پوست حساسی دارید، می‌توانید سرم را در لایه دوم استفاده کنید. درواقع اینجوری از لایه اول به عنوان محافظ استفاده میکنین.
  • در انتخاب سرم دقت کنید. محصولی را انتخاب کنید که مناسب پوست و نیاز شما باشد. پیشنهاد میکنیم اول آزمون را انجام دهید.

انواع سرم صورت

این محصول، در انواع بسیار مختلفی برای پوست‌های مختلف تولید شده است. در واقعر شما بعد از شناخت پوست خود، به سراغ انتخاب محصولاتی برای مراقبت از پوست می‌روید. سرم‌های پوست در عصاره‌های مختلفی وجود دارند؛ در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم:

سرم‌های آبرسان: هدف از این سرم‌ها، آبرسانی به پوست است. دقیقا همان کاری که ماسک های ورقه ای هم انجام می‌دهند. استفاده از سرم‌هایی که خاصیت آبرسانی دارند، اثربخشی کرم مرطوب‌کننده را هم بیشتر می‌کند. معمولا کسانی که پوست خشک دارند، به دنبال سرم هیالورونیک اسید برای آبرسانی باشند. به صورت ترکیبی می‌توان از برای آبرسانی به پوست هم استفاده کرد.

سرم ضدپیری: برای اینکه از ایجاد چین‌وچروک‌های روی صورت جلوگیری کنید، به یک سرم ضدپیری احتیاج دارید. از حدود 20 سالگی به بعد می‌توانید از این سرم‌ها برای پیشگیری از پیری زودرس استفاده نمایید. سرم‌هایی با عصاره رتینول، چای‌سبز و هیالورونیک اسید انتخاب مناسبی به شمارمی‌آیند.

در طی شبانه روز چند بار و چه موقع باید از سرم صورت استفاده کرد؟

از بیشتر سرم‌های صورت می‌توان، تا دو بار در روز هم استفاده کرد. یکبار در صبح، بر روی صورت تمیز و قبل از استفاده از بقیه لوازم آرایشی؛ یکبار هم شب قبل از خواب، بهترین مواقع برای استفاده از سرم صورت هستند. توجه داشته باشید که، از مصرف برخی از سرم ها در طول روز باید اجتناب کرد، در حالی که برخی از آنها در هنگام تابش خورشید به حداکثر توان خود عمل می کنند!.

مقدار مناسب برای استفاده از سرم صورت چقدر است؟

سرم‌ها بسیار قوی، و دارای غلظت بالایی از مواد فعال هستند، بنابراین در مورد سرم‌های صورت مقدار کمی از آن‌ها هم می تواند بسیار تاثیرگذار باشد. به عنوان یک قاعده کلی، حدود 2 پمپ یا مقداری به اندازه یک نخود از سرم صورت کافی است چرا که شما باید صورت خود را با یک لایه نازک و سبک بپوشانید تا محصول بتواند به سرعت به پوست شما نفوذ کند.
اگر سرم شما با قطره چکان همراه باشد، بهتر است! زیرا با قطره چکان می توانید تعداد قطره‌های سرم مصرفی خود را کنترل کنید، و در صورت نیاز همیشه یک یا دو قطره دیگر نیز اضافه کنید. البته این مقدار بستگی به ترکیبات موجود در سرم و همین طور غلظت محصول نیز دارد و می‌تواند بر اساس عملکرد محصول، دارای دستورالعمل و مقدار متفاوتی جهت استفاده از آن باشد. در ادامه دقیق‌تر راجب نحوه استفاده از سرم صورت صحبت خواهیم کرد تا شما بتوانید بیشترین بهره را از این محصول ببرید، پس با ما همراه باشید.

بهترین روش استفاده از سرم صورت چگونه است؟

برخلاف سایر محصولات مراقبت از پوست مانند، کرم‌های غلیظ صورت و مرطوب‌ کننده‌هایی که روی پوست خود در جهت بالا ماساژ می‌دهید، سرم‌ها باید با حرکات ضربه‌ای کوچک با نوک انگشتان یا کف دست‌ها روی صورتتان مالیده شوند. توجه کنید که پوست خود را بیش از حد مالش ندهید و اجازه دهید سرم خود به خود جذب پوست شما شود.
روش استفاده از سرم صورت این‌گونه است که اول،  مقدار مناسبی از سرم صورت خود را در کف دستتان بریزید، بدون مالش زیاد آن را بین دو کف دست خود پخش کنید، سپس سرم را با حرکات ضربه‌ای کوچک و ملایم به تمام صورت و گردن خود بمالید. قبل از اینکه به روتین مراقبت از پوست خود ادامه دهید، چند دقیقه صبر کنید تا سرم کاملاً به پوست شما نفوذ کند.

سخن آخر:

ما در این مقاله تلاش کردیم با توضیح دادن درباره روش استفاده از سرم صورت و مقدار قابل مصرف آن در طی شبانه روز به به شما پوستی شاداب هدیه دهیم. همچنین با آوردن دقیق‌ترین مراحل روتین پوستی قصد داشتیم توجه شما را به این موضوع بالا ببریم تا با انجام آن پوستی سالم‌تر داشته باشید. به نظر شما سرم‌هایی که دارای قطره چکان بهتر هستند، یا بدون آن؟ نظرات خود را با به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول:

.1    مزیت سرم‌های حاوی قطره چکان چیست؟
⦁    وجود قطره چکان بر روی برخی از سرم‌های مراقبت از پوستی استفاده از سرم شما را فرآیندی آسان و بدون آشفتگی می کند و در عین حال سرم صورت را عاری از باکتری نگه می دارد. قطره چکان همچنین به شما کمک می کند تا میزان استفاده از محصول را کنترل کنید و از هدر رفتن آن جلوگیری نمایید.

2. چه مدت طول می‌کشد که سرم جذب پوست شود؟
⦁  پس از اینکه سرم خود را به طور کامل با نوک انگشت یا کف دست مالیدید، 5 دقیقه صبر کنید تا محصول کاملا جذب شود. سرم‌های صورت با فرمول خوب فوق العاده سریع جذب می شوند و به طور کامل در صورت و گردن ناپدید می شوند.

دکمه بازگشت به بالا