فرهنگ و هنر

توضیحات شبکه سه درباره سریال ۲۰۰ قسمتی که بهبهانی نیا می نوشت

شبکه سه سیما با صدور پیامی درگذشت نویسنده مجموعه تلویزیونی مسعود بهبهانینی ، آخرین روند تولید پروژه “سکوت خاموش” قبل از مرگ نویسنده را تسلیت گفت.

به گزارش پرتال پارسی ، در مقاله ای که شبکه سه سیما به رسانه ها فرستاده است:

“مرگ یکی از پربیننده ترین آثار رسانه ملی با اخلاق تلویزیونی و درگذشت صاحب طولانی ترین سریال صدا و سیما در جمهوری اسلامی بار دیگر جامعه هنری کشور را اندوهگین کرد.

در سال های اخیر مسعود بهبهانی که فیلم هایی مانند “نرگس” ، “هاک سرخ” ، “شیمی” ، “ترانه مادر” و “فاصله ها” را ساخته است ، فیلمنامه سریال “برف خاموش” نیا 200 را می نویسد. به عنوان طولانی ترین سریال در تاریخ ، تلویزیون به شبکه سه سیما اختصاص داشت. در طی چندین سال تلاش وی ، بیش از 150 قسمت از این فیلمنامه به پایان رسید و مابقی ضبط شد و اولین مرحله آن توسط پوریا در 70 قسمت کارگردانی شد. آذربایجان که مهلت مقرر را تخمین نزده است. محصول آخرین نسخه های خطی با ارزش را روی آنتن خط 3 مشاهده کنید.

“شبکه 3 این ضایعه را به جامعه هنری کشور و هواداران سریال به یادماندنی آن مرحوم تسلیت گفته و از خداوند طلب مغفرت و سربلندی می کند.”

مسعود بهبهانی نیا نویسنده کهنه کار سریال های تلویزیونی روز پنجشنبه 4 ژوئن در سن 65 سالگی بر اثر حمله قلبی درگذشت.

بهبهانیا در دسامبر سال 1965 متولد شد و از دانشگاه تهران در رشته جامعه شناسی و مرکز آموزش فیلم باغ فردوس در رشته فیلمنامه نویسی فارغ التحصیل شد. کار اصلی او نوشتن مجموعه هایی مانند “شیمی” جواد افشار (91 تا 94) و “نرگس” کارگردان سیروس مقدم (82-84) بود.

کارنامه هنری بهبهانینی همچنین شامل “خاک سرخ” ، کارگردان ابراهیم خاتمی کیا ، “کارآگاهان” حمید لبنده ، “ترانه مادر” (حسین سهیلی زاده) ، “فاصله ها” و “خانه پدری” (ساخته فریدون حسن پور) است. اره.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا