اقتصادی

تنها با ۱۰ درصد صرفه جویی، نیاز به برق بیماران کرونایی تامین می شود

مدیر کل شرکت مدیریت شبکه برق و نماینده صنعت برق گفت: تنها با صرفه جویی 10 درصدی محدودیت ها کاهش می یابد و نیازهای برق بیماران کرونری برطرف می شود.

به گزارش پرتال پارسی ، مصطفی رجبی مشهدی در گفت و گو با این شبکه تلویزیونی اظهار داشت: دیروز شاهد رکورد بی سابقه ای در تقاضا برای 67 هزار و 12 مگاوات برق بودیم که باعث عدم تعادل در تولید و مصرف برق شد. به دلیل گنجاندن آن در زنجیره صنایع کلیدی.

وی افزود: در حال حاضر تقاضای برق در استانهای یزد و هرمزگان نسبت به تاریخ مشابه سال گذشته 24 درصد و در مناطق شمالی – 30 درصد افزایش یافته است.

سخنگوی صنعت برق گفت: اگر مشترکان تنها 10 درصد در مصرف برق صرفه جویی کنند ، نیاز به برق برای تأسیسات اکسیژن برای بیماران کرونری برطرف می شود و محدودیت های برق کاهش می یابد.

رجبی مشهدی گفت: با وجود محدودیت نیروگاه های آبی ، مجموع ظرفیت تولید برق و گرمای کشور امروز به 55000 مگاوات رسیده است ، اما سطح تولید و مصرف برق همچنان منفی و طولانی است. تنها راه برای هدایت ، بازپرداخت مصرف و 10٪ پس انداز است.

به گفته مدیرعامل شرکت شبکه برق ، یک روز قبل از قطع برق به 50 درصد کاهش یافت و امروز خاموشی ها نسبت به روز قبل کمتر است ، اما میزان اجرا شده مطابق قطعی ها خواهد بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا