سلامت و تندرستی

تمهیدات سازمان سنجش برای برگزاری دومین کنکور کرونایی

به گزارش شفاف ، فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در مصاحبه تلویزیونی زنده گفت: سال گذشته برای اولین بار در کشور امتحانات سراسری در شرایط کرونا ویروس برگزار شد که تجربه بسیار سختی بود برای رهبران و داوطلبان “آن زمان ما مورد توجه قرار گرفتیم. خوشبختانه امسال آزمون مطابق با تصویب ستاد ملی کرونا برگزار می شود.

وی گفت: “سال گذشته ما یک تجربه موفقیت آمیز در انجام آزمون های سراسری داشتیم و طبق نظرسنجی شخصی از داوطلبان و بیانیه وزارت بهداشت ، ما داوطلب مبتلا به بیماری عروق کرونا ویروس نداشتیم. در حقیقت ، عدم وجود این عفونت به دلیل رعایت تمام دستورالعمل های بهداشتی در همه زمینه ها بود.

زرین آمیزی گفت: “ما از این تجربه موفقیت آمیز استفاده کرده ایم و تعداد شهرهای منطقه امتحان از 392 به 414 شهر امسال رسیده است تا تعداد متقاضیان کاهش یابد.” در واقع ، سال گذشته ، اگر 250 داوطلب برای هر گروه آزمایشی در شهرستان وجود داشت ، به عنوان حوزه انتخابیه شهرستان تعیین می شد ، اما امسال این تعداد به 150 داوطلب كاهش یافته است. بعلاوه ، تعداد حوزه های امتحانی از امسال 3000 تا 3300 وضعیت افزایش یافته است.

زرین آمیزی: ”ما جلسات مختلفی را برای عوامل اجرایی آزمون ترتیب داده ایم و همه دستورالعمل های بهداشتی ارسال و دریافت شده اند. همچنین فاصله صندلی ها از یک متر تا 80 سانتی متر از هر طرف بود. به هر نامزد “.

وی گفت: “در طول آزمون ، سایت ها به طور مداوم ضد عفونی می شوند و مشکلی برای هیچ داوطلب وجود ندارد. مطمئناً ، هر داوطلب باید از همان لحظه ورود به سایت آزمون ماسک به همراه داشته باشد ، در غیر این صورت داوطلب نباید ماسک بزند یا تغییر مکان دهد ، حوزه های انتخابیه به آنها ماسک می دهند ، اما توصیه ما این است که داوطلبان ماسک ، ضد عفونی کننده و حوله به همراه داشته باشند .

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: بر اساس اعلامیه رسمی هفته گذشته که در سایت سازمان سنجش قرار گرفت ، داوطلبان آزمون سراسری آلوده به ویروس کرونا پس از 15 ژوئن در سایت خود منتشر شده و مدارک خود را ارائه داده اند. “آن زمان ما مورد توجه قرار گرفتیم. با هماهنگی وزارت بهداشت ، این نامزدها در بیمارستان های منطقه بررسی می شوند. حدود 114 داوطلب در پنج گروه اصلی به ویروس کرونا مبتلا شده اند ، اما باید توجه داشت که تعداد داوطلبان کل 86 داوطلب بوده است ، زیرا ممکن است برخی از داوطلبان در این سه گروه درگیر شده باشند.

زرین آمیزی: اگر کاندیدایی پس از اعلام خود به ویروس کرونا آلوده شود ، برای عیب یابی به دفاتر پیشخوان مراجعه می کند که از امروز شروع به کار می کند و مدارک را به بیمارستان های مورد تأیید وزارت بهداشت ارسال می کند. داوطلب شرکت در آزمون. اگر فرد داوطلب علائم بیماری عروق کرونا ویروس قلب را در روز بعد از آزمایش تجربه کند ، باید برای راهنمایی در اتاق های جداگانه با مدیر آزمایش تماس گرفته و آزمون را جدا از سایر داوطلبان انجام دهد.

نماینده سازمان سنجش آموزش کشور درباره تأثیر سوابق تحصیلی بر نتایج آزمون سراسری اظهار داشت: تأثیر سوابق تحصیلی نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است و تأثیر مثبت 30 درصدی است. در واقع ، ما از سال گذشته تغییری نکرده ایم.

وی گفت: “طراحی س questionsالات آزمون سراسری مدت زیادی طول کشید. طراح نمی داند چه سوالاتی در آزمون سراسری به وجود خواهد آمد و الزامات همه گروه ها گمراه کننده است. ما به شدت اظهار می داریم که سوالات آزمون سراسری کاملاً دقیق و ایمن بوده و هرگز فاش نشده اند.

زرین آمیزی: لطفا توجه داشته باشید که طراحان س questionال قرنطینه نیستند و فقط نمایندگانی که سوالات چاپ شده دارند از شروع تست تا پایان روز آزمون قرنطینه می شوند. انتشار سوالات آزمون سراسری 45 روز طول می کشد و این افراد هیچ ارتباطی با دنیای خارج ندارند. اگر اینگونه باشد ، در موقعیتی بسیار ایمن تماس بسیار کوتاهی برقرار می شود.

زرین آمیزی: از یک میلیون و 368 هزار داوطلب شرکت کننده در آزمون امسال ؛ حدود 60٪ داوطلبان زن و 40٪ مرد هستند. بیشتر داوطلبان ما در گروه آزمایشی گروه های آزمایشی و نیمی از شرکت کنندگان در این آزمون هستند.

انتهای پیام /

دکمه بازگشت به بالا