اقتصادی

تلاش برای اتصال برق ۳ روستای زلزله‌زده/ هیچ مشکلی در تامین آب وجود ندارد

وزیر نیرو گفت: 10 گروه ضربت در تلاش هستند تا 3 روستای زلزله زده هرمزگان را به شبکه متصل کرده و تعمیرات را انجام دهند.

به گزارش پرتال پارسی، علی اکبر محرابیان با قدردانی از خسارات حداقلی ناشی از چندین زمین لرزه در استان هرمزگان، گفت: این حادثه را به بازماندگان تسلیت می گویم و برای مجروحان شفای عاجل آرزو می کنم.

وی در تشریح پیامدهای زلزله 6 و 6.4 ریشتری گفت: قطعی برق در مناطق زلزله زده استان هرمزگان به دلیل قطعی برق بود که به زنجیره مصرف رسید، البته در ساعات اولیه. در حال حاضر مشکلی در تامین آب شرب وجود ندارد.

وزیر نیرو با اشاره به خسارات وارده به بخش برق فشار قوی گفت: در اولین لحظه وقوع زلزله پست 400 کیلوولت از کار افتاد اما این کسری به سرعت با عملیات شانت با استفاده از ظرفیت های دیگر جبران شد.

محرابیان با اشاره به قطعی برق در شرکت توزیع برق افزود: در چهار پنج ساعت ابتدایی بسیاری از نقاط برق گرفت و سه روستا هم اکنون برق ندارند.

وی افزود: 10 تیپ در بخش برق امدادرسانی می کنند و مشکل آب و برق نداریم و امیدواریم تا چند ساعت آینده سه روستای دیگر نیز برق دار شوند.

آب شیرین کن جدید 70 هزار متر مکعبی در هرمزگان احداث می شود

وزیر نیرو با اعلام این خبر افزود: استان هرمزگان پارسال بیشترین خشکسالی را داشت و یکی از استان های پر بارندگی بود.

محرابیان با بیان اینکه قرار بود آب شرب از طریق دریا به بندرعباس تحویل داده شود، گفت: یک دستگاه آب شیرین کن 100 هزار مترمکعبی در حال تولید بوده و خوشبختانه در زلزله آسیبی ندیده است.

وی گفت: برای جبران کمبود آب شرب، زنجیره تولید خواهان نصب آب شیرین کن 70 هزار مترمکعبی است. همچنین بر تامین آب از آب شیرین کن های هرمزگان در استان هرمزگان نظارت داریم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا