اقتصادی

تامین آب فلات مرکزی اولویت دولت است/پیش‌بینی ۱۴ مصوبه برای فارس

پرتال پارسی / فارس وزیر نیرو یکی از اولویت های اصلی دولت سیزدهم را تامین آب فلات مرکزی ایران با وسایل مختلف به ویژه اجرای پروژه های انتقال آب از خلیج فارس اعلام کرد.

علی اکبر محرابیان روز پنجشنبه 22 مهرماه در سفر به کازرون در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مهمترین راه های دولت سیزدهم ، آبرسانی به فلات ها و استان های مرکزی کم آب کشور است.

مهرابیان با بیان اینکه تامین آب سالم برای شرب ، صنعت و کشاورزی در دستور کار قرار خواهد گرفت ، گفت: یکی از مهمترین راههای تامین آب مورد نیاز ، تامین آب دریا به فلات مرکزی و استانهای مختلف است.

وی گفت که استان سابق یکی از اولین بود که منابع را برای اجرای طرح تامین آب از خلیج فارس اختصاص داد.

المهرابیان یادآور شد: پروژه تامین آب خلیج فارس از طریق سه کریدور شرقی ، غربی و مرکزی اجرا می شود.

وزیر نیرو همچنین از پیش بینی 14 قطعنامه در زمینه آب و برق برای فارس در سفر هیات دولت به استان خبر داد و گفت: پس از تکمیل این احکام ، آنها را در رسانه ها منتشر خواهیم کرد.

وی در مورد سفر خود به کازرون گفت: متأسفانه اجرای پروژه های مختلف در این شهرستان بسیار کند انجام می شود. لازم است اجرای سد نرگسی ، پالایشگاه نفت و بیمارستان تسریع شود. “

وزیر نیرو گفت: سد نرگسی به عنوان یکی از منابع آب آشامیدنی ، کشاورزی و صنعت در کازرون 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای سرعت بخشیدن به پروژه با مشارکت کنندگان مشورت می کند و گفت: این سد در پایان به آبگیری می رسد. سال آینده

محرابیان اعلام کرد که یکی از پروژه ها ، معرفی شبکه آبیاری در قالب خط لوله آب است که باید در سال آینده اجرا شود و همچنین تامین آب کشاورزی و آب آشامیدنی.

وزیر با اشاره به اعتراضات ساکنان شهر نسبت به بیمارستان کازرون ، گفت: این پروژه بیش از 10 سال پیش آغاز شده است و به گفته نماینده محترم دکتر عباسی ، مدتی است که کار در حال انجام است.

محرابیان راه اندازی و تکمیل این بیمارستان را در چارچوب سفر هیات دولتی عنوان کرد و افزود: پالایشگاه کازرون یکی از پروژه هایی است که چندین سال پیش راه اندازی شده است و امیدواریم در ماه های آینده آماده بهره برداری باشیم. پیمانکار و پیمانکار ».

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا