فرهنگ و هنر

بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از پروژه تالار مرکزی سمنان

پرتال پارسی/ سمنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به استان سمنان از پروژه در حال ساخت تالار مرکزی سمنان بازدید و در جریان روند پیشرفت پروژه قرار گرفت.

محمدمهدی اسماعیلی در این بازدید با عوامل اجرایی آن گفتگو کرد و از نزدیک با ویژگی های فنی و اجرایی این پروژه فرهنگی هنری آشنا شد.

فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و مدیریت اسلامی استان سمنان در این بازدید گفت: این پروژه با زیربنای بیش از 10 هزار متر مربع در حال ساخت است.

وی گفت: امیدواریم در صورت پرداخت وام در مقاطع مختلف و به موقع، فاز اول این پروژه تا سه سال آینده راه اندازی شود.

مدیرکل اداره فرهنگ و بهزیستی استان با بیان اینکه این وام اولین بار در سال 1401 پرداخت شد، گفت: این پروژه شامل سالن ها و فضاهای مختلف فرهنگی و هنری است.

در بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و بازدید از این پروژه، نحوه تخصیص اعتبار برای تکمیل این پروژه بررسی و نظارت شد.

زیربنای مجتمع فرهنگ و هنر سمنان (تالار مرکزی) 15 هزار متر مربع و مساحت زیربنای آن 10 هزار متر مربع و در 6 طبقه خواهد بود.

این مجموعه فرهنگی هنری در ضلع جنوبی پارک کومش ساخته می شود و شامل یک سالن کنفرانس بزرگ با ظرفیت 850 صندلی، دو سالن تمرین تئاتر با ظرفیت 50 صندلی، دو سالن سینما 75 صندلی و یک سینما با ظرفیت 140 صندلی خواهد بود. .

مرحله اول این پروژه ساخت سالن کنفرانس بزرگ برای کنسرت های موسیقی است. ساخت تالار مرکزی سمنان در بهمن ماه 1396 با 150 میلیارد ریال وام آغاز شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سفر خود با شهردار سمنان، نماینده مردم و جمعی از مسئولان از پروژه های عمرانی سمنان از جمله مسجد جامع سمنان بازدید کردند.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا