سلامت و تندرستیکسب و کار ویژه

تفاوت هیر فیلر و مزوتراپی

هیر فیلر بهتر است یا مزوتراپی

هیر فیلر و مزوتراپی هر دو روشی بسیار موثر و بی نظیر برای تقویت موها و جلوگیری از ریزش آن است. اما به دلیل اثر گذاری سریع و ماندگاری بالاتر ، می توان گفت این محصول توانسته خود را خاص تر از مزوتراپی معرفی کند. افراد زیادی اشتیاق به تزریق هیر فیلر دارند حتی اگر مشکل خاصی مثل ریزش شدید مو نداشته باشند؛ برای اینکه بتوانید تشخیص دهید تزریق هیر فیلر برای شما مناسب تر است یا مزوتراپی ابتدا باید با هردو متد آشنا باشید.

اصلی ترین تفاوت فیلر مو و مزوتراپی * فرق هیرفیلر با مزوتراپی

وجود حجم بالایی از هیالورنیک اسید دلیل اصلی غلظت بالای فیلرهای مو می باشد که باعث افزایش ماندگاری و تاثیرگذاری بیشتر و سریع تر فیلر روی موها و پوست سر می شود.

در مزوتراپی دارویی مایع متشکل از ویتامین ها، املاح و مواد مغذی مورد نیاز به پوست سر تزریق می شود. این مواد در قالب ویال های مخصوص تقویت مو برای آقایان و بانوان در برندهای بسیار متفاوتی وجود دارد.از معروف ترین برندهای مزوتراپی مو می توان به رویتاکر فرانسه، آروما ایتالیا و درماهیل کره شاره کرد که همگی دارای تاییدیه وزارت بهداشت و درمان می باشند.

هیر فیلر با هفت ترکیب خاص اسید هیالورونیک، دکا پپتید 18، الیگو پپتید71، دکا پپتید10، اکتا پپتید 2، اکتا پپتبد 11 و الیگو پپتید54 کانال فولیکول های مو را پر کرده و به صورت آهسته رهش به آن نفوذ می کند. فیلر مو غلظت بسیار بالایی دارد و برندهای نسبتا محدودی دارد. معروف ترین برند هیرفیلر برند دکتر سی وای جی محصول کشور کره جنوبی است که دارای تاییدیه وزارت بهداشت و درمان نیز می باشد.

کوکتل مزوتراپی هیرفیلر

خیلی از افراد مزو تراپی را به عنوان کوکتل مزوتراپی می شناسند. درواقع مزوتراپی یک روش تزریق است که در آن با استفاده از کوکتل های مخصوص تقویت مو و سرنگ با سرسوزن بسیار ریز تزریق انجام می شود. هیر فیلرها خود سرنگ های آماده به تزریق می باشند که علاوه بر املاح و ویتامین های موجود در مواد کوکتل های مزوتراپی، حجم بالایی از هیالورونیک اسید را نیز داراست.

تفاوت مزوژل مو با مزوتراپی مو

وقتی اسم مزوژل می آید ناخودآگاه ذهن افراد به سمت مزوژل های جوانساز صورت کشیده می شود؛ زیرا یکی از پرطرفدارترین و تاثیرگذارترین روش ها در جهت آبرسانی و جوانسازی پوست تزریق مزوژل به صورت، گردن و پشت دست ها می باشد.

از لحاظ درد هیر فیلر یا مزوتراپی؟

وقتی اسم تزریق با سوزن به گوش می خورد ذهن ناخوآگاه به سمت درد و سوزش کشیده می شود. برخی افراد به همین دلیل جرات نمی کنند این روش های بی نظیر را که باعث جلوگیری از ریزش و تقویت موهایشان می شود انجام دهند. اما درواقع دردی که در ذهن خود در رابطه با مزوتراپی و تزریق فیلر مو تصور می کنند کاملا اشتباه است؛ سوزن هردو روش بسیار ظریف و نازک است و حتی شما متوجه ورود سوزن به پوست خود نمی شوید.

اما نمیتوان این را انکار کرد که برخی از مزوها به دلیل ساختار دارویی شان کمی دردناک هستند. که آنها نیز در برخی افراد که آستانه درد بالایی دارند اذیت نمی شوند، اما افرادی که آستانه درد پایین و حساس هستند پزشک قبل از تزریق مزوتراپی اول محیط تزریق را با اسپری لیدوکائین بی حس کرده و سپس تزریق انجام میدهند. اما هیر فیلر همانطور که گفته شد، درد خاص و زیادی ندارد و می توان گفت نسبت به برخی از مزو ها درد کمتری دارد.

چه کسانی می توانند از هیرفیلر یا مزوتراپی استفاده کنند؟

افرادی که دارای مشکلات و علائم ذیل هستند می توانند از این دو روش جذاب و تاثیرگذار استفاده نمایند:

  1. ریزش مو شدید
  2. تحریک به رویش مجدد مو
  3. وجود شوره و پوسته در سر
  4. نازک شدن تارهای مو
  5. نیاز به افزایش رشد مو
  6. خشکی پوست سر و عدم رطوبت کافی
  7. افرادی که قصد پیشگیری از ریزش موهای خود دارند.
  8. افرادی که به دلیل رنگ کردن مداوم موها یا استفاده از ابزار های آرایشی مثل سشوار و اتو مو باعث آسیب مو شده اند.
  9. افرادی که از چربی کف سر رنج و می خواهند چربی را کنترل کنند.

چه کسانی نمی توانند از مزوتراپی یا هیرفیلر استفاده کنند؟

افرادی که مشکلات و علائم زیر را داشته باشند نباید مزوتراپی یا هیر فیلر انجام بدهند:

  1. افرادی که دارای عفونت در قسمت های پوستی سر خود هستند.
  2. اشخاصی که غده های چربی زیر پوست سر خود دارند.
  3. افرادی که مبتلا به بیماری های خونی مانند انومی،ترومبوفیلی و هموفیلی هستند.
  4. اشخاصی که دچار بیماری های پوستی شدید مانند آکنه، اگزما و … هستند.
  5. افرادی که به هیالورونیک اسید و برخی ویتامین ها حساسیت دارند.
  6. افرادی که دارای عدم تعادل هورمونی هستند؛ مانند افرادی که هیپوتیروئیدیسم هستند.

تفاوت بین مزوتراپی مو و فیلر مو چیست؟

در روش تزریق مزوتراپی مو ، داروی ماینوکسیدیل توسط بهترین متخصص پوست به پوست سر زیباجو تزریق می شود. ماده موجود در مزوتراپی منجر به تحریک ریشه های مو می گردد، از این رو علاوه بر تقویت موها، رشد موهای زیباجو نیز افزایش خواهد یافت.

اما تفاوت بین مزوتراپی مو و فیلر مو چیست؟
در روش تزریق فیلر مو، علاوه بر ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز مو، ماده دیگری به نام اسید هیالورونیک نیز به موهای سر زیباجو تزریق می شود که این ماده به ماندگاری و تاثیر درمانی روش هیر فیلر کمک قابل توجهی می کند. به همین دلیل است که می توان ادعا کرد فیلر موی سر ماندگارتر و تاثیرگذارتر از روش مزوتراپی مو می باشد. همچنین نتایجی که از تزریق هیر فیلر حاصل می شود نسبت به روش مزوتراپی مو نمایان تر است.

  • یکی از مهمترین تفاوت ها بین مزوتراپی مو و فیلر مو اختلاف قیمت نسبتا زیاد این دو روش است.
  • هم فیلر مو و هم مزوتراپی با توجه به مشکل شما، قابلیت استفاده در نواحی مختلف پوست را دارند.
  • یکی از دیگر تفاوت های مشهود بین هیر فیلر و مزوتراپی مربوط به بایدها و نبایدهای پیش از عمل و مراقبت های بعد از آن می باشد.

شباهت فیلر مو و مزوتراپی

  1. هم در روش مزوتراپی و هم در روش تزریق هیر فیلر، ویتامین ها و مواد معدنی که جهت تقویت مو و رشد مو نیاز است را برای بدن تامین می کنند.
  2. فیلر مو و مزوتراپی هر دو نوعی محصول آماده می‌باشند که به واسطه سوزن‌های کوچکی به پوست سر زیباجو تزریق می‌شوند.
  3. دوره درمانی برای فیلر مو و مزوتراپی معمولا بین دو تا 4 جلسه است که فاصله زمانی مشخص دارند و پزشک متخصص وقت آن را برای شما تعیین می کند، انجام خواهد شد.
  4. باید به این نکته نیز توجه داشت که مزوتراپی و تزریق فیلر مو هیچکدام بر روی موهای از دست رفته تاثیر نمی‌گذارد و تنها راه درمانی برای جلوگیری از ریزش موها و تقویت ریشه‌ی مو محسوب می‌شوند که با افزایش سرعت در رشد مو، سبب جلوگیری از کم‌پشتی و طاسی در افراد می‌گردند.

تفاوت فیلر مو و مزوتراپی در ماندگاری

در روش هیر فیلر تراپی از ماده‌ای به نام اسید هیالورونیک استفاده می‌شود که این ماده فواید قابل توجهی برای پوست و مو دارد. اسید هیالورونیک آب زیادی در خود نگه می‌دارد و همین موضوع منجر به رطوبت‌رسانی بیشتر به ریشه مو و حفظ رطوبت موردنیاز آن می‌شود. ماندگاری نتایج فیلر مو تقریبا ۱ سال تخمین زده می‌شود، در صورتی که ماندگاری مزوتراپی مو از این مقدار کمتر می باشد.

مقایسه هیر فیلر بهتر است یا مزوتراپی

در مقایسه هیر فیلر بهتر است یا مزوتراپی در ابتدا لازم است تا تاثیرات و فیلر مو مورد توجه قررار بگیرد تا بتوانید برای خود بهترین راهکار را انتخاب نمایید. میزان موثر بودن فیلر مو به مواد تشکیل دهنده آن وابسته می باشد. فیلر مو برای تقویت رشد موها، جهت افزایش اثرگذاری عمل کاشت مو، درمان کم پشتی و درمان ریزش مو مناسب می باشد.

نتایج هیر فیلر با سرعت بیشتری نسبت به مزوتراپی نمایان می شوند. ممکن است در زمان درمان ریزش موها با مزوتراپی، با توجه به تشخیص پزشک، از داروهایی مانند فیناستراید و ماینوکسیدیل نیز استفاده شود و همراه آن ویتامین های لازم در زیر پوست تزریق شوند.

تفاوت فیلر مو و مزوتراپی در قیمت

هیر فیلر یک ماده اضافی تر به نام هیالورونیک اسید دارد که این ماده به ویتامین ها و اسیدآمینه های لازم برای رشد مو کمک کرده و در نهایت وجود هیالورونیک اسید سبب افزایش ماندگاری و تاثیرگذاری فیلر مو نسبت به مزوتراپی شده است. یکی از اصلی ترین علت های تفاوت فیلر مو و مزوتراپی در قیمت، به دلیل وجود هیالورونیک اسید در فیلر مو می باشد که قیمت فیلر مو را بیشتر می کند.

پرسش و پاسخ درباره هیر فیلر بهتر است یا مزوتراپی :

  • عوارض احتمالی هیر فیلر و مزوتراپی کدام اند؟

قرمزی، تورم، خارش و درد جزئی در ناحیه تزریق ممکن است بعد از اتمام جلسه درمان ایجاد شوند. این عوارض در مجموع در کمتر از 72 ساعت فروکش خواهندکرد.

2-تفاوت فیلر مو و مزوتراپی در تعداد جلسات درمان چقدر است؟

به دلیل آنکه میزان ریزش مو و علت بروز آن در هر فرد با دیگری متفاوت است، تعداد جلسات درمان نیز تا حدود زیادی به این موضوع وابسته است. با این حال، هرکدام از این روش‌ها معمولا به ۴ جلسه درمان با فاصله چند هفته طبق صلاح دید پزشک، نیاز دارند.

3-از لحاظ درد، هیر فیلر بهتر است یا مزوتراپی ؟

این دو روش درمان ریزش مو، دردناک نیستند. اما ممکن است برخی از بیماران پوست سر حساسی داشته باشند که در این صورت پزشک قبل از تزریق، ناحیه موردنظر را بی‌حس می‌کند.

4-تفاوت فیلر مو و مزوتراپی در بروز نتایج درمان چطور است؟

این موضوع که پاسخ بدن هر مراجعه‌کننده به درمان با دیگری متفاوت است، کاملا بدیهی است. به‌طور کلی در اولین جلسات هیر فیلر و مزوتراپی روند ریزش مو مهار شده و گردش خون در پوست سر زیباجو زیاد می‌شود. اما نتایج نهایی را بعد از اتمام جلسات درمان می‌توان مشاهده نمود.

دکمه بازگشت به بالا