تعطیلات عید فطر؛ نقطه عطف رونق گردشگری

تعطیلات عید فطر؛ نقطه عطف رونق گردشگری

عید فطر امسال ممکن است نقطه عطفی برای بخش گردشگری از آغاز کووید-19 باشد. پس از نزدیک به دو سال، بسیاری از کشورها مرزهای خود را به روی مسافران کاملاً واکسینه شده باز کرده‌اند و گردشگران واکسینه نشده می‌توانند سفر کنند. اگر در ابتدا نتیجه آزمایش کووید آنها منفی باشد. البته قوانین برای مسافران واکسینه نشده بستگی به کشوری دارد که به آن می روند و از آن می روند.

مالدیو بهترین مقصد گردشگری برای مسافران بین المللی به هند خواهد بود و پس از آن تایلند و امارات متحده عربی قرار دارند. با وجود بازگشایی مرزها، مالزی امسال به دلیل رتبه بالای خود در سال 2019 از لیست خارج شد.

بر اساس بررسی‌ها، سفرهای داخلی به هند، مالزی، اندونزی و فیلیپین بهترین سفرها هستند، در حالی که مسافران سنگاپوری مشتاق کشف مرزهای تازه باز شده هستند و مالزی اولین مقصد برای تعطیلات آیت امسال است.

طبق رزروهای پلتفرم دیجیتال سفر آگودا، مسافران بین‌المللی هندی مقاصد گرمی را ترجیح می‌دهند که مالدیو در فهرست مقاصد بین‌المللی مورد علاقه خود پس از تایلند و امارات قرار دارد. مالزیایی‌ها، اندونزیایی‌ها و فیلیپینی‌ها به سمت هوای خنک می‌روند و بریتانیا و ایالات متحده مقصد مورد علاقه‌شان هستند.

در سال 2019، ژاپن به یکی از محبوب ترین بازارها تبدیل شد. با این حال، امسال ژاپن از فهرست بهترین مقاصد برای گردشگران حذف شده است، زیرا این کشور همچنان به روی گردشگران بسته است، که نشان می دهد کشورهایی که به سرعت محدودیت ها را کاهش داده و درهای خود را باز کرده اند، از ورود گردشگران بین المللی در این مدت بهره مند خواهند شد. .

علاوه بر این، محبوب ترین مقاصد امسال نشان می دهد که گردشگران تمایل بیشتری به سفر دارند و کشورهایی مانند فرانسه، ترکیه، آلمان و امارات متحده عربی به عنوان بهترین مقاصد انتخاب شده اند. سوئیس که به خاطر شکلات و مناظر کوهستانی خیره کننده اش معروف است، در لیست بهترین مقاصد برای همه بازارها قرار دارد.

ایالات متحده، ایتالیا و مصر نیز از جمله کشورهایی هستند که در این تعطیلات شرکت می کنند. آمریکا برای دومین سال متوالی در صدر فهرست گردشگرانی است که از عید فطر بازدید می کنند.

ایتالیا دومین مقصد محبوب مسافران در خاورمیانه و آفریقا است و بیش از 10 درصد از پروازهای رزرو شده را به خود اختصاص داده است. مصر با 8.7 درصد سفارشات از کل منطقه در جایگاه سوم قرار دارد.

قاهره، دبی و استانبول نیز از بهترین شهرها برای عید فطر هستند و پس از آن زوریخ، عمان، ابوظبی و بحرین قرار دارند. دوحه، قطر و لاکنو، هند نیز مقاصد محبوب هستند.

رزرو عید نشان از افزایش سفرهای خانوادگی در چند ماه اخیر دارد. بر اساس داده‌های کنونی، پنج کشوری که بیشترین اخطار را داشته‌اند به ترتیب عربستان، مصر، هند، امارات و ترکیه هستند.

ساکنان امارات متحده عربی می توانند در این عید فطر به راحتی استراحت کنند. آژانس‌های مسافرتی و خطوط هوایی ماه گذشته رزروهای بالاتر از میانگین را گزارش کردند، اما برخی تخفیف‌های بالا در بلیط‌های هواپیما سفر هوایی را تشویق می‌کند.

ترکیه به دلیل هزینه کم و تنوع فعالیت های اوقات فراغت در بین مهاجران و شهروندان بسیار محبوب است. Oraza Ait توریسم داخلی را تحریک می کند و مردم امارات منتظر مقاصد جهانی هستند.

کارشناسان هتل های امارات خاطرنشان می کنند که نرخ رزرو در طول عید فطر بالا است، زیرا کاهش محدودیت های Quaid باعث جذب گردشگران به سواحل امارات می شود.

صنعت مهمان‌نوازی دبی منتظر اوج گردشگری بین‌المللی در تعطیلات عید فطر است، زیرا بازدیدکنندگان به این شهر هجوم می‌آورند که متفاوت از سال گذشته است، جایی که محدودیت‌ها در مورد ویروس کرونا همچنان باعث کاهش سفر شده است.

عربستان سعودی، هند، آفریقا، اندونزی و روسیه اکنون بازارهای باز برای دبی هستند و مهمانان زیادی بلیط دبی را رزرو کرده و عید را در امارات جشن گرفته اند.

اکسپو 2020 تأثیر مثبت قابل توجهی بر صنعت گردشگری امارات داشته است که انتظار می رود تعطیلات اورازا آیت را ادامه دهد و سال گذشته را جبران کند.

گای هاچینسون، رئیس و مدیرعامل روتانا (گروهی از هتل های امارات متحده عربی) گفت: تقویت خواهد شد.

بخش گردشگری در منطقه همچنان به رشد خود ادامه می دهد و امسال با کاهش محدودیت های سفر بسیار مثبت بوده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا