فرهنگ و هنر

هیات وزیران در بودجه 1400 برای گردشگری، یارانه لحاظ کنند

پرتال پارسی / یزد دبیر فراکسیون گردشگری مجلس گفت: یارانه فعالان صنعت گردشگری ، به ویژه در بخش انرژی ، برای رونق و توسعه این صنعت در کشور ما ضروری است.

یکی از مشکلاتی که برخی فعالان صنعت جهانگردی با آن روبرو هستند تعرفه های ارائه شده برای انرژی و سایر خدمات به آنها است و این تعرفه ها باید برای فعالان صنعتی که به صورت تعرفه های صنعتی هستند کمتر باشد و از طرف دیگر. گاهی اوقات ارائه دهندگان خدمات حتی در صورت رکود گردشگری ناشی از همه گیری کرونا از عضویت در این گروه خودداری می کنند.

محمد صالح جوکار ، سخنگوی یزد و اشکار در مصاحبه با پرتال پارسی گفت: “گردشگری یک صنعت جدید و نوظهور در ایران است و دولت باید به آن یارانه بدهد.”

وی با تأکید بر اینکه دولت برای ارتقا the رشد و توسعه گردشگری در کشور ما باید هزینه های فعالان این حوزه را کاهش دهد ، افزود: “دولت باید یارانه های لازم را به صنعت گردشگری به ویژه در تعرفه های خدماتی مانند برق ، آب و گاز فراهم کند.” .

دبیر فراکسیون گردشگری مجلس با بیان اینکه چنین اقدامات حمایتی باید به طور جدی در قانون بودجه کشور مورد توجه قرار گیرد ، گفت: هیئت دولت باید تصمیمات لازم را در این زمینه اتخاذ کرده و این موضوع را در بودجه 1400 گنجانده شود.

وی با اشاره به تعرفه های پایین ارائه شده در مناطق روستایی تأکید کرد: “گردشگری مانند مناطق روستایی باید تحت تعرفه های پایین تری از طرف دولت قرار گیرد و این امر با رعایت مفاد بودجه 1400 انجام می شود.”

جوکار با تأکید بر اینکه ارائه چنین خدماتی بر عهده دولت ها است ، گفت: اعمال چنین تعرفه هایی می تواند در برنامه هفتم توسعه مورد بررسی و یارانه قرار گیرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا