اقتصادی

 تاثیر برندینگ در سئو سایت

بعد از یادگیری و آموزش سئو برای کسب رتبه در گوگل قطعا باید آیتم­ها و موارد گوناگونی را در نظر بگیرید تا بتوانید نتیجه مطلوبی از سئو سایت دریافت نمایید. یکی از مواردی که نقش تاثیرگذاری در کسب رتبه­های برتر گوگل دارد؛ برندینگ است. اگر می­خواهید به عنوان یک سئوکار وارد این حوزه شوید؛ هیچگاه از تاثیر برندینگ در سئو سایت غافل نشوید.

شاید شما اکنون با خود بگویید که سئو و برندینگ 2 موضوع جدا از هم به حساب می­آید. پس چرا برندسازی در سئو موثر است ؟

در انتهای این مقاله قطعا پاسخ این پرسش را دریافت خواهید کرد.

برندسازی چیست ؟

در ابتدا به تعریف کلی برندسازی می­پردازیم.

به عنوان مثال، شما قصد خرید کفش دارید. زمانی که در اینترنت به جستجو کفش دلخواه خود می­پردازید؛ با دو سایت رو به رو می­شوید. اولین وب سایت، دیجی کالا و دومین سایت، فروشگاه کفش شیک است. شما کدام را برای خرید انتخاب می­کنید؟

قطعا انتخاب شما برای خرید کفش، دیجی کالا است. چرا؟ چون نامی آشنا و معتبر بوده که باعث می­­شود ریسک خرید اینترنتی پایین آید و شما با اطمینان خاطر اقدام به خرید از آن نمایید.

پس تاثیر برندینگ در سئو سایت را می­توان کسب اعتماد و فروش بالا به شمار آورد.

قبل از اینکه مراحل برندینگ رو شروع کنیم، میتونید در مقاله 6 تاثیر نظرات مشتریان بر سئو سایت نکات جالبی رو مطالعه کنید که میتونه تاثیر مناسبی رو در سئو سایت داشته باشه.

زمانی که شما برندی را ثبت می­کنید و فعالیت خود را در آن حوزه آغاز می­نمایید؛ باید پروسه سئو را نیز شروع کنید و با کسب رتبه­های صفحه نخست همراه با تبلیغاتی اصولی و مناسب نام برند خود را در ذهن کاربران حک کنید.

تصور اشتباهی که اکثر صاحبان کسب و کارها دارند این است که برندسازی برای مشاغل خاصی است و بیزینس آنها نیازی به برندینگ ندارد. در حالی که امروزه با رشد و توسعه کسب و کارهای اینترنتی برندسازی جزء واجبات هر تجارتی است.

نقش برندینگ در سئو

برندسازی و سئو سایت مکمل یکدیگراند. یعنی اگر شما روی برندینگ بیزینستان کار کنید اما توجهی به قوانین سئو سایت نداشته باشید؛ قطعا نتیجه مطلوبی را به دست نمی­اورید. همچنین اگر قوانین سئو را پیاده­سازی کنید اما برای برندسازی کسب و کارتان اقدامات لازم را انجام ندهید؛ باز هم نتیجه دلخواهتان حاصل نمی­شود. به طور کلی تاثیر برندینگ در سئو سایت بسیار زیاد است. راه­های زیادی برای برندسازی وجود دارد اما یکی از شیوه­های رایج و موثر برای آشنایی کاربران با برند بیزنستان، شبکه­های اجتماعی است.

اگر درباره سئو یا تعریف آن اطلاعاتی ندارید مقاله سئو چیست می‌تواند به شما کمک کند.

شما با فعالیت در شبکه­های اجتماعی مخصوصا اینستاگرام، می­توانید علاوه بر معرفی برند خود و جذب کاربران، به سئو سایت­تان نیز کمک نمایید. زیرا تمام شبکه­های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام، توییتر، فیسبوک و… توسط خزنده­های گوگل ایندکس می­شوند. پس زمانی که شما فعالیت مداوم و اصولی در این شبکه­ها داشته باشید به صورت غیرمستقیم به سئو سایتتان نیز کمک کرده­اید.

یکی از اصلی­ترین تاثیرات برندنیگ در سئو، افرایش کلیک و CTR است. زمانی که کاربران موضوعی را سرچ می­کنند؛ معمولا بر روی لینکی که برند آشنا و مطمئنی است کلیک خواهند کرد. مثلا اگر شما برای خرید محصولات چرم، با دو سایت چرم بوفالو و چرم نوین مواجه شوید، کدام را انتخاب می­کنید؟ قطعا چرم بوفالو به دلیل اعتماد و معروفیتش گزینه انتخابی شما بوده و بر روی لینک ان کلیک می­کنید. پس هر چه برندینگ شما قویتر باشد؛ نرخ کلیک هم افزایش می­یاید که این موضوع یکی از پارامترهای مهم در سئو سایت به شمار می­رود.

مراحل اصلی برندینگ

برندسازی مراحل و راه­های زیادی دارد اما ما بر اساس تجربه خود در این زمینه به شما پیشنهاد می­دهد که قبل از هر اقدامی ابتدا فرآیند زیر را طی نمایید.

اولین و مهم­ترین گام، تعیین استراتژی مبنی بر اهداف سازمانی بیزینس است. سپس باید پرسونای مخاطب و جامعه هدف کسب و کارتان را مورد بررسی قرار دهید. بعد از طی این مراحل باید لوگو و عنوان برند را انتخاب نمایید. دقت کنید که از عنوان و لوگویی استفاده کنید که علاوه بر این که به راحتی در ذهن­ها بخاطر سپرده می­شود؛ بتواند حیطه کاری شما را نیز به راحتی به مخاطب منتقل کند. سپس باید استراتژی مناسبی را برای تولید محتوای خود در نظر بگیرید. بعد از بررسی موارد گفته شده اقدام به طراحی وب سایت بر اساس نیازهای تجارتتان نمایید. و در نهایت باید شیوه مناسبی برای بازاریابی و تبلیغات برند خود اتخاذ کرده و آن را پیاده­سازی نمایید.

چگونه برندسازی کنیم ؟

برندینگ موضوع حیاتی و مهمی در کسب و کارها است. تاثیر برندینگ در سئو سایت را می­توان هنگامی که رقیب شما علاوه بر پیاده­سازی اصول سئو، برندسازی قوی نیز دارد؛ مشاهده کرد. اگر شما در این حوزه اقدامات لازم را انجام نداده باشید؛ حتی در صورت اجرا قوانین سئو، هیچگاه نمی­توانید از رقیب خود پیشی بگیرید. از همین رو باید برندسازی و سئو را به صورت همزمان انجام دهید. طبیعتا این کار نیاز به تخصص و دانش کافی دارد که آموزش و بهره­گیری آن زمان زیادی را می­طلبد.

از همین رو، می­توانید به کمک شرکت­های فعال و معتبر در این حوزه، برندسازی وسئو وب سایت خود را انجام دهید. پیشنهاد می­کنیم که سایت خود را به شرکتی بسپارید که علاوه بر تخصص­های لازم در زمینه برندینگ، بتواند سئو وب سایت شما را نیز انجام دهد تا به سرعت در صفحه اول گوگل قرار بگیرید.

در این مقاله سعی کردیم به تاثیر برندینگ در سئو سایت به صورت جامع و کامل بپردازیم. امیدواریم با برندسازی اصولی و مناسب بتوانید کسب و کار خود را رونق دهید و افزایش فروش و جذب مشتریان زیادی را تجربه نمایید.

در این راستا شرکت سئو شو که تجربه سالها فعالیت در حوزه سئو و برنامه نویسی را دارد؛ با بهره­مندی از کادری مجرب و حرفه­ای می­تواند در امر برندسازی و سئو سایت به شما عزیزان کمک شایانی نماید.

ما در سئو شو تیم­های مجزا و حرفه­ای برای تولید محتوا، برندینگ، سئو و برنامه نویسی سایت تشکیل داده­ایم. تا بتوانیم به صورت کارشناسی و اصولی اقدامات لازم برای کسب رتبه­های برتر گوگل را انجام دهیم.

همچنین برای کمک به افرادی که علاقه­مند به آموزش سئو هستند نیز آموزش سئو رایگان را قرار داده­ایم که بتوانید به آسانی اقدام به یادگیری این علم به روز و پولساز دنیا نمایید.

اگر نیاز به کسب اطلاعات بیشتر دارید؛ می­توانید همه روزه با شمار­های پشتیبانی سئو شو 09122717536 تماس بگیرید تا از خدمات سئو سایت سئو شو برخوردار شوید یا به آدرس زیر برای مشاوره حضوری سئو مراجعه کنید.

آدرس: خیابان پاسداران – کوچه بهستان دهم – پلاک ۴ یا خیابان پانزده خرداد – سرای سینا – طبقه ۳ – پلاک ۴۵ مراجعه کنید.

ایمیل پشتیبانی: info@seosho.com

 

https://blogs.umass.edu/afallon/2021/03/03/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A6%D9%88-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%AA%D8%A7%D8%AB%DB%8C%D8%B1-%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1-%D8%AE%D9%88/

دکمه بازگشت به بالا